掃呢頁CODE去手機

2021年2月19日 星期五

專訪丨張偉文連跌十次記憶變差 看透生老病死:只要死得唔辛苦 #張偉文

曾經有221磅的「靚聲王」張偉文,現在只有140多磅,體重暴跌了約80磅,飽受糖尿病、腳痛困擾的他,接受過兩次腰椎大手術後,不能久站,下半生都要靠輪椅 ...






曾經有221磅的「靚聲王」張偉文,現在只有140多磅,體重暴跌了約80磅,飽受糖尿病、腳痛困擾的他,接受過兩次腰椎大手術後,不能久站,下半生都要靠輪椅代步。

這天,張偉文坐着電動輪椅到麵店接受《蘋果》專訪,在紅色外套的映襯下,白髮白鬚的他氣色不錯,沒有傳聞中的潦倒落泊,面對生老病死,態度正面,「死?唔怕,只要死得唔辛苦!」

前年張偉文曾因跌倒撞傷頭部,入院檢查後發現腦部有瘀血,要接受手術,他承認曾出現失憶、幻覺等症狀;或因多次跌倒,影響了記憶力;或因人過了某年紀,不想記起歲數,問張偉文今年幾多歲?他茫然,「而家呀?死啦,1952年出世,減返幾多吖?」張偉文曾透露初戀女友為他誕下兒子,未夠20歲初戀的他,兒子今年應該48歲,但張偉文卻說,「佢而家15歲,仲讀緊書。」

張偉文曾接受兩次腰椎手術,之後不良於行,要靠輪椅代步。


現年68歲的張偉文,於2016年至2018年做了兩次腰椎大手術,之後雙腳乏力不良於行,更曾多次跌倒暈厥,醒來後短暫失憶,甚至試過胡言亂語!朋友擔心在深圳獨居的他無人照顧,張偉文4年前返港入住護老院。「坐輪椅係腳唔好,其實慢慢行係可以,但你知我以前幾重吓,成日都要人扶,(坐輪椅)大家唔使咁辛苦。我企唔到幾耐就要坐低,橫掂都要坐,咁輪椅識行嘛,所以選擇呢個代步。」的確,麵店門口有一級樓梯,張偉文步入內就要兩人攙扶。

本月初,他過馬路時就連人帶輪椅打觔斗,幸好只是腰部痠痛,沒有受傷。自從不良於行後,靠輪椅代步的他多次跌倒,「跌親……次次跌咗都唔記得,好在算係好運,冇乜大傷,最多起個瘤,睇醫生等佢好返又冇事,大約跌倒唔夠十次,好在唔係仆落石階,咁就好好多。跌親有時因為踩過籠、有時踢到嘢、有時唔知點解企唔穩,呢啲冇得預料,好突然間。」

對於現在的身體狀況,他很樂觀,「我覺得係好嘅,最近一次返入去住嘅地方(護老院),正面咁趴咗喺度,我即刻坐返起身,冇乜事,好好,睇醫生照過冇事。」很久前曾試過脂肪高過標準,感到胸口悶、不舒服,醫生指他可能會不時暈倒,「可能知死啦,好聽醫生話,經過一輪戒口,而家乜事都冇。」

去年,張偉文曾暴瘦現筷子腳,相片在網上瘋傳,網民都很擔心他的健康,「嗰個時期係我最瘦嘅,係冇心機食嘢,好少咁喎,你知啦,以前都咁肥,梗係鍾意食嘢,真係唔知點解冇晒癮,以前去銀行排隊前都食一大堆嘢,嗰排成個人變晒,好似做乜都唔使食咁樣,我唔開心都要食㗎,好少因唔開心唔食嘢。嗰排唔知點解胃口悶,一食落去想嘔返晒出嚟咁。」

去年張偉文暴瘦現筷子腳,一度令人擔心。(網上圖片)


張偉文曾跌倒不下十次,記性變差了。


賈思樂看到他的暴瘦相感心痛,去年尾相約見面,「佢好突然,佢話:『醒起你係我朋友,要嚟睇吓你。』方俊探我次數最多,因為住得近我,咁賈思樂係特登過嚟,佢覺得已經少見,如果唔探吓,我突然間死鬼咗啦,之後就冇得見。」面對生老病死,活了大半生的張偉文態度淡然,「死,唔怕,只要死得唔辛苦,千祈唔好死得好辛苦,冇問題嘅,個個人都會死,呢啲我唔係好着緊,我着緊活得好就得,就好夠皮。」

68歲的他,曾說人生只有一個遺憾,就是當年初戀女友懷有4個月身孕離開他,至今未曾見過親生兒子,問暴瘦相片經瘋傳後,初戀女友和兒子有否聯絡他?「佢哋移咗民,女士最好出國移民,唔係帶住個仔好難嫁,佢哋喺美國so far幾好,咁我都安落。個仔根本同我冇乜交往,我諗見到面都好生疏,要重新介紹嗰啲,根本你唔係同佢一齊長大,唔會感覺親切。」

談到他在港獨自生活,住護老院每月費用多少?「大約一萬鬆啲……咪住先,即係我畀仔嗰邊?」好奇問他原來仍有給兒子零用錢?「有,畀佢阿媽畀佢囉,每個月萬鬆啲,如果將來真係有需要同仔生活,要重新溝通感情。」問他的兒子應該很大,出來工作了?「佢而家十幾歲之嘛,15歲,佢未使做嘢,佢讀書,我同嗰個女人夾份照顧佢,等佢讀好書。」(前年他曾在訪問中透露,「未夠20歲開始到35歲,我曾經有四段緣份。」照計算,兒子現年應該48歲了。)問現在的記性是否差了?「差咗,但唔係差到唔記得事、唔認得路,諗得返嘅,唔係話失憶!」

張偉文曾指初戀女友為他生下兒子,他第一次拍拖時未夠20歲,照計算兒子現年應是48歲。


張偉文訪問當日指兒子現年15歲,仍在讀書。


15歲?48歲?素未謀面的兒子,可能歲數真的不重要,重要的是張偉文樂觀面對人生。行動不便的他,能否照顧自己呢?「可以嘅,如果……即係我唔係太窮,如果需要請個人睇我,咁我會做呢樣嘢,如果自己做得到,咁就唔使啦,譬如由大廈(護老院)落嚟,去隔籬買啲嘢,咁係冇問題嘅,因為有輪椅,輪椅一定要有,因為我行路唔穩定,喺街跌倒會好驚。」

他指護老院每月費用4、5000元,跟同院院友是否相處愉快?「同住啲老人家冇嘢講㗎,所有嘢都係我講晒,可能佢哋生活平淡無奇,冇咁多嘢講,你同佢哋講乜,佢哋最多『咩』,咁就冇下文。悶?唔會,包租婆幾好傾。」疫情關係,行內人工作銳減,張偉文都不例外,「你都唔做得多,萬一要企喺度唱,企得耐我又唔得,坐得耐又唔好,純係滿足識我嘅人,大家聚吓,呀!未死喎!」

雖然去年僅開工十幾次,但他強調經濟沒問題,「冇問題,因為我唔係大飲大食嘅人,都可以過好耐,以前生意(唱歌)比較多,走埠搵到錢嘅。根本唔係咁困難,其實睇你自己,如果你要求豪華嘅生活,當然支出係唔同,但我要求穩穩定定過生活,問題並不大,香港唔係好貴。而家每月開支萬鬆啲就得,以前唔得,起碼要3萬蚊,因為應酬多,你係張偉文,找數時唔可以靜雞雞唔見咗你,要爭吓找數,開支就大咗。」

他笑言完全不擔心生活問題,只擔心健康,「因為舊年病咗幾日,好似想死咁,肝唔好,要補好個肝,嗰度都使咗萬幾蚊。」有否圈中人慰問幫助?「好難㗎,自己又唔係搞唔掂,又唔知道人哋係真心定想出風頭,好唔同㗎,知唔知呀,呢啲呢,如果自己做得到唔好靠人,我係咁樣嘅人。」

人生下半場都要靠輪椅代步,曾經張偉文都自怨自憐,「初初囉,乜嘢都講習慣,初初要坐輪椅,聽到呢啲消息不至於想死,但好擔心囉,跟住會點吖?會唔會聽日就仆喺度,不見天日;但到運作時,咦,唔係咁驚咁恐怖喎,醫生話我身體唔算差,呢個係幫到忙其中一個原因,佢話我啲關節唔算差,仲可以用一排,咁就安心好多,唔使長命百歲,夠用就得啦。」

最後,實力派歌手張偉文說:「希望大家注重,人呢,唔好只係睇外表,多啲留意佢才華,可能睇到嗰個人嘅另一面,咁樣大家都開心。」雖然不知還有否機會上台唱歌,但他仍有時刻練習,還即場演繹示範,「要練㗎,唔練把聲會有雜質。」歌聲依然清朗,不負靚聲王之名。

撰文:余燕儀

攝影:沈健程

攝錄:葉君海、林嘉銘

場地:十六座車仔麵(太子店)

張偉文看透生老病死,笑言唔怕死,最怕死得辛苦。




張偉文以前身型肥胖,經常拍住呂珊做騷。(資料圖片)


張偉文不愧有靚聲王之稱,現在亦經常練歌,聲音依然響亮。(資料圖片)


張偉文當年曾為前輩吳鶯音和靜婷唱和音。(資料圖片)


張偉文以前好食得,但曾有段時間食乜嘔乜。(資料圖片)


-----------------------------

《蘋果》英文版免費試睇:了解更多

英文版已登錄《蘋果》App,立即下載/ 更新iOS/Android

-----------------------------

支持蘋果深度報道,深入社區,踢爆權貴,即Like蘋果專題及調查組FB專頁


鍾意就快D Share啦!