網頁

掃呢頁CODE去手機
請LIKE FACEBOOK“新專頁”THANKS!
鍾意我? D 熱爆文章嗎?
即刻“讚”接收更多熱爆?!
唔要再顯示

2015年4月16日 星期四

掟滙豐 入 388 湯文亮 2015新股神 [壹週刊 - 1310] 滙豐,M1,



湯文亮今次掟走滙豐,扑中港交所,他更後悔自己入貨太少,並指會分階段沽貨:「有胡唔食,罪大惡極啊!」

封面故事

掟滙豐 入 388 湯文亮 2015新股神

在這個港股大時代,想發達只需一個冧巴,而這個冧巴,就是「生發發」(港交所 388)。

上週三復活假後開市,港交所已裂口高開,在其後四個交易日內,如入無人之境,大升一百蚊!本週一最高見三百元歷史新高,週二才見回軟。幾日間一隻市值數千億的重磅股大升五成。本刊在三月初、港交所仍在二百蚊樓下徘徊時,訪問了紀惠集團行政總裁湯文亮,當時他已斬釘截鐵說:「掟$80億滙豐,入港交所!」今日他成為其中一位升市大贏家。而一路玩開 A、 H股 ETF的前理工大學會計及金融學院副教授林本利,今次亦贏開巷,他說:「喂!我舊年開始已經叫你買」這班股市贏家,就急升市況,向本刊讀者提供最新部署。

置身十年一遇的大牛市,最揼心的,不是提早止賺離場的人,而是手上一直無貨的人。對股民來說,唔理好醜,最緊要「有貨在手」。

李小加(右)為了炒旺港股,向外界表示不用理會大陸資金來源,今次港交所勁升一倍,亦令他持有的股份市值逾億元。(林志謙攝)

上星期三復活假後,港交所如坐火箭般,由唔信升到你信!之前股價一直突破不到二百元關口,假期後第一個交易日,就升了二十大元至二百二十元。其後兩個交易日,一路在二百三十至二百五十元之間徘徊。當不少人認為夠皮止賺之際,本週一港交所再一口氣抽升五十蚊!最高見三百元,嚇到股票機前的散戶𠵱嘩鬼叫。本週二港交所終回吐,但亦只是跌了十多元,有望再上衝。

港交所,成為股民心目中的神話,其中紀惠集團行政總裁湯文亮,就在大升市前,扑中了這個神話。今年三月初,他正在為「細價樓爆煲」言論四出演說,有見湯文亮對選股亦有研究,故本刊當時問他投資策略,他斬釘截鐵只提出一個冧巴:「 388」,「我八十億賣晒滙豐( 5),轉咗入港交所。」

一注獨贏 388

三月初港交所還在一百七十蚊左近橫行,還有掉頭向下趨勢,但湯文亮仍然非常睇好,當時他分析到:「以往我好鍾意滙豐,但而家唔鍾意。我覺得歐智華(滙豐行政總裁)係金刀手,無論係做會計,什麼也好,都係負責炒人,炒完就要離開。每一間公司都一樣,蝕緊本,搵金刀手回來,炒炒炒炒。咁一定要再找一個元帥,帶大家打仗。佢唔走,我唔買滙豐。我八十億賣光滙豐,轉咗港交所。」

「為何是港交所呢?我同陸東成日唔夾嘴型,但港交所就啱嘴型。佢同我講三年內睇五百蚊,我話啱,我都覺得係。原因係而家你買股票,你買它的資產都係其次,你係買它的債務。你買咗一隻有一百億資產嘅股票,原來它有很多隱瞞債務,咁就死,但港交所就冇。它這次還因滬港通賺咗六千多萬。二,它派息有九成,這樣才能吸引基金去買你的股票,如果冇利息會很悶。還有一個先決條件,就係滬港通,香港交易所那邊,(成交額)達到一千億。保持有一千億。港交所的引擎就開動。」

金管局總裁陳德霖(前)和湯文亮(紅圈)是波友,以前在南華會相識時經常一起打壁球,難怪湯文亮能緊貼市場。(《蘋果日報》圖片)

湯文亮陽明山莊家中的豪華浴室,比不少人的客廳還要大,有一個大浴缸,一邊沖涼一邊望住窗外風景諗橋,相當寫意。

二百蚊樓下再入

然而,今時今日的股市,已超出所有人預料,港股已不是每日一千億成交,而是近三千億!有見港交所幾天內急升五成,湯文亮有新部署。「我一百三十幾元買入(去年五月),好多人仲笑我點解要買港交所,話唔值錢。」他暫時掃入了七十萬股港交所,賬面賺約一億,本週一他笑說是時候「食胡」:「而家個市太唔健康啦,我會分階段沽貨,大約沽三分之一,有胡唔食,罪大惡極啊!」他指出港交所若跌穿二百元水平,才考慮再入貨:「好多一百四十元入嘅會走貨,港交所會跌番落二百蚊。後市會抖抖,財不入急門。雖然財爺(曾俊華)出聲話冇爆煲,但而家高追港交所,同接火棒冇分別呀。」

湯文亮多次向記者說,不要公開他的投資數字,因為女兒會鬧。他在澳門出生,父親早逝,母親在澳門經營木材生意,另有鋪位收租。其二家姐廖湯慧靄嫁入廖創興家族,獲丈夫廖烈正打本數百萬元成立投資公司,後改名紀惠。湯文亮在加拿大讀完書後即加入紀惠,和姐姐打拼天下,最掂一鋪是○三年借銀行槓桿式掃貨,主力買「銀主鋪」,現時集團估值四、五百億元。他與太太及子女同住陽明山莊五千呎頂層單位,平時九點返工,飯後不久收工,閒時與家人及經紀飲茶吹水。平日嗜好是打壁球,和金管局總裁陳德霖更是波友,他笑說:「我同佢喺南華會健身識,仲一齊打過上壁球聯賽甲組添!」○七年國泰航空舉辦壁球名人慈善賽,陳德霖出力比賽,湯文亮出錢捐贈。可能要掌握股市經濟,識啱朋友先係最緊要!

港交所大贏家

除了湯文亮,本刊翻查港交所二○一四年股東名冊,發現不少城中富豪都有揸重貨。最大手者,如永安百貨後人、永安( 289)非執行董事郭志標等人的相關公司,起碼持二百八十萬股港交所,賬面市值達八億多。而鞋王百麗( 1880)創辦人鄧耀的堂兄弟鄧強林,亦持近百五萬股,賬面值四億元。港交所行政總裁李小加持貨值一點六億元。

亦如去年本刊訪問過的「街坊股神」雷敏謙,亦因為港交所,組合市值多了一個「位」。雷敏謙正職配藥員,副業買股票,已持有二百多隻股份。在上週短短三日間,他的投資組合突然「多咗一個位」,由市值九百萬元,升值至過千萬元。「我都估唔到升得咁快!好似上年年尾先買嘅新奧能源( 2688),四十蚊買而家都升到五十三蚊」他的五大愛股恒生( 11)、中銀香港( 2388)、港交所、友邦保險( 1299)同渣打( 2888)中,港交所一枝獨秀跑出,現持有二千多股,賬面賺六十萬,「有啲我唔夠十蚊買入,上年一百四十幾蚊嗰時又入多二千股。我唔會放㗎啦,收咗咁多年息,有啲根本已經無成本,放嚟做咩?買其他可能會搭錯船喎!」

街坊股神雷敏謙手持二千多股港交所,賬面大賺六十萬,「有啲我唔夠十蚊買入,上年一百四十幾蚊嗰時又入多二千股。我唔會放㗎啦,收咗咁多年息,有啲根本已經無成本,放嚟做咩?」圖為他手持的一疊疊股票。(廖健昌攝)

湯文亮喜愛飲紅酒,他辦公室內有私人酒庫,存放了過百支紅酒,價值數百萬元。

上週六誠哥冒雨在深水灣打 golf。他對本刊記者說,小股民要:「量力而為。」(陳浩樂攝)

睇唔通市買 ETF

要數另一個股市贏家,可說是前理工大學會計及金融學院副教授林本利。由於睇不通個股,睇好中港股市會輪流炒的他,近年索性只買 A、 H股指數 ETF,已贏個開巷。去年九月他已向本刊推介南方 A50( 2822),三個月間升三成,到去年十二月,他轉而向本刊推介恒生 H股 ETF( 2828)。當時他說:「 H股股價落後 A股好多,有機會追落後。我做法好簡單,就係套戥( arbitrage), A股升就買 H股, H股升就買 A股,兩者間有大概百分之五的差價,我就 take action買股。」

為何情有獨鍾買 ETF?林本利說:「升市明顯是中央國策帶動,但我唔知邊個行業會升,所以追蹤大市 ETF係最直接跟到個市。你而家再問我睇好咩行業?我一樣都係話 ETF。喂!我舊年開始已經叫你買」

近日南方 A50已突破十六元關口,一年升了一倍, H股 ETF亦一年升了四成,現時林本利建議股民不要盲目入市,但如果散戶認為無貨「風險」大過有貨的話,仍可買恒生 H股 ETF:「如果你係都要買,唔好買正股,買恒生 ETF。因為 A股升咗咁多,資金係要落返來香港再炒,咁 2828咪會再升,總之邊度有差價就買低水嗰度。 A股回番咪買 A股 ETF, H股同港股跌番,就咪買 H股 ETF。」他認為大牛市會持續一年,但要注意香港升市已由去年十月開始:「所以玩多幾個月度就完除非深港通今年內開通到,否則都唔會升咁耐!」

林本利認為現時入市有風險,「怕無貨」的股民可買 ETF追貼大市:「我舊年已經叫你買」

ETF一般是追蹤某個地區的大市走勢,大市升時價格便會上升,今次無論 A股或 H股的 ETF均節節上升。(林志謙攝)

「炒股跟黨走,賺到無朋友。」

自從復活節假期以來,港股已直線颷升,並升破二萬五千點,近日曾一度攀至二萬八千點關口,至本週二才回落;成交金額每日平均二千五百億,比平日多近一倍。不過,雖然走入街市、公園,師奶阿伯都在談論股市冧巴,但由於升勢過急,真正有追入賺錢的人不多,反而大把人在研究將多年蟹貨趁機沽售。事實上,今次大升市由內地資金帶動,眼見 A股升得急,遂大軍南下,追入落後的 H股。

記者來到深圳的股票行,便見識到強國人炒股的癲狂。上週五,記者前往深圳福田區國信證券行觀察,內裡已擠滿開投資戶口的師奶。開完戶她們順便走到坐在電腦前的「前輩」面前偷師。其中被推舉為股神,炒股六七年的強國人劉先生,近日有玩人壽窩輪等,已賺了十多萬。這天他激動地專家上身,不停拍枱指點身邊師奶,記者問他入市策略,他竟指:「隨便買都可以,只要成交量大就可以買。」愈講愈興奮的他,即場再推介多隻港股,包括中國人壽( 2628):「不用管價位,愈升得急就愈要買!」身邊師奶亦大表認同:「佢點解要呃你?你跟佢買就無錯」

內地人炒港股的結果,是令港股 A股化,而且香港無漲停板制度,預期後市非常波動。過去幾個月,強國人已成立多個網站及 WeChat群眾,有組織地炒起港股。如內地「雪球網」,就如社交網站般,讓股民分享自己投資組合,近日網民「好風」分享「積極陽光」投資組合,就聲稱持有港交所( 388)、光大控股( 165)、平保( 2318)等港股,獲利十三倍﹗而 WeChat群組「格隆匯」,更分有地產、金融、建材等數十個板塊,讓會員分批研究港股。記者參閱內容,其中彈出最多的一句是:「先買入,再研究!」

受港股熾熱氣氛影響,內地證券行非常嘈吵、擠擁,開戶與買賣的櫃枱都大排長龍,希望盡快入市。

看好香港股市的升勢,強國股民劉先生激動拍枱,話香港人應該賣樓炒股,隨便買都有錢賺。

國家主席習近平要改革國企,並容許無 QDII資格的公募基金透過港股通投資香港股市,變相吹雞號令萬億儲備的資金南下攻港。

阿爺開車

今次中港兩地股市瘋炒,背後全靠阿爺發功,而這只是作為調整經濟的一種手段。有內地證券行老總指,內地經濟放緩,樓市也一潭死水,無計可施下,中央唯有以股市作宏觀調控手段。一二年前,內地 GDP均有百分之九點五以上,但自一二年起保八失敗,經濟增長跌至百分之七點七。今年全國人大會議上,總理李克強將經濟增長目標定為百分之七,創十一年新低。

另外,企業債亦是內地面對的一大難題。去年有首間內地公司債務違約,據券商統計,去年底內地企業債佔 GDP百分之一百三十,遠高於美國的百分之八十,中央唯有靠股市去「箍煲」,「推高股市,上市公司估值上升,就可以直接去印新股票、配股。企業以股代債,不用還息自然輕鬆很多;散戶賬面資產大升,亦更願意去消費。」該證券行老總指。

港大經濟金融學院助理教授陳衡指,回看股市走勢,由去年五月起,已有上升的端倪,「那時中央由強調結構,轉為穩經濟,提出很多『微刺激』政策,帶動股市。到去年六、七月市場還不很確定,九月李克強講就業數據達標,之前猶豫會不會有更多刺激政策,果然之後央行兩次減息,再刺激股市上升。」

聚焦國企改革

故現時揀股,一定要睇國策,內地便有一個說法:「炒股跟黨走,賺到無朋友!」日後「一帶一路」固然是重點,目的是將產能過剩的鋼材、煤炭輸出海外。另外,李克強曾強調要加快實施國有企業混合所有制改革,「國企改革」亦是未來重點之一。去年中信泰富「蛇吞象」,吞併母公司過百億資產只是開端,今年有南、北車合併,市場亦傳中石油( 857)會與中石化( 386)合併,及中國中鐵( 390)和中國鐵建( 1186)合併。

因此,豐盛金融資產管理董事黃國英明言,今次港股喪炒會「狼過○七年」,「而家交投都大過○七年你參考 A股由去年十一月初到十二月中,勁升百分之二十五呢一段。以同樣升幅計,港股可以升到二萬九千幾、三萬點㗎啦,而家我哋只係呢段升浪嘅中間,仲有一、兩個星期 party time。」他提醒散戶要留意幾多上市公司嚟「 cap」水,「每個牛市結束都有一隻標誌性嘅新股出現,九七年有北京控股( 392)、二千年有 TOM.COM( 2383),○七年有阿里巴巴。而家都未出現,唔好嚇自己。」至於個股,他推介近月未見大升的中信股份( 267)。他指重組後的中信已轉為以金融為主業,但市場仍視之為礦業股,所以被低估價值。

至於去年五元左右入中國銀河( 6881)、現價已十三元的東驥基金管理董事總經理龐寶林,則對券商股、友邦保險( 1299)及惠理基金( 806)十分樂觀:「深港通仲未開通,盈利已經升得好勁,而家券商股盈利升幅已經用倍數嚟計!」

他坦言在 H股 A股化的大環境下,難說哪隻是泡沫:「而家資金由內地話事,所有蚊型股,就算基本因素差,佢哋都會掃,主要只係睇內地人覺得增長潛力大唔大。市盈率嗰啲佢哋都唔理囉!」

北水南調靠食交易佣金的港交所最受惠,週一股價單日升五十元,曾高見三百元歷史新高。

恒指於○七年曾升破三萬點,而目前只是二萬八千點水平,因此市場預期港股仍有一段升幅,散戶無懼高位接貨。(關永浩攝)

鍾意就快D Share啦!