掃呢頁CODE去手機

2018年10月10日 星期三

【娛樂人物】粗口歌過千萬點擊黃明志廣東話的學問 __,

有人看不起廣東話,但在黃明志眼中卻覺得廣東話是瑰寶。
有人看不起廣東話,但在黃明志眼中卻覺得廣東話是瑰寶。正當教育局局長楊潤雄表示將來中文發展以普通話為主,質疑廣東話會否長遠時,馬來西亞華裔歌手黃明志卻堅 ...


正當教育局局長楊潤雄表示將來中文發展以普通話為主,質疑廣東話會否長遠時,馬來西亞華裔歌手黃明志卻堅持唱作廣東話歌,大玩粗口諧音的作品《擊敗人》,在網上更得破千萬點擊。高官眼中的糟粕,卻成為了黃明志走紅的法寶,他早前接受《蘋果》訪問時也表示:「廣東話係好好玩,因為廣東文化係好深奧嘅。」

撰文:曹家誠

攝影:沈健程

華裔網絡歌手黃明志一直以來爭議不斷,曾被指侮辱馬來西亞國歌、辱罵當地能源公司,更多次向當地政府嗆聲,前年更被指對伊斯蘭教不敬,而被警方扣押四天。他的歌曲,也是爭議不斷,不時踩界玩18禁,如歌曲《啪啪啪》,又或是《擊敗人》中大玩廣東話、台語粗口。

自小在馬來西亞長大的他懂馬來語、海南話、福建話、普通話及廣東話,擅於將貼地題材加入不同語言的歌詞之中,他五年前大玩廣東話粗口諧音的作品《學廣東話》,在網上大受歡迎,香港網民紛紛以粗口大讚:「真係好X正!」MV更在香港拍攝,有旺角街景、電車、黃大仙廟、茶餐廳等,比起香港歌手還要貼地。前年推出抒情歌《擊敗人》,除了歌名是台語髒話諧音,歌詞亦包含了不少廣東話粗口諧音,將兩地髒話合而為一,MV點擊更破千萬。



不只粗口,黃明志在《啪啪啪》大玩性愛禁忌。互聯網圖片 不只粗口,黃明志在《啪啪啪》大玩性愛禁忌。互聯網圖片
黃明志16年首度入圍金曲獎歌王,但最後敗給林俊傑。互聯網圖片

黃明志16年首度入圍金曲獎歌王,但最後敗給林俊傑。互聯網圖片
黃明志對廣東話粗口了解甚深,見到底線就能自動填充。

黃明志對廣東話粗口了解甚深,見到底線就能自動填充。

「一粒粗口都冇」

在馬來西亞長大的黃明志看港產片長大,自小又用Beyond的歌學結他,所以即使他近年才學習廣東話,但已寫過《學廣東話》及《擊敗人》等廣東歌,內有不少粗口諧音,歌詞十分抵死。黃明志日前在銅鑼灣接受《蘋果》訪問,他解釋自己只是在玩文字遊戲:「其實嗰啲係情歌,連諧音都唔係,只要你哋睇深啲歌詞,一粒粗口都冇嘅,係睇你點睇,如果你對眼污糟啲,就睇到污糟嘢囉,但如果你對眼深啲,就睇到深啲嘢嘅囉。」

能夠將粗口諧音玩得出神入化,黃明志應該對廣東粗口相當有研究吧?他笑說:「又唔係好有研究啦,因為聽人哋講就學咗少少,始終男仔交朋友就係一定要學呢啲開始。」黃明志坦言每次創作有關廣東粗口或諧音的歌曲時,都要請教很多朋友才可以完成:「因為廣東諧音好深嘅,好多意思轉嚟轉去要諗好多,但廣東話係好好玩,因為廣東文化係好深奧嘅。」那麼他對廣東話粗口認識有幾多?黃明志說:「香港常用廣東話就嗰五個字囉,最重要嗰五個字,但係我就唔係好識使用嗰五個字放喺歌詞入面,係有啲學問喺度。」記者即席考黃明志港式潮語及粗口,雖然他對「負皮」、「FF」等潮語一知半解,但「DLLM」等廣東粗口就完全難不到他。



黃明志表示在香港與G.E.M.最熟,希望可以邀到對方做嘉賓。資料圖片

黃明志表示在香港與G.E.M.最熟,希望可以邀到對方做嘉賓。資料圖片

香港粗口正宗

黃明志坦言廣東粗口在吉隆坡及怡保等中部地區很流行,因為當地有較多華人,他補充說:「因為我係南部人,所以大部份廣東粗口都係中部嘅朋友教我,加上我有聽香港嘅歌,睇TVB同網絡節目去學廣東話。其實大馬嘅地道粗口會夾雜咗好多馬拉文、福建話同埋英文,所以我認為最正宗嘅一定係香港。」

除了粗口歌外,黃明志的音樂作品亦有很多意思淺白的貼地題材,而《不想上班》相信是他最易引起香港人共鳴的作品:「呢首歌係一齣電影嘅主題曲,電影講嗰男仔不想上班,咁我就寫咗一首好似好放鬆心情嘅歌。」早前山竹襲港,黃明志都知道香港人打風都要上班的苦況:「我有睇過新聞,覺得好慘囉,嗰啲風打到好似《侏羅紀公園:迷失世界》一樣,咁都要上班真係好慘。」



想唱《海闊天空》

黃明志將於11月28日在九展Star Hall開個唱,問他會否為香港站作廣東新歌,他說:「可能有,𠵱家到演唱會仲有少少時間,我仲寫緊。」反而黃明志仍未決定邀請哪位香港歌手擔任嘉賓:「仲未請到,希望可以有得閒嘅嚟做我嘉賓,暫時我最熟嘅係G.E.M.(鄧紫棋),但係佢𠵱家好似喺內地好忙。」黃明志又表示如果有機會,屆時一定要唱Beyond的《海闊天空》,因為上次香港主辦單位不讓他唱,他希望今次可以完成心願。




鍾意就快D Share啦!