掃呢頁CODE去手機

2019年9月15日 星期日

【娛樂人物】也許相愛很難 莫鎮賢 __,

54歲的莫鎮賢說已單身十多年,渴望有新戀情?他說一切交給緣份安排。
54歲的莫鎮賢說已單身十多年,渴望有新戀情?他說一切交給緣份安排。剛開完兩場伊館騷的莫鎮賢,聯同黃翊、何婉盈和文佩玲等九位「新秀同學會」,不知那日再重 ...


剛開完兩場伊館騷的莫鎮賢,聯同黃翊、何婉盈和文佩玲等九位「新秀同學會」,不知那日再重聚。莫鎮賢說,完了這場騷,也要為年尾的個人演唱會籌謀。

85年出道,莫鎮賢未曾大紅大紫,說退出也不止一次,原因離不開一個情字。當年與外籍前妻感情生變,再遇上另一段沒結果感情,都令他無心戀戰。其後,忘記她是他,莫鎮賢愛過同性,「我感情世界裏面試過同男性交往、試過同女性交往,當中我所要嘅嘢,佢哋都畀唔到我!」

06年他最疼錫的胞妹在南非遇上車禍喪生,更令他頓悟愛情世界的虛空。他說,妹妹急於去南非,是為了會合她的外籍未婚夫;車禍後不到一年,莫鎮賢的「妹夫」另娶她人了。

單身十多年的莫鎮賢,經歷妹妹離世打擊後潛心向佛,「我啱啱先同屋企人講,我唔知有冇一日突然間……我會出家。」三個月前才到西藏修行的莫鎮賢如是說。

撰文:文嘉龍

攝影:林賓尼



當年新秀臨出場前,大師姊梅艷芳為莫鎮賢加紫白色唇膏和妖氣十足的眼影。資料圖片 當年新秀臨出場前,大師姊梅艷芳為莫鎮賢加紫白色唇膏和妖氣十足的眼影。資料圖片
莫鎮賢唱酒廊的歲月已認識梅艷芳,後因小風波令兩人不相往來,至03年阿梅病逝仍未釋懷。

莫鎮賢唱酒廊的歲月已認識梅艷芳,後因小風波令兩人不相往來,至03年阿梅病逝仍未釋懷。
莫鎮賢85年參加第四屆新秀,奪得最突出台風創新獎,當年金、銀、銅獎為杜德偉、蘇永康和林楚麒。資料圖片

莫鎮賢85年參加第四屆新秀,奪得最突出台風創新獎,當年金、銀、銅獎為杜德偉、蘇永康和林楚麒。資料圖片

感情背叛係冇分男女

莫鎮賢的成名曲是《情罪》,當年他的退出,也是為了愛情。「嗰時我有一個外籍女朋友,佢喺三藩市,我係喺日本(留學)同佢開始,後尾去咗美國發展,我好唔習慣香港娛樂圈嗰種作息嘅生活,我做咗一、兩年就走咗,跟住去咗三藩市。可能真係太細個,其實我哋(已經)結婚,係一個好差好差嘅經歷,但係好幸虧嗰時華星有個監製打畀我,佢叫我返嚟香港,叫我幫佢參加一個歌唱比賽。」

三藩市前妻後來和莫鎮賢的一位好兄弟交往,「後尾佢同咗我一個好好嘅兄弟一齊,anyway,喺我年輕嘅世界我接觸到其他異性嘅approach,甚至乎有男性嘅approach!我感情世界裏面試過同男性交往、試過同女性交往,當中我所要嘅嘢,佢哋都畀唔到我。我係一個怪嘅人,唔係睇一啲得益嘅嘢,譬如情感肉體嘅得益,又或者利益上嘅得益,我唔睇呢樣嘢,首先一定要同我溝通到。」

男女都愛過,莫鎮賢說,男的有時為肉體求快餐,女的有時為金錢要苛索。「我返到嚟香港,女仔我又拍過幾個,有一個後尾我試過同佢同居,佢不停同我索取好多嘢,後尾我同佢分手,我好記得我去嗰個騷,佢就喺門口同我攞錢,直到有啲同門師兄弟同我講唔得,公司亦都知道有呢個人嘅存在。佢覺得我係你條女呀(要錢),但係嗰時我同佢分咗手喎,我試過好多呢啲人;又試過有男性approach我,我試過同男性相處啦,佢哋亦唔係我要感情嗰樣嘢,好多想食『快餐』,有啲可能行一陣就會淡,我唔係,我係慢慢build up!」

對女人失晒信心?「我有曾經咁諗過,原來背叛係冇分男女,同埋感情操控或者不公平,都係冇分男女。感情就係感情,唔係男人就係女人啦,你嘅對手,我覺得要睇每個人嘅際遇同境況。」

莫鎮賢說,今次「新秀同學會」的演出,同場還有黎明詩,他說大家的境況很相似,「我個心態𠵱家有少少似佢,都係婚姻曾經失敗過啦,佢之前拍拖各樣嘢,跟住輾轉失敗咗,自己又放棄咗,又過咗一啲歲月,突然間出現咗個人對自己好好,點知嗰個係女性!反而我冇諗呢樣嘢,如果突然間出現,我唔知呢,我諗我會完全唔介意係男性定女性。」



莫鎮賢和最痛錫的妹妹餅印一樣,妹妹06年不幸在南非車禍喪生,令莫鎮賢十分傷心。

莫鎮賢和最痛錫的妹妹餅印一樣,妹妹06年不幸在南非車禍喪生,令莫鎮賢十分傷心。

我嘅生日就係佢嘅死忌

與前妻離婚後,89年莫鎮賢重回樂壇,到了95年再為了另一段感情問題,完全退出娛樂圈。這次退出後,他和胞妹開始合作做半寶石生意,直到06年妹妹在南非遇上車禍意外。

「我睇到佢(妹妹)有我嘅影子,佢對感情嘅執着,去到最尾因為佢嘅未婚夫喺國外等緊佢,佢都等唔到哥哥同佢一齊去。因為我哋要去一個business trip,但佢要快快會合佢嘅未婚夫,我就話你個未婚夫又唔係識咗好耐,係咪值得呢?去到兩個就遇上車禍,喺非洲Namibia納米比亞,咁可以點啫?」

原先兩兄妹的公幹目的地是到南美哥倫比亞,兩人要到石礦場視察,莫鎮賢曾勸說妹妹不如待半年後兩兄妹才一齊出發,但陰差陽錯就是妹妹心急飛去南非見未婚夫,獨自起程。「佢等唔到就係好想快啲去咗南非,會合佢未婚夫先,都係感情多於理性囉!」

妹妹飛到南非發生意外,正值是莫鎮賢的生日。「係整定嘅,嗰一年我生日慶祝緊,就係等緊佢打返嚟,後尾太夜喇,我送咗爸爸媽媽上車返屋企先,我哋後生仔就去卡拉OK切蛋糕,就喺嗰刻我電話收到,係一個死訊,並唔係一個birthday greeting囉,係一個死訊,佢啱啱死咗斷咗氣,就喺我嘅生日,所以我嘅生日就係佢嘅死忌!呢件事影響得我好深,我好記得我嗰晚知道咗之後係暈一暈,我聽唔到個電話,佢個fiancé(未婚夫)打嚟,佢哩哩嚕嚕,我以為佢哋知道我生日,阿哥未飲醉,你哋就已經飲醉,原來佢哋遇咗車禍。佢係白人鬼佬,架車已經翻滾又再翻滾,我妹妹斷咗頸骨,佢就半條脷咬斷咗,佢打嚟嘅時候佢講嘅嘢,我係聽唔清楚,我以為佢飲醉酒,原來係斷咗半條脷。」



莫鎮賢當刻同自己講,不可以喊,要在太陽日出之前,處理好所有心情,還要面對怎樣向父母交代。「打電話叫我哥哥出嚟,我話咗畀佢聽,天光醒要返去爸爸媽媽屋企,點樣同爸爸媽媽講呢一件事。我𠵱家回想返呢一件事,到呢一刻係我人生中最難一個抉擇一個動作,就係告訴爸爸媽媽,妹妹嘅死訊。嗰時爸爸媽媽住跑馬地,我返到去首先叫哥哥將所有窗閂咗先,跟住叫佢哋坐低圍住㩒住佢哋先,講咗呢件事出嚟,我爸爸就喊,我爸爸好錫妹妹,妹妹最細吖嘛,全家人就攬住一齊喊。嗰個場景我見到我爸爸媽媽喊,我睇戲先見到呢啲場面,竟然喺我屋企裏面發生咗。」

隻身到南非再經當地中國領事協助,到達路途遙遠的沙漠殮房領屍。「後尾要出境呀要解剖呀,好多好多繁文縟節要做,返到嚟所有身後事辦晒,安頓晒所有嘢,我哋搬離咗市區,直頭同我爸爸媽媽搬咗去新界住,想佢哋盡快忘記,唔想佢哋觸景傷情。之後又到咗我自己有抑鬱症,好難先至跳返出嚟,其實嗰刻再refer返感情世界嘅嘢,我已經好冷感喇!原來你用咗咁多力氣去追尋自己嘅夢想,亦都追尋自己嘅愛情,但係愛情同夢想追尋所出嘅力,太唔balance,虛耗咗好多事業上嘅黃金機會,但係感情亦唔見得有好大嘅收穫。」



莫鎮賢除了專注演藝事業,最近還開了美容健體工作室,更多的心神則放在佛教慈善義工團的工作。

莫鎮賢除了專注演藝事業,最近還開了美容健體工作室,更多的心神則放在佛教慈善義工團的工作。

與梅艷芳的結緣與鬧翻

54歲的莫鎮賢,大半生追尋愛情為親情付出,錯過了不少娛樂圈的發展機會。他年少時已自己儲錢到日本留學讀時裝設計,多年來亦做過不少生意,開時裝店餐廳酒吧等等,而唱歌興趣由從小跟父母到酒廊消遣開始,那時候在酒廊就認識了梅艷芳。

「我爸爸媽媽好細個結婚,佢哋好貪玩又好鍾意音樂,我好記得我細個會去尖沙嘴嘅酒店Lounge,佢哋去同啲朋友聽歌飲酒,我就成日走去人哋個鋼琴度,我冇記錯嗰個應該係Carpio Family,即係Teresa Carpio(杜麗莎)個family,我唔記得係佢uncle定爸爸,嗰時我好細個又識得唱吓歌,我諗係小學十歲八歲,有隻歌係奇里夫李察(Cliff Richard)叫《Summer Holiday》,我就學咗呢首歌去參加唱歌比賽就攞咗獎。」

莫鎮賢十四、五歲就當上酒廊替場,那時候的梅愛芳、梅艷芳兩姊妹已是酒廊界紅人,梅艷芳之後參加第一屆新秀得了冠軍,莫鎮賢則到日本留學,是阿梅打電話叫他回來再參加新秀的。「我記得我臨出台嘅時候,梅姐真係好好,人真係會有偏心㗎,佢沖咗兩碗開聲茶,一杯畀杜德偉、一杯畀我,其他人話點解我哋冇㗎?我話唔知呀,臨出台佢又叫我入去佢化妝間,整吓我隻眼整吓我個嘴,得喇,你出台啦,我一睇,原來佢幫我化咗一個紫白色嘅唇膏同埋一個好妖嘅眼影,啱啱襯咗我套衫,最後攞咗個舞台發揮獎(最突出台風創新獎)!」

與梅艷芳結緣,可惜卻為了一件事令二人鬧翻,至阿梅死前兩人都未解心結,又是莫鎮賢的另一憾事。「我話我誓不往來呀,嗰時佢發生咗一啲事,係掌摑嗰件事(92年梅在夜場被黑幫掌摑)。好多artist喺VIP房,佢哋話梅姐喺嗰度,你唱完入去睇吓佢啦,我太細個,當下我關心嘅方法不到位,𠵱家我長大咗就知道,幾廿年前,佢都唔想提,嗰日有影帝喺度㗎,佢哋好成熟咁去安撫緊佢,你就嚟到霹靂啪啦咁講,問點樣呀乜嘢人嚟㗎有冇報警呀乜乜乜呀,我好緊張,其實我係一個關心,可能我太細個唔識得處理,佢鬧咗我幾句,我覺得好冇面,我話我以後都唔會理,反枱咁滯我就走咗喇!」

俱往矣。如今梅艷芳在省善真堂的靈位,安放在她對面的,正是莫鎮賢胞妹的靈位。莫鎮賢09年為悼念妹妹作了一曲《約定天國》而復出,他說這十年間他以藝人的工作為副業,「𠵱家我藝人嘅身份係一個副業,因為我自己係一個佛教徒,我創建咗一個義工團體,14號(昨日)我就帶住我嘅團隊去做助學,年尾喺香港亦都會有一連串嘅慈善活動。」

每年都會去西藏修行的莫鎮賢,心如止水潛心修佛,正規劃人生的下半場。「我啱啱先同我屋企人講,我唔知有冇一日突然間我會出家。我有好多角色,我又係一個歌手,做咗呢個節目(《流行經典50年》),又應承咗做呢個演唱會,又有第二個主辦商叫我開個人演唱會,我會唔會好好咁捉住自己僅餘嘅青春尾巴,做一啲舞台上興趣上嘅工作,喺下年完結,咁後年我就去規劃我人生下半場係應該點樣走囉,會唔會嗰時嘅緣份就係一個修行?」



莫鎮賢(左)童年時的全家福,與哥哥(右)和妹妹自細感情好好。

莫鎮賢(左)童年時的全家福,與哥哥(右)和妹妹自細感情好好。

【後記】我爸爸係一個警察

莫鎮賢從小在黃大仙警察宿舍長大,「我屋企好嚴,我爸爸係一個警察,由細教我哋好似軍訓咁,我明佢係錫我哋嘅……我好多年前就好獨立!」

莫爸爸早已退休,作為警仔的莫鎮賢,對於現在的克警與示威者的新聞畫面,他說:「我喺facebook都有話我好擔心。話我係廢老都好,我永遠喺心裏面係冇廢青,只係有好多顆好年輕好熱血嘅心,好想為香港做啲嘢,我都熱血過,我好尊重佢哋,希望佢哋平安,咁我亦都希望警方可以好合法好理性地去處理,雙方面我都有個訴求,就係希望唔好(再)有太多流血事件囉!」

南無阿彌陀佛。

場地提供:Porterhouse




鍾意就快D Share啦!