掃呢頁CODE去手機

2020年8月18日 星期二

【戰勝癌魔】無綫打工如被軍閥式控制 林利感委屈:冇溫情 #林利 #無綫

前小虎隊成員林利縱橫演藝圈37年,在中港台都好吃得開,但大前年不幸患上大腸癌,被迫減少工作,以健康為由先後跟無綫和邵氏提早解約,回復自由身。林利個性硬 ...






前小虎隊成員林利縱橫演藝圈37年,在中港台都好吃得開,但大前年不幸患上大腸癌,被迫減少工作,以健康為由先後跟無綫和邵氏提早解約,回復自由身。

林利個性硬朗,強調自己「唔怕死」,但因手術後沒有好好休養,而是繼續登台、拍劇集《鐵探》和《殺手》,令元氣大傷。「以為自己好叻,但原來要好似女人生完仔咁坐月,唞返兩、三個月,但我冇,拍《殺手》好多打鬥戲,真係辛苦到暈低不醒人事,兩次送入醫院。因為撻抵頭受傷,腦震盪可大可小。」

離開無綫,健康是一個解約的理由,原來背後還有一個隱藏原因,「其實拍劇我唔驚,但無綫嗰種形態我麻麻地」。林利覺得無綫就像古代的皇帝,在城牆裏面工作,似被軍伐式控制,令他很不自在。他皺着眉頭說:「如果溫情係10分,佢(無綫)得1分,係冇溫情。無綫嘅拍攝手法同人與人之間嗰個感覺唔係咁舒服,你喺度打工,冇話邊個好,邊個唔好,總之每個月咁多錢。但台灣唔同,全部外包(判),電視台唔養人,製作費反而大咗,演員又舒服,起碼出外景有凳坐,飯又多啲選擇。我諗全世界得返無綫係咁,因為我去過好多地方拍戲,導演、劇務都(對我)哥前哥後,因為係外包,大家都想呢單做得好啲,有下一次。」

林利感慨無綫要養住幾百人,難免顧此失彼,他續說:「因為我自細有癲癇症,所以唔會揸車,去到外景場地,唔使埋位時就行嚟行去,有地方就坐吓。我唔鍾意坐公司24座位小巴,覺得入面好冇安全感,但可能有啲人習慣咗,但喺外面嘅人再返去拍,就會有啲唔習慣。」他透露明年會拍攝由無綫和騰訊合拍的《黑社會》(暫名),他透露待遇和薪酬都相對提高,他笑說:「今次係騰訊搵我,以外援身份錢多咗,人哋又會尊敬你,差好多,位置成件事唔同晒,我唔係話無綫唔好,但好似好委屈,做咗咁耐。」

林利16歲便參加第一屆新秀歌唱大賽,同屆冠軍是梅艷芳,憑着一張俊臉,很快便被唱片公司提攜,與胡渭康、孫明光組成「小虎隊」,唱過《新紮師兄》主題曲《伴我啟航》及《忍著淚說Goodbye》而紅極一時,但其後發展未如理想,短短兩年便解散。他之後轉戰台灣,改名林立洋,從歌手變成電視劇男主角,進入演藝事業的高峯期。

在台灣發展亦非一帆風順,因為政局的變遷,有一段時間拍劇只能講閩南話,令林利成為失業大軍,為生計要轉型做導遊。之後台灣偶像劇興旺,林利又自嘆年紀大,角色戲份大不如前,一度患上抑鬱症,「試過食藥,但越食越衰,冇工作、冇理想、冇動力,當時諗,點解做演員成日咁被動,好辛苦。把心一橫搵份工,平時個個話幫我嘅朋友,到真係搵嘅時候就知係吹水『你識咩吖,又冇學歷、又冇經驗,你嚟幫我以為你拍戲』。」

從來不怕由低做起,林利最後找到一份高級餐廳侍應,他笑說:「我搵咗好多間都唔肯請,但嗰一間係日本人開,老細唔識我。」當時吸引不少傳媒追訪,讓他再度成為新聞人物,8個月間不斷有人找他轉行,最後選擇到連鎖健身中心工作,兩年間便成為公司話事人。但期間仍有兼職拍劇做「茄喱啡」,他解釋:「我要返工,只有周六日得閒。初初返工一個月賺4萬幾台幣(約1萬港元),但做臨記有8000台幣(約2千港元),做一日茄喱啡等如我一個星期人工,點解唔做?冇名架,陳隊長嗰啲,但佢哋好尊重我,乜都得得得,夠鐘就叫我走。」

53歲的林利經歷過很多,自細患有癲癇症、試過婚姻失敗、女友「走佬」,又曾患癌病,令他早已看化生死:「我覺得做人要更加自私,自私對自己好,時代唔同,不必為人拼搏,自己亦唔需要咁拼搏,因為早晚都係入土為安。」他去年決定再婚,迎娶比自己年輕近廿載的台灣女粉絲Erin,令他人生變得更踏實。雖然夫妻經常分隔兩地,但林利笑言不擔心嫩妻被人搶走:「我成日叫佢搵朋友出去玩,因為我成日唔喺佢身邊,佢有問我『驚唔驚』,我話驚咩,我話你肯都冇所謂,我都有人媾,哈。」林利一直很喜歡台灣,認為生活步調好適合自己,早前在台北市花約500萬港元購入1,800呎大屋,準備將來退休有個安樂窩。

採訪:嵐山

攝影:林賓尼

錄影:葉君海

場地提供:𤅘鐵板燒料理

林利戰勝癌魔,以健康為由先後與無綫和邵氏提早解約。(蘋果日報)


林利曾經由男一降呢做茄喱啡,但他從不介意。(蘋果日報)


林利入行37年,在中港台都好吃得開。(蘋果日報)


林利參加第一屆新秀歌唱大賽,同屆冠軍是梅艷芳。(資料圖片)


憑着一張俊臉,很快便被唱片公司提攜,與胡渭康、孫明光組成「小虎隊」。(資料圖片)


林利和胡渭康抱住的小朋友,便是李家鼎一對孖仔。(facebook圖片)


小虎隊曾大受歡迎。(資料圖片)


林利年輕時高大俊俏,到台灣發展時做過男一。(資料圖片)


林利在09年回巢無綫拍劇,在《學警狙擊》飾演江湖大佬杜亦天,霸氣十足。(資料圖片)


林利拍《殺手》兩度暈倒送院。(電視截圖)


林利兩位好兄弟呂方和杜德偉。(facebook圖片)


林利是出名孝順仔,婚後仍中台兩地飛,照顧媽媽。(facebook圖片)


去年與忠實粉絲Erin拉埋天窗。(facebook圖片)


-----------------------------

《蘋果》英文版免費試睇:了解更多

英文版已登錄《蘋果》App,立即下載/ 更新

iOS/Android


鍾意就快D Share啦!