掃呢頁CODE去手機

2019年6月7日 星期五

【引渡惡法】「交一個人變交全體港人去大陸」 吳靄儀:港人必須上街反抗 __,中國,大陸,

吳靄儀指法官憂心已到極點,重申中港需要防火牆。易仰民攝
本港3名資深法官早前匿名接受路透社訪問表達對「送中」惡法憂慮,回歸前後出任法律界議員18年的吳靄儀接受《蘋果》訪問,直指有關情況不尋常。「顯見法官嘅憂 ...


本港3名資深法官早前匿名接受路透社訪問表達對「送中」惡法憂慮,回歸前後出任法律界議員18年的吳靄儀接受《蘋果》訪問,直指有關情況不尋常。「顯見法官嘅憂心係到咗極點」,她認為政府經常強調「送中」修例通過後,港人可以依靠「法官把關」,卻一直無視法官憂慮,只叫法官不應受訪,又拒絕與法律界選委會面,做法極為傲慢。「法律界話你有問題,佢(港府)就話法律界講廢話、唔識法律,作人身攻擊,而唔去面對批評啱定唔啱,呢個係好差的做法」,吳亦批評司局長「信譽破產」,特首林鄭月娥似乎無視反對聲之強烈,堅稱不少人支持修例,吳靄儀呼籲港人6.9上街力抗「食死貓」。

記者 林俊謙

早於《逃犯條例》修訂被外界稱為「送中」惡法之前,吳靄儀已經指出當中的問題,因為早在1998年她仍任立法會議員時,已經參與《逃犯條例》的審議。她憶述當年立法會因為張子強案而就《逃犯條例》進行討論,當時立法會認為,香港若要與大陸有任何逃犯移交,都必先有公平審訊的保障,「如果無就唔可以,立法會好堅持呢點。」由於北京政府一直未能接受上述要求,特區政府其後未再就修例提供任何新消息,中港法制「防火牆」得以保持。

吳靄儀坦言1998年討論過後,立法會都不時查詢政府的修例進展,但當局一直未有交代,卻突然於今年2月宣佈決定修例,她批評:「咁多年嚟,政府都係因為我哋(立法會)唔接受不公平審訊,所以唔移交(香港人到大陸受審),現時忽然間就話無問題,其實中間做過咩事呢?其實係無做過任何事,除咗20幾年後,將個保障(講成)變咗做個漏洞。」她直言:「我覺得呢件係我做立法會議員未了嘅事,所以1998年嘅檔案,我仍然放喺身邊,知道呢件事有一日會再來。」結果預言就在林鄭月娥任特首後成真,吳靄儀至今出席過解釋修例的論壇數目「多到數唔到」,看到巿民由初時冷漠,變成近日越來越明白修例之惡。

吳靄儀批評,港府現時修例的方法「邏輯上都講唔通」,「你為交(陳同佳)一個人去台灣,現在變咗全體(香港人)可以移交去大陸,呢種做法真係反智。」她指出,台灣當局早已表明不會按港府現時修例方式引渡陳同佳到台受審,並表明會支持陳在香港受審,再由台灣提供證據和協助,可惜港府充耳不聞,直斥:「(政務司司長)張建宗、(保安局局長)李家超同(律政司司長)鄭若驊,全部都係信譽破產嘅人。」

對於李家超辯稱內地政府接收香港的逃犯後,若然違反保障人權承諾,「所有人都會知道」。吳靄儀炮轟:「事實上,我哋大家現在就睇到囉!已經睇到大陸嗰套審訊,你可以失蹤、人間蒸發、家人見唔到你,律師會被人炒魷,然後再畀個律師你,你只可以認罪,仲要喺電視前公開認罪。喺呢段失蹤的時間,又有種種嘅虐待,呢啲咁嘅嘢,就係大家都睇到囉!王全璋係點樣、桂民海係點樣,大家都睇到囉!」

她批評政府至今拒絕將人權保障正式寫入法律,辯稱是要「保持靈活性」,那正是最令香港人擔心地方,「到時政府又話因為種種理由,不適宜要求呢啲(人權保障),咁我哋點?」質疑屆時政府不論如何跟進,都難令人相信有效,「人哋(大陸)個制度,點會因為你香港(移交)1個人改變?(李家超)呢個講法都只係氹住人先嘅啫。」

形容香港目前已處於危險關頭的吳靄儀認為,今次修例比《基本法》23條立法更嚴重,除令香港人權受損,更會因外國投資者對香港缺乏信心撤資下,直接打擊香港經濟和國際金融中心地位,對每個港人都有切身影響,所以港人必須上街表態,令國際社會明白港府今次修例並無任何認受性,「無論個效果係點,我哋都要做,唔可以畀林鄭話香港都無人反對吖,話呢條條例幾好吖,我哋唔可以食呢隻死貓!」

吳靄儀2002年與湯家驊等多名資深大律師合組「《基本法》23條關注組」,向巿民解說23條惡法問題,間接促成23條惡法被拉倒,之後更於2006年一同創立公民黨。17年過去,已退黨的湯家驊現為特首林鄭月娥政府的行政會議成員,近日不斷為「送中」修例辯護,吳靄儀指「人各有志」,重提當年反對23條時,她說湯家驊有很大功勞,「如果當時少咗湯家驊,我諗我哋唔會做到咁多嘢。所以一個人後來變成點,呢個係後來嘅事。佢(湯家驊)當時的確做過嘅嘢,我哋唔可以當佢無做過」。

相關新聞:【引渡惡法】加拿大港人提醒惡法禍害:中共將香港大陸化的一步棋



對於湯家驊支持「送中」惡法的論據,吳靄儀據理力爭,「時至今日,佢(湯)講嘅說話,已經無任何說服力㗎嘞!」吳特別指出,湯家驊早前為撐修例而稱「洗頭艇合法化」的論調,實在令人譁然,「即係等於你話將強姦打劫合法化,就令人唔使做呢啲嘢,咁係講唔通。呢個(說法)只係會傷害佢自己嘅公信力,而唔會幫到政府任何一方面囉。」



昔日新聞:

電視辯論互叫熄咪 曾:你係撕裂2.0 林鄭:會順應民意辭職

相關新聞:【引渡惡法】憂修例後香港失自由 鄺葆賢:有抗拒遊行醫生重新思考站出來



相關新聞:【不斷更新】全港大中小學學界聯署「反送中」



【引渡惡法●懶人包】大律師公會逐點K.O.政府修例理由

【引渡惡法●懶人包】一文睇晒立會法律顧問7點質疑修例



民陣6.9反惡法遊行

日期:6月9日(日)

集合地點:維園草地

時間:下午2時30分集合、3時正起步

遊行路線:維園草地遊行至金鐘添美道立法會

(資料來源:民陣)



-----------------------------

新聞有價 你肯為《蘋果動新聞》付幾多錢?

https://hk.adai.ly/QDTT6y5mgX



吳靄儀指法官憂心已到極點,重申中港需要防火牆。易仰民攝 對於昔日戰友湯家驊立場突變,吳靄儀只稱「人各有志」。易仰民攝 對於昔日戰友湯家驊立場突變,吳靄儀只稱「人各有志」。易仰民攝

鍾意就快D Share啦!