掃呢頁CODE去手機

2021年6月2日 星期三

大姐明睇真D 2丨林建明過檔亞視人工勝無綫100倍 爆肥姐嬲冇份主持《今日睇真D》 #亞視 #林建明

人稱「大姐明」的林建明一出道便走得很前,穿三點式選沙灘小姐,又剃光頭拍《社女》,經常被派演邪牌角色,永遠跟大家閨秀或玉女角色絕緣。大姐明早前接受《蘋果 ...






人稱「大姐明」的林建明一出道便走得很前,穿三點式選沙灘小姐,又剃光頭拍《社女》,經常被派演邪牌角色,永遠跟大家閨秀或玉女角色絕緣。

大姐明早前接受《蘋果》專訪時亦認同:「我一出道已經做妓女、社女、池女,等於成日不停做雞,有時就咁,你個角色外形,人哋覺得似呢樣嘢,你又做到喎,我又唔介意,但我真人係好純潔㗎。」

林建明拍完《社女》經常被派演邪牌角色。(網上圖片)


大姐明在《社女》中被迫剃光頭接客。(網上圖片)


林建明在《上海灘》飾演交際花,是許文強好友。(劇照)


周潤發跟林建明在《上海灘》合作。(資料圖片)


憑青春無敵,大姐明70年代拍了《社女》等幾部電影,已經賺到人生第一桶金,以20多萬購入太子道一層千呎單位。大姐明從不介意性感,反而介意在《歡樂今宵》被派演做戚美珍阿媽大白鯊。

「《歡樂今宵》不停做趣劇,我亦都唔係好喜歡,其中一次派我做《蝦仔爹哋》,做戚美珍阿媽、賈思樂外母,賈思樂大我一日喎,戚美珍?我最多大佢幾年啫,做佢阿媽?嗰時其實我都好後生,有啲心理障礙囉,咪嬲囉!我覺得導演同編劇、監製神經病有問題,但有時好得意,冥冥中有安排嘅,基於咁嘅原因,我就唔要我自己,我直程做出嚟要冇人認得我,整到好核突,惟有極端咁反擊囉,點知又好受落喎。 」

《歡樂今宵》趣劇《蝦仔爹哋》中,大姐明飾演戚美珍阿媽大白鯊,成功入屋。(資料圖片)


還有《EYT》中梁舜燕和方太混合體「林海海」,都是大姐明自行設計角色。「我多事囉,因為我唔可以任佢哋擺佈,我覺得佢哋都唔識得用我,我惟有自己創造一啲唔同嘅嘢。」大姐明說時有點沾沾自喜。

大白鯊令大姐明成功入屋,不過喜歡力求創新的她未感滿足,在臨近約滿前要求無綫給她機會嘗試做主持,可惜遭無綫拒絕。「我個人係坐唔定,好怕獨沽一味同埋咁枯燥,鍾意成日變,我想多啲技能畀自己,有啲變化,有啲唔同嘗試。有時塞翁失馬焉知非福,開頭覺得佢哋(TVB高層)好無能,唔識貨,唔識欣賞我;後期我真係多謝佢哋,你知無綫人工幾多㗎啦,你係靠佢攞知名度,出去登台搵外快,但當其時又成日唔畀你放假喎,即係你有機會搵錢,佢又唔畀你放假喎,都好激氣吓,嗰時嗰個係金廣誠做監製。」

離開無綫後,大姐明到馬來西亞搵食,跟賈思樂、任達華和陳秀珠等簽約當地山水電視台拍劇,結果呢?開完記者會後日日呆等開工,等足幾個月後決定回港。

「咁啱林伯(林百欣)接手亞視,周梁淑怡、林建岳佢哋過咗去,我同周梁又有啲緣份,以前我喺麗的過無綫,係周梁幫我簽約,今次過亞視又係。林伯真係好好,好有心,肯揼本,周梁同林建岳都係肯不惜工本,如果你講我嘅酬勞,係100倍!喺亞視都有10年8年,係我喺演藝圈收入最多階段。」

大姐明重返娘家主持資訊娛樂節目《今日睇真D》,將死對頭無綫打到落花流水,後者急急找黃霑主持《城市追擊》抗衡。但原來不只無綫唔高興,連當時剛被亞視高薪挖角的肥姐沈殿霞亦相當唔like。

大姐明爆料說:「其實當時肥姐都想做(《睇真D》),嗰時我唔係簽畀亞視做一個合約演員,我係獨立每一個項目、每一個劇集去簽,但肥姐係簽畀佢哋固定合約,肥姐覺得『我係你哋藝員,點解你哋唔搵我做,要另外用一筆錢出去搵大姐明返嚟做呢?佢係唔鍾意,佢有同我講,我理解,我明白,所以我覺得『真係多謝喎』。」

肥姐不滿亞視寧找沒有合約的大姐明也不找有合約的她做《今日睇真D》主持。(資料圖片)


《城追》惡鬥《睇真D》,90年代曾掀起全城熱話,大姐明最難忘是採訪鄧家爭產風波。「祥哥(新馬師曾鄧永祥)走咗,兆尊又唔畀佢媽媽去殯儀館接觸祥哥,嗰晚我on live緊,祥嫂打電話搵我,叫我收工即刻去佢屋企,去到見到阿姐(汪明荃),祥嫂好叻呀,搵亞視,搵埋無綫,上去同佢傾。嗰時何麗全set個咪畀阿姐,我哋呢邊又set個咪畀我,大家鬥攞料,跟住我哋兩個咪陪住祥嫂去殯儀館囉。」也就是當年《蘋果》記者有份採訪、傳聞祥嫂帶200人到殯儀館搶屍一幕。

祥哥在香港殯儀館設靈,大姐明與汪明荃分別代表《今日睇真D》和《城市追擊》陪祥嫂到殯儀館,引起全場哄動。(資料圖片)


祥哥1997年病逝,享年80歲。(資料圖片)


又有一次,大姐明被安排採訪一位精神疑似有問題的男子,該男子在父親過身後伴屍多日,是大姐明人生第一次知道甚麼是「屍臭」。當然,《睇真D》最最最經典的,是解剖外星人這個世紀騙局!

「世紀騙局?我又唔覺得係囉,我覺得係佢哋製作手法同橋段去吸引觀眾,你覺得有問題咪唔好睇囉,佢係有佢吸引力,到而家超過20年仲講緊,我真係覺得佢超級成功㗎,信唔信由你啦,咁認真做乜嘢啫。喺我心態同我認知裏邊,我一直都係深信不疑,直到今日……」最終大姐明亦忍不住喪笑。

《今日睇真D》解剖外星人被視為世紀騙局。(資料圖片)


由藝人轉做《睇真D》記者,除了酬勞可觀之外,大姐明坦言「一啲都唔鍾意」,她解釋:「開頭覺得係一個主持人,但大部份都係一個記者身份,我覺得我唔適合做記者,點解呢?不停要求人,企喺人哋門口等,等人撳鐘開門,跟住鬧你,問候你祖宗十八代,仍然係笑口常開:『哈哈哈!係呀?幾好吖我娘親!』朝早又要睇晒全港報紙,聽晒所有電台,我都增廣見聞,攞到料,然之後出外景去追訪。做記者要中立吖嘛,個被訪者如果係家長,如果佢個仔有啲乜嘢問題,如果你唔幫佢講佢個仔啱,佢又唔鍾意,跟住第日出咗街,佢一見到你就通街追住你嚟鬧,我都試過……」不過節目太受歡迎,台前幕後個個做到爆騷買車買樓,幾辛苦都繼續頂硬上,做到千禧年尾結束為止。

林建明日前重返廣播道話當年,她背後正是無綫舊址。


大姐明指《今日睇真D》個個做到買車買樓。(資料圖片)


大姐明曾餵亞視老闆林百欣食魚柳包。(資料圖片)


大姐明見證過香港電視最輝煌日子,儘管亞視熄機後借網上平台「借屍還魂」,ViuTV和香港開電視兩間免費電視亦先後開台,但香港娛樂事業,似乎沒多大起色。

大姐明滿感慨地說:「我哋個年代係啱啱娛樂事業起步,大家有新鮮感,好有衝勁,大家又肯揼本,但經過歲月洗禮之後,各方面娛樂出現,分散咗,佢唔再揼本,再做好啲,就會俾人搶咗去,變幻原是永恆。香港娛樂事業淪落到咁,我覺得政府係一個好大因素,佢一啲都唔幫忙不特止,仲阻撓,又有審查,拍電影借啲地方又唔批,你睇韓國,幾蓬勃呀而家,政府畀好多力量、好多金錢、好多協助去幫助佢哋。香港之所以能夠成為東方之珠,咁多東南亞人認識,就因為當其時好多電視劇,好多娛樂事業,好多歌星帶領出嚟,其實好重要㗎,我哋認識韓國,都係佢啲劇之嘛,哎呀我偶像池昌旭呀(一講起就心心眼)我晚晚追佢呀,小池!」

大姐明認為,今時今日仍有有心人去嘗試和經營,就好似ViuTV便是最佳例證。「再畀啲時間啦,其實大家都想好,希望政府畀多啲幫助。」

採訪:戴彩煥

攝影:沈健程

攝錄:葉君海、馮嘉銘

場地:泰泰

林建明日前重返廣播道話當年。


林建明背後正是無綫舊址,現時已變成豪宅。


無綫當年總台在廣播道。(資料圖片)


亞視2007年由廣播道遷往大埔工業邨。(資料圖片)


大姐明背後亞視舊址已變成豪宅。


大姐明指當年在亞視所賺酬勞是無綫的100倍。


大姐明曾跟戚美珍和劉嘉玲合作拍劇。(資料圖片)


何守信曾與大姐明一起主持《睇真D》。(資料圖片)


大姐明年輕時十分前衛。(資料圖片)


-----------------------------

蘋果初心不變!26周年「撐蘋果Tee」預售:

你的優惠訂購海外訂購按此

-----------------------------

支持蘋果深度報道,深入社區,踢爆權貴,即Like蘋果專題及調查組FB專頁


鍾意就快D Share啦!