掃呢頁CODE去手機

2016年7月14日 星期四

香港商場唔吼 港大碩士北上 sell掂儲分 app [壹週刊 - 1375 - 財經] __,M1,

Jason坦言,在北京工作一年多,一直都想回港大展拳腳:「北京生活都OK,係啲嘢食唔啱口味,想返嚟香港最主要係用廣東話傾生意,同聲同氣方便好多。」Startup擂台香港商場唔吼 港大碩士北上sell掂儲分app在香港做生意,難免要遇上貴租、高人工,令一眾年輕準老闆望而卻步,寧願繼續「早啲起身返工」捱騾仔。今年三十三歲的港男周晉生(Jason),美國威斯康辛大學畢業後再回港深造,港大地產學碩士畢業後 ...


Jason坦言,在北京工作一年多,一直都想回港大展拳腳:「北京生活都 OK,係啲嘢食唔啱口味,想返嚟香港最主要係用廣東話傾生意,同聲同氣方便好多。」

Start up擂台

香港商場唔吼 港大碩士北上 sell掂儲分 app

在香港做生意,難免要遇上貴租、高人工,令一眾年輕準老闆望而卻步,寧願繼續「早啲起身返工」捱騾仔。

今年三十三歲的港男周晉生( Jason),美國威斯康辛大學畢業後再回港深造,港大地產學碩士畢業後就到房地產行業工作八年,上年決定與友人投資二百萬一嘗做老闆滋味,創立儲積分的手機 app「悅逛」,幫商場儲積分谷人流。

Jason一心在港發展,但面對地產霸權,發展商嫌棄他無往績,統統「 say no」。奈何他「已洗濕個頭」,決定隻身到北京碰運氣,其間試過多個月無收入,今年終於找到三個商場加入,一年間收入過百萬人仔。

他見「悅逛」終於有人賞識,上個月決定「強勢回歸」,向各大財團力 sell,但初步看來 portforlio「靚仔」都未必得,到底衰啲乜?

我點 sell?入商場就有嘢送!

會員積分系統大家用得多,但多數都是消費後才有積分, Jason就想打破現有傳統:「好似港鐵優惠站嘟八達通卡有得減兩蚊咁,我哋會喺商場入面嘅鋪頭 set咗啲藍牙裝置,好似八達通讀卡器,入到去就有得儲積分,儲到一定分數就可以喺個 app換禮物,好似 coupon咁,而且加入嘅商場都可以用!」

他表示:「我哋仲會加入抽獎系統,好似刮刮卡咁,配合番商場舉辦嘅 function,肯定會谷大人流!」由於商場以增加客源為主要目標,「悅逛」會提供技術及人手來維持系統,收入就以商場繳付的月費為主。他指出,現時個 app已獲三個中國商場簽約,共二百多間店鋪,註冊會員達八萬:「最犀利嘅會員係咁又出又入,七個月內換到 iPad。」

今年香港零售市道下滑, Jason反而覺得是一個機遇,決定回港發展:「見香港商場搞個 function都幾百萬,做個 app都係幾十萬,平好多,點都會吸引到佢哋傾。」惟現時香港不少商場都有「自家 app」,毋須再加入新 app,他就解釋:「唔少 app其實每兩、三年都會轉一次,佢哋多數都會將個 app外判出去搞,我哋就係等呢啲機會。」

圖左為定位信號發射器,商場可依需要在各店鋪內設置,顧客到達即可接收信號抽獎。(模擬圖片)

有別於一般積分卡,「悅逛」設「刮刮卡」(左)、「到商場即儲分」(中)、「積分換禮物」(右)功能,而積分更可於各商場共通使用。

專家盤問:好難吸引發展商

公司大本營仍在北京,訪問當天 Jason(右)透露翌日就要趕回北京:「我喺香港主要都係租地方放伺服器,無返去幾日我驚班員工作反呀!」

李:李勁華 悅:悅逛

Innopage Limited行政總裁及創辦人之一李勁華,有多次接觸大財團的經驗,他接受訪問時坦言「呢個市場好難打」,指香港各大商場業主「一隻手都數得晒」,對於能否吸引他們存有疑問。

由於香港北上創業人多,但就業人甚少, Jason(左二)日常開會須以普通話溝通。

李:你每月收商場月費,但感覺上投放的資源都很多,會不會很難回本?

悅:其實我們一至兩名員工可以負責二至三個商場,如果商場自己做一個 app,他們都需要自己請一個負責的員工,算起上來我的成本會較低。而且硬件我會逐件收費,我會以成本價來計算。現時我的團隊有十三個人,理論上三至四間商場已經可以回本。

李:大家都知道,香港商場的地產商來來去去都是那幾個,要知道他們用不用很快就有結果,會不會到中國內地,或者到其他地方發展會更好?

悅:始終我們的語言是用中文,除了內地,台灣及澳門都是我們的目標。而且我以往在發展商工作,所以對商場的需要十分了解。我回港後都曾經與兩間發展商接觸,但他們的 app剛做了大型的更新,我就可能要等下一個機會。

近日 Jason就跟北京商場愛琴海合作,先後舉辦過三個活動,吸引過千市民出席,現時密謀跟發展商長期合作。

李:(續問)其實很多香港 app公司都用定位技術去洽談,但最終很少地產商肯投資。最大問題除了技術未夠成熟之外,運作上都有不少難處。好像最傳統的「積分卡換禮物」,在員工訓練、設置都會比用 app簡單。商場最後都會設一個活動,用幾個禮拜去試用就算,到目前為止我都看不到有比較成功的案例。我就比較懷疑能不能吸引地產商。

悅:傳統的形式是用會員卡去櫃台拿積分,我們就想增加趣味性,一來可用定位系統,每一次去一個地方,就可以有額外獎勵,可以鼓勵消費者去不同的商店。比起社交及遊戲 app,我們的 app人數增長真的會比較慢,我們真的要做多一重功夫去介紹這個 app的好處,就好像二十年前八達通一樣。我覺得商場花那麼多錢去做歌星簽唱會、大型活動,效果十分明顯,但往往要數百萬成本。但如果不用花那麼多錢,去做一個長達一年的宣傳,平均來說成本低很多,我相信他們會考慮。

終極判決:太少客源

由於得出結果不太理想, Jason(右)顯得有點不開心,但仍虛心向 Keith(左)請教可改善的地方。

我覺得整個 app最大的限制就是與地產商合作,因為客源不夠多,由接洽到簽約時間太長,客戶增長會很慢。我會建議你不如集中做商店客,加快用戶數量,另外一個原因是當你和發展商合作,放在 app的廣告費很大機會被地產商侵吞,到時就少了一個收入渠道。

地產商有很多考慮,就算最終成功,所花的時間都可能會很長。如果預料結果都不是太好,我就會建議不如早一點考慮香港以外的市場。整個構思是好,但由於發展空間不算太大,我會給 6.5分。

業界:生意多咗送乜都肯

在零售界擔任數碼總監的陳超琼( Matthew)指,行內每年都會在流動應用程式留有一定預算,每兩、三年有一次大型更新都很常見,所以市場有一定潛力,他對這個 app有以下看法:

以國內的市場來看,市民對 app的接受程度反而比港人高,在香港發展會員系統需要提供較大的誘因:「內地人一有新嘢就會試咗先,但係香港人接觸呢類型資訊太多年,都會比較精明,有優惠都會留意,但未必會令到佢哋即刻嚟, Jason要諗多幾個辦法去吸引人。」

他續指,若要成功取得地產商的支持,最重要是能夠說服投放後能得到多少回報:「如果七個月換到 iPad對市民係一個吸引之處,我覺得發展商都唔會因為覺得太快而卻步,反而因為禮物帶動到一定數量生意,送車都唔介意, Jason一定要好清晰去表達。」

撰文:梁延宇

攝影:鄭樹清、廖健昌

攝錄:廖健昌

ed_bn@nextdigital.com.hk


鍾意就快D Share啦!