掃呢頁CODE去手機

2014年4月9日 星期三

[FACE 359 專訪] 豪情是這樣的 林嘉華 林嘉華,MF,




面對面

豪情是這樣的 林嘉華

「豪情」兩個字該如何解讀?我總認為正在上畫中的電影和電影男主角屬於錯誤示範。

豪情不是刨鹹書拍 AV、不是口沒遮攔信口開河、不是禍從口出認錯當食生菜,男子漢的豪情該是正義凜然貫徹始終,該是從一而終不犯錯就自然沒有認錯的機會,該是像林嘉華一樣—— 57歲、演戲 36年,個 record從來冇花過,無論花邊新聞幾繽紛、網絡訊息幾發達,都夠膽大大聲講:「做過就點冚都冚唔住,我咁多年形象好,唔係冚得住,唔係包裝得靚,係我從來都冇做過。我都唔出夜街嘅,狗仔隊梗係唔會夜晚喺條街影到我囉!」

說這番話的時候,太太劉寶珍(前無綫服裝部主管)就坐在身邊,一邊聽一邊點頭附和,今年 11月 11日,是兩個人的三十周年結婚紀念,八零年末移民加拿大,九零年末兩邊走過戲癮,華哥上個星期專程帶著太太回港為新戲《魔警》宣傳,這一次,又是演他最擅長的角色——警察。

16歲考少年警察訓練學校,志願原本是做警司, 20歲拍電視、 22歲就認識太太,拍拖結婚一晃三十年,林嘉華說得好,拍戲做過警司、又溝過港姐,演戲甚麼都能試、要多放肆都可以,做人還是平淡安穩的好。

警察故事

電視劇《學警狙擊》和《飛虎》,電影《竊聽風雲》、《男兒本色》還有林超賢最新作品《魔警》,林嘉華這些年來總演警察,而且職位愈來愈高。話說華哥的父親是警察,林嘉華 16歲亦考進少年警察訓練學校,並且從學堂第一名拿「銀雞頭」畢業。考警察的最高志願本來是想做警司,卻因為生得英偉正氣被警察公共關係科揀去做《少年警訊》主持人,再被當年麗的麥當雄挖走拍電視,這才發現,拍戲一樣可以過警惡懲奸的癮,收入還比警司高。

三十多年過去,再回流香港走到街頭,華哥也說,如今街上看到的警察威嚴不如當年:「時代唔同,以前當差重武,𠵱家重文。以前啲人通山走,人都黑黑實實啲,𠵱家啲人下下都係對住電腦、坐喺屋企,皮膚白雪雪,仲要近視添!仲要套制服變埋呢……唔多唔少都有影響。望落係冇咁賞心悅目!」

真實世界男子氣概買少見少,陽剛味只好在電影裏面找:「林超賢電影啲戲我睇好多,我鍾意佢拍戲有質感、陽氣重。𠵱家啲戲唔同以前,以前係忠就忠、奸就奸,冇灰色地帶,年代唔同連拍戲都變得愈嚟愈寫實,咩係正?咩係邪?歌仔有得唱:難定分界。所以話老祖先真係有智慧,你睇嚇個太極八卦圖案,一半白一半黑,黑裏帶一點白、白裏又帶一點黑,正邪其實係互相調和互相成就。拍戲我唔怕做奸角, 87年監製搵我做《新紮師兄》,兜一大個圈話個角色亦正亦邪驚我唔肯做,做奸角我係驚你唔夠奸啫,點會做咗奸角就會花 record?成日接警察戲我唔怕,最怕有一日紮到我升上警務處長啫。邊有戲係成套講警務處長?咁咪即係唔畀戲我做!」

87年《新紮師兄》演學警、 09年的《學警狙擊》則演警司,從警隊跳到電視圈一樣過了當差癮。

家在加拿大,林嘉華去年回港租住服務式公寓,一口氣拍了兩部電視劇兩部電影,其中一個是本週上映的《魔警》。

18歲學堂畢業後被派去主持《少年警訊》,林嘉華既是第一屆少年警察訓練學校畢業生、亦是第一代《少年警訊》主持。

電視風雲

78年,林嘉華從警隊跳到電視圈,加入麗的拍《鱷魚淚》。沒有經驗、沒有背景,他說靠自己爭氣,兩年就做了當家小生,被無綫高薪挖角。 80年過檔時,激怒了當年發掘他的麥當雄,下令即時抽起日日在播的「麗的寵兒林嘉華」宣傳片,又發通告到各大傳媒宣布永不錄用。

「無綫簽我,預咗合約一開始履行就開劇,但係劇都唔係話開就開㗎,都要度衫訂裝。藝員部主管驚我俾人告,發通告、搵人全部保持神秘唔講邊個,搵我訂裝都係揀星期六公眾假期,仲要係五點後駐台記者收曬工,線人睇到冇人喺度至用專車偷偷運我入去。」

斷斷續續效力無綫三十年,直到兩年前倒戈幫王維基,兩個字:「誠意」。「佢打畀我話想學做電視,仲話面談,跟住就飛嚟多倫多親自見我。飛機坐咗十三個鐘、見面再傾十幾個鐘,傾完又再上機走。呢個人有方向感使命感,想令觀眾有選擇,當時我未應承佢,淨係當朋友,我覺得呢個朋友識得過。」

後來港視真的開台、林嘉華亦真的簽了部頭約,一口氣拍了《驚異世紀》、《警界線》和《開腦儆探》三套劇,本來還有收了劇本的《 Night Shift》,可惜免費電視牌照申請失敗、流動電視又被阻撓,拍好的無緣播出、未拍的胎死腹中。

「劇拍完,同香港電視嘅合約就已經完咗,想拍戲我仲有其他電影傾、無綫我又冇話過唔會返,可惜嘅唔係我自己,而係香港嘅電視前途。香港嘅電視曾經因為創新大膽,喺成個亞洲領先。今時今日,觀眾選擇愈嚟愈高、要求愈嚟愈高,唔係冇人拍好嘢,而係政府唔畀你拍又畀唔到一個令人滿意嘅原因。我擔心嘅係少咗一個媒體,就扼殺咗一個溫床,香港電視就會因此少咗一班人材、少咗一個鍛煉同發揮所長嘅機會。時代喺度倒退。」

前年跳槽簽港視,王維基親自飛去多倫多請教拍電視,林嘉華說這才是有方向有抱負的電視人。

曾經傳聞說警察出身的林嘉華不愛做奸角,華哥堅稱絕無此事。其實 10年演《鐵馬尋橋》大反派,還入圍過台慶最佳男配角。

愛情萬歲

88年為了剛出生的兒子移民加拿大、暫別電視圈,現在獨子已經 25歲像母親一樣愛時裝:「我對佢要求簡單,做人,唔好做禽獸就得。」《蘋果日報》圖片

上文說到跳槽去無綫,藝員部挑了一個避開耳目的公眾假期,落下神秘 order要化妝和服裝部頭目親自銷假留守服侍,當年的化妝部總監是陳文輝,服裝部頭頭則正是林嘉華的現任太太––劉寶珍。那個週末,就是兩人第一次見面。

「第一次見,未過電。太太仲話嗰日好憎我,通告懶神秘咁唔肯講係邊個,人哋本來約咗屋企人 BBQ喎!我哋成日一齊做嘢,第一次刮目相看,已經係幾個月後,坐一架公司車去中大做嘢,落車一齊行緊,佢無嗱嗱同我講:『我屋企有條偏方,用水蟹煲海參,清熱對皮膚好啲,你想唔想試嚇?』嗰陣時,我幫無綫拍劇爆曬瘡,皮膚係差。但我話曬係小生,嗰個年代唔多唔少都有啲距離,你咁講嘢,唔怕俾人鬧咩?關你咩事啫?好肉酸咩?佢就係唔怕,就係好心想幫我……」

拍拖四年後兩人結婚,今年 11月 11日就是三十周年結婚紀念,華哥說三十年如一日,年年都會丟下兒子二人世界特別慶祝,歷久常新不言悶的感覺來自把她當女朋友而不是太太,說到這,沉默了好久的華嫂開口附和:「佢真係咁樣做,當我係女朋友,去到邊會記得買我鍾意嘅嘢,我講過嘅嘢、佢成日記住,屋企花園種嘅花全部係我鍾意品種,成日瞓醒覺,會見到佢喺花園摘番嚟一紮花擺喺床頭……咪就係呢啲囉。」

咪就係呢啲嘢囉,在場男女聽了都嘖嘖稱羨,華哥聽了簡簡單單作總結:「兩個人,好簡單,你想日久生厭定想日久生情咋嘛。形象唔使專登保持,你係咩人扮都扮唔嚟。維繫婚姻都係一樣,你對佢有心,就自然會做,你唔係嗰啲人,就自然唔惹緋聞。」

發電機的故事

林嘉華說自己做人做戲的經驗都豐富,惟獨沒有危機處理的經驗,因為三十多年來從來沒惹過事上過頭條。想了好久,他說要說故事,是與太太三十年來鮮為人知的「危機」。

「 91年我返香港拍劇,太太留喺加拿大。當年拍戲制度唔同𠵱家,道具車係男主角揸返廠,女主角都係坐我車返廠。經過深灣遊艇會大塞車,我諗到入遊艇會調個頭行第二條路去避塞車……嗰晚,我如常打畀太太,佢閒話家常,我就講嚇拍戲啲嘢,濕濕碎碎講埋塞車調頭單嘢。太太話佢知喎……原來嗰日晏晝已經有線眼報料,話見到我同某某某喺遊艇會走出嚟喎。」

女主角是誰?華哥留到最後開估:李美鳳。緋聞女主角是九十年代名震江湖發電機,太太都沒半點懷疑,華哥這一刻的模樣,得戚到呢!

太太劉寶珍當年是無綫服裝部總管,現在是林嘉華形象總管,拍照空檔告訴記者,最近收到華哥親手雕刻的門扁「珍寶樓」,用來掛在書房。



鍾意就快D Share啦!