掃呢頁CODE去手機

2018年11月19日 星期一

【你唔係外賣仔!】《喜劇之王》反派到《翠絲》打鈴哥 袁富華︰受江毅叔啟蒙 __,江毅,

攝影︰仇志德
在舞台劇界的資深演員兼導演的袁富華(Ben),可能大家對他不太熟悉,但說起《喜劇之王》中演反派的他,踢爆周星爺一幕,尤其他在戲中說︰「你唔係外賣仔。」 ...


在舞台劇界的資深演員兼導演的袁富華(Ben),可能大家對他不太熟悉,但說起《喜劇之王》中演反派的他,踢爆周星爺一幕,尤其他在戲中說︰「你唔係外賣仔。」最為人熟悉。不過「外賣仔」之後,應該大家會叫他新名字「打鈴哥」。



憑新戲《翠絲》中飾演過氣花旦打鈴哥,在今屆金馬獎奪「最佳男配角」的袁富華,早前在觀塘接受《蘋果》專訪。當初演這個從骨子裡散發媚態的男人,Ben曾有掙扎過,「我喺舞台上都演過好多唔同嘅女人,今次監製舒琪揾我時,我吓咗一聲,我唔係介意做女人,而係花旦唱子喉,我自己係唱平喉,知自己係唱唔到,但佢話戲你一定做到,唱就搵人代唱。」



要演一名擁有男人身女兒心的跨性別人士,Ben先從心態上多做功課,「我覺得呢個角色好可憐,嗰個年代男人身女兒心,點解打鈴哥去學戲做花旦,因為扮女人時佢最開心,心靈上有所慰藉。」其中一場化身女人的戲份,令Ben最深印象,「我閉上眼俾佢哋化妝,當我琤開眼時攞到個感覺,好自然咁流露出嚟。」



Ben演繹戲中的打鈴哥,甚有已故資深藝人江毅的影子,Ben大方說︰「係,其實係有,江毅叔係我嘅啟蒙老師,但佢唔知。我細個時,媽媽帶我去利舞台睇話劇《橫街窄巷》,佢係演花旦,令我好深印象。當時窮苦大眾用5元去睇戲,只係山頂位,係好奢侈,唔係成日有機會去睇。後來我有機會拍電影《D時,佢演地主會四大巨頭之一,我有機會同佢合作,嗰時同佢好好傾,大家好多嘢講,當時佢問我,幾時有導演或演出舞台劇,佢會嚟睇。」說起這位前輩,感情的Ben哥一度哽咽眼紅紅,「冇諗住扮佢,可能細個睇佢嘅戲,潛藏咗嘅嘢,o依家攞番出嚟,喺呢度真係要多謝江毅叔…。其實佢好可愛,喺佢離世前,我有機會同佢合作過,呢個係緣份,可以話係對前輩致敬。」



他不僅與前輩江毅結下不解之緣,從他媽媽帶他看話劇後,亦將演戲成為他終身職業,「最初我係加入業餘劇社,覺得好得意好好玩,之後加入劇團,無論我有幾唔開心,我喺舞台上演戲我就開心,那怕只係一個小角色,我都好享受,因為我鍾意演戲。」



回想童年艱難日子,Ben中學時要半工讀才完成學業,「細個屋企環境好辛苦,我爸爸係做苦力,媽媽做清潔唔識字,嗰時屋企講明考唔到上中學就冇,我兩個哥哥都冇讀,只有我同妹妹上到中三,而中四後要交學費。嗰時我跟同學去港澳碼頭買T恤、翻版帶,都幾好夠交學費同零用。」Ben哥深信知識改變命運,事實上他的努力,於2011年獲演藝學院破例讓他修讀藝術碩士(導演)課程,「演員係維生,但導演係可以講故事,我嘅畢業論文就係講憑演員經驗點樣成為導演。」



年過50的Ben仍是單身,但他有一位感情穩定的圈外女友,「我哋拍咗拖好多年,我未做演員大家已經識,咁多年佢默默支持我,我有咩諗法完全瞞唔到佢,真係知我莫若佢。(為何未結婚?)過咗時機,大家都認定咗一齊,不過我都覺得係時候做啲嘢,真係俾我諗諗。」若果Ben在金馬獎中獲獎,到時真是喜上加喜。



採訪︰羅婉玲

攝錄︰馮嘉銘

化妝、髮型︰黃德燕@Sandy Image



精選娛聞,喺晒《娛果》 http://fb.com/appledailyent



攝影︰仇志德 本身是舞台劇資深演員同導演的袁富華。 本身是舞台劇資深演員同導演的袁富華。
他憑Darling哥一角,奪得今屆金馬獎「最佳男配角」獎。(劇照)

他憑Darling哥一角,奪得今屆金馬獎「最佳男配角」獎。(劇照)
戲中佢同姜皓文,都是演跨性別人士。(劇照)

戲中佢同姜皓文,都是演跨性別人士。(劇照)
 Ben(左一)坦言江毅叔(左二)係佢演戲啟蒙老師,兩人於《竊聽風雲2》合作。(受訪者提供)

Ben(左一)坦言江毅叔(左二)係佢演戲啟蒙老師,兩人於《竊聽風雲2》合作。(受訪者提供)
江毅叔係袁富華演戲嘅啟蒙老師。(資料圖片)

江毅叔係袁富華演戲嘅啟蒙老師。(資料圖片)
 袁富華提起童年往事一時感觸。

袁富華提起童年往事一時感觸。
談到相處多年的女友,袁富華坦言係時候做啲嘢。

談到相處多年的女友,袁富華坦言係時候做啲嘢。
 近年佢拍廣告重演星爺外賣仔一幕。

近年佢拍廣告重演星爺外賣仔一幕。
當年佢喺《喜劇之王》中,踢爆周星馳唔係外賣仔而成為經典。(互聯網圖片)

當年佢喺《喜劇之王》中,踢爆周星馳唔係外賣仔而成為經典。(互聯網圖片)

鍾意就快D Share啦!