網頁

掃呢頁CODE去手機
請LIKE FACEBOOK“新專頁”THANKS!
鍾意我? D 熱爆文章嗎?
即刻“讚”接收更多熱爆?!
唔要再顯示

2014年5月29日 星期四

[壹週刊 1264 財經] 日本直擊 阿信屋入貨秘密大公開 M1,




日本「鐵火燒」米果廠廠長古河誠一(左)親自帶隊參觀生產線,更即席請阿信屋日本買手荻鳥喜正(右)試食蝦味燒餅,該廠會特別為阿信屋設計印有 759品牌的包裝。

大錢題

日本直擊 阿信屋入貨秘密大公開

靠賣日本零食起家的阿信屋( CEC國際, 759),近日熱傳夥拍王維基搞網購,股價再被炒起。成立短短三年,分店已近二百間的阿信屋,即使連番遭百佳、惠康追擊,老闆林偉駿仍以攻為守,決定年底前再開十二間分店,繼續搶灘。

林偉駿如此自信,原來背後全靠有東京最大的零食供應商力撐。上週,本刊記者跟隨阿信屋港、日買手到日本,直擊採訪阿信屋在當地的零食供應商,發現真正扶起林偉駿的,竟然是一一年的日本「 311大地震」。當年地震重挫經濟,林偉駿誤打誤撞摸上門,對日本零食商來說卻變成雪中送炭。過去三年,雙方建立起牢固關係,即使百佳、惠康等對手不停叩門,供應商都不為所動。對此,林偉駿感慨:「如果再從頭嚟過,冇咗 311地震,阿信屋根本做唔掂!」

採購路線圖

上週三下午,記者隨阿信屋兩名買手抵達東京成田機場,落機後即乘車到市內一間食品供應商的貨倉參觀。隨隊的林偉駿助手壹哥(張茗壹)表示,這間公司在東京有二十多個貨倉,是東京最大的食品供應商,講明要以現金找數及自行取貨。去到門口,老闆田先生(簡稱)已迎上來,他是家族第三代話事人,絲毫沒有架子,更主動幫記者及壹哥拿行李。田老闆帶著一行人參觀貨倉,不少貨品都熟口熟面,如各式 Kit Kat朱古力及 Riska粟米球,儼如走入放大版的阿信屋。壹哥解釋:「雖然我哋而家已經識到好多零食廠商,但都唔會直接去攞貨,因為當初都係佢哋(田先生)介紹,所以會繼續同佢哋入貨。做生意唔可以飛起人,同埋佢哋賺好少差價。」

供應商唔做超市生意

阿信屋沒有過橋抽板,田先生亦禮尚往來,他從衫袋拿出一張印有日本名的卡片交給壹哥看,說:「這個人前幾天找我入貨,後來我發現他是頂好(惠康的台灣公司)的人,便拒絕了。」身為商人竟然不想賺錢?田先生卻再三強調:「我只會和林先生做生意,因為我尊敬他。」阿信屋職員並不介意記者刊登田先生全名及公司名,但田先生卻以怕麻煩婉拒,他的助手解釋:「雖然行內人都知道我們和阿信屋的關係,但怕報導後會有更多人來找我們拿貨,會較煩。」之後四日行程,其中三日,田先生都親自帶隊,拜訪各大生產商,十分落力。

林偉駿在香港接受訪問時坦言,他與田先生沒簽訂任何合約及協議,全憑互相信任:「日本人做生意係咁,如果簽約,佢哋反而會覺得你唔信佢,除咗惠康、百佳,一田都有搵佢哋攞貨,但都俾佢拒絕。」林指二人相識多年,最初是靠做線圈生意時認識的日立老前輩,輾轉介紹而結識,「地震前已經搵佢拎貨,地震後仲有多無少,咁先取得信任。咁講好衰,但如果冇地震,真係搞唔掂。」林偉駿透露,來自田先生公司的貨品,佔其日本貨來源約五成,另外兩個日本供應商則位於青森及秋田。

林偉駿指日本 311地震後,當地供應商更重視海外市場,成為阿信屋迅速發展的契機。(林志謙攝)

阿信屋最大的日本零食供應商,在當地擁有超過二十個貨倉,客人須

支付現金及自行取貨。

踩入魚市場米菓廠

行程第二日,一行人淩晨兩點便出發,先往東京著名的築地市場參觀,再往附近經營出口的大田市場。築地五大海鮮供應商之一的大都魚類株式會社,在大田市場擁獨家魚業經營權,其常務董事堅田照久坦言:「近年大田市場的出口一直下跌,為增加出口,我們覺得香港是很好的市場,很樂意和 759合作。」他更即時向在場人員請教銷售策略,壹哥立刻推銷員上身,建議將大田市場寫入旅遊指南:「香港人淨係識築地,因為旅遊書淨係寫築地,你哋同阿信屋合作,我哋會喺貨品包裝貼上大田標誌。」壹哥指會向大都購入急凍水產及部分日本蔬果。

下午,馬不停蹄來到埼玉縣、米餅品牌「鐵火燒」的廠房。該品牌的海膽燒餅,是阿信屋的熱賣產品。該廠現時每年銷售額約二十五億日圓(約二億港元),其社長譽田稔表示,當初田先生介紹阿信屋上門時,沒想過燒餅能在香港大賣,他透露:「本地市場漸漸下跌,我們除了想開拓香港市場,也想打入中國。」該廠生產約十五款米菓,但阿信屋只採購海老(蝦)及海膽口味,壹哥表示:「試賣過唔同口味,呢兩隻最好賣,其他口味唔啱香港人。」記者試食後,覺得海鮮味口感鬆化易入口,其他如燒醬味,質地偏硬,味道亦較單調。

築地魚市場每日淩晨三點便開門,阿信屋主要買入海蝦,急凍後運回港出售。

不願上鏡的供應商老闆田先生(白衣黑褲),指因為尊重林偉駿,不會供貨予其他香港零售商。

專搵弱勢中小企

林偉駿為降低入貨成本,經常向買手強調,要找當地的中小企攞貨,因為中小企在本地市場競爭困難,最希望拓展海外市場。行程第三日,來到同樣位於埼玉縣的山芳 Yomayoshi薯片廠。該廠每日能生產六萬包薯片,三年前開始向阿信屋供貨,總經理梶原仁誠指廠方很久之前已想打入香港市場:「九十年代起,日本薯片市場已不斷萎縮,我們有三十多款薯片,但不知道香港人喜歡什麼口味。」當記者及阿信屋買手,提及港人喜歡芥辣味、芝士味及披薩味薯片時,梶原仁誠大感驚訝,指日本人喜歡的是鹽味及麵豉湯口味。林偉駿解釋,日本這種中小企最樂意供貨給他,「佢哋唔識點做海外市場,咁多年嚟都冇試過出口,所以我特登搵佢哋攞貨,互相幫助嚇。呢啲細廠商,百佳邊會睇得上眼吖!」

至於日本的大品牌,例如以熊仔餅聞名的樂天,在香港各大超市及零食店均有貨品出售,就要靠供應商田先生出馬。同日下午,來到樂天埼玉縣廠房,由廠長宇都宮勉接待。大品牌要求明顯嚴謹,廠房內不准拍照,雙方對話亦更客氣禮貌。林偉駿表示:「大廠一定要供貨俾田先生,咁我就可以透過佢攞貨,所以壓力比以前細好多。」林偉駿表示,田先生供貨時,不會要求搭上豬頭骨,「我哋揀貨,只會揀住宅區超市最好賣嘅貨,因為價錢、口味都較民生。唔好賣嘅貨我會叫停,好似最近佢哋有隻巴西造嘅糖,諗住食住世界盃熱潮,但我覺得批貨唔掂,應該唔會入。」

東京上野零食街小店雲集,但採訪期間,日本零食廠家都指日本市場日漸下跌,因而要開拓海外市場。

Yomayoshi薯片廠在埼玉縣北葛飾郡,全廠只得二百名工人,在當地屬中小企,公司出品近三十款薯片。

不怕被起飛腳

東京的零食鋪一般以特賣場形式經營,因不設上架費,可以將熱賣產品擺放在當眼位置,阿信屋正是抄襲此做法。

日本人做生意重信用,但其他國家就不同。曾在阿信屋熱賣的韓國「不倒翁」牌芝士麵,早年由林偉駿帶到香港,迅即爆紅,但後來「不倒翁」卻減少向 759供貨,同時進駐百佳等大型超市。雖然如此,林偉駿仍堅持不會簽獨家代理權,「無得驚㗎,要變心嘅擋住佢都冇用,人哋搵到好人家,唔可以勉強。」他拿著另一韓國牌子的芝士麵道:「我咪搵呢隻代替,都賣到咁多(數量),遲啲佢紅咗又話要走,我哋咪再搵囉。」

入貨的高靈活度,正是阿信屋成功的主因。行程最後一站,來到日本上野的零食街,同街的數間零食店,擺設都不一樣。林偉駿解釋:「因為日本冇收上架費,百佳有收上架費,所以擺位限死咗。阿信屋就係抄足日本,要將最好賣嘅貨擺當眼位,我冇收上架費,想點擺就點擺。」

759出現後,坊間近年愈來愈多零食店,大多同樣標榜產地來自日本,面對超市及其他競爭者的追擊。林偉駿坦言,要不斷開拓新業務及貨源:「以前一個月入一次新貨,而家變咗兩星期一次,好賣嘅先加單。」在當地好賣的,引入香港亦會捉蟲:「日本前菜最唔賣得,即係嗰啲魚仔、鹹菜仔、海帶。」

玩埋 759雲吞麵

話口未完,林偉駿又有新搞作。「 BB同老人家產品一直試緊,覺得可以抽出嚟,好似 Kawaiiland(化妝品店)咁,試開一兩間先。」兩間店已在籌備中,分別位於九龍灣及馬鞍山。「未來呢幾個月會有四、五間,採購已經完成,主要入曬日本貨。」

至於與王維基合作的網購,他就指正準備前期工作,「人哋一吹雞就做嘢。」不過,近來最出位的搞作,莫過於用公司名義在深水埗東京街開雲吞麵鋪。林偉駿指上週五才收鋪,樓面只有十多張枱,兩個月後開業,「觀塘公司對面有間茶餐廳,啲牛腩麵好鬼好食,我食咗廿幾年,舊年間鋪執笠,我即刻請咗佢個師傅,開始搵鋪。」他指店名亦叫 759,記者指客人或會覺得騎呢,林偉駿即哈哈笑道:「雲吞麵最多一兩間唔會大搞,乜都試嚇吖嘛。」

樂天日本工廠位於埼玉縣狹山市,有八百五十名工人,輪班廿四小時工作,任何人進入大門前必須探熱確保體溫正常。

樂天廠長宇都宮勉(左)表示,品牌的香口膠銷售佔樂天近六成生意額,每日生產達一百六十萬盒,反而香港最出名的樂天熊仔餅等餅乾只佔兩成收入。



鍾意就快D Share啦!