掃呢頁CODE去手機

2019年5月16日 星期四

【入行前喺雜技團賣藝】Bingo姜皓文: 無綫嗰啲踩雞蛋、吳剛食炭係我哋教 __,吳剛,姜皓文,無綫,

馬上成為壹會員會員專區只限會員閱讀會員註冊/登入英雄莫問出處。52歲嘅姜皓文,童年在兒童院長大。14歲開始打工養自己,到酒樓賣點心,做過裝修工人,當藝 ...


馬上成為壹會員
會員專區 只限會員閱讀


英雄莫問出處。

52歲嘅姜皓文,童年在兒童院長大。14歲開始打工養自己,到酒樓賣點心,做過裝修工人,當藝人之前,他在雜技團賣藝為生。

姜皓文:「我跟張存師傅,即係好多年前無綫嗰啲踩雞蛋、吳剛食炭,全部都係我哋教,我哋一齊去教藝員做呢啲表演。另外我哋會去宋城表演,例如飛筷子、心口碎大石,宋城、海洋公園都會去,當時我只係十五、六歲左右。當年海洋公園有支飛鷹跳水隊,唔知你記唔記得?我就係下面嗰班小丑之一,打斛斗跳落水嘅小朋友。」

娛樂圈,他由臨時演員做起。86年參加亞視先生選舉得亞軍,然後正式成為電視台藝員。經歷過浮浮沉沉,33年後事業走入佳境,當上電影男主角,大台劇《鐵探》中的「Bingo」贏民心。當日輸在起跑線的苦澀經歷,成就好戲在後頭的人生。
吳炭當年經典作「食炭」,係姜皓文做雜技團時有份教佢。

肥姐及周潤發分別喺大台大型節目表演過踩雞蛋,當年姜皓文已跟雜技團四出表演呢一招。

坎坷童年成演技爆發



姜皓文出世前,生父就拋妻棄子走了。母親之後改嫁,再誕下子女,其後母親患重病,在姜皓文14歲那年去世。兒童院是他兒時成長的地方。

「由細到大我都幾獨立,因為好細個已經入住兒童院,小時候屋企已經複雜到不得了,幾兄弟姊妹又分開咗,最後得番我帶住妹妹。之後連妹妹同我都去埋兒童院,久而久之習慣咗喺兒童院嘅生活。嗰時喺兒童院住到唔想返屋企,因為太開心,而且返到屋企又覺得面積好細,得四面牆,好似好壓迫咁樣。」有時候小孩比大人更懂得適應環境,尋找生存之道。

成長不快,曾經是包袱,直至有天用在演技上,反而成為宣洩內心的渠道。

「我經常話自己啲戲唔係特別好,只係因為我啲經歷比較多,好多時飾演角色時都係抽番呢啲經歷出嚟,又好似啱用喎!所以拍戲時會勾起好多回憶、往事,配合番所演嘅角色。近幾年演嘅角色都係好低沉,內心好多嘢諗,所以都好配合。」姜皓文說。

《鐵探》一幕「Bingo見探監母親」的洋蔥內心戲,發自他現實中這段情節:「我從小係由婆婆照顧,直至小學,之後佢身體開始變差,有段時間同婆婆分開咗,甚至失聯。就喺我住兒童院嗰段時間,好奇怪,我居然喺電視機上見到婆婆,有個港台節目介紹老人院,我見到之後搵番佢。就係我搵番佢嗰段時間,佢開始有腦退化症。」

再見生父 姜皓文冇感情

至於「素未謀面」的生父,想過尋親重逢嗎?

「唔需要。好細個嘅時候,聽過爸爸係開麻雀館嘅,但係之後大人傾偈嘅內容,我已經完全唔記得。

雖然我唔太抗拒將來見番爸爸,但又無衝動想去搵番佢,可能由細到大都已經習慣無爸爸嘅感覺。就算真係見番佢都唔知有咩好講,大家始終無一齊生活過,朋友又唔係,大家無感情。就算見到佢都只係得個知字就算,或者:『哦,你係我爸爸。』我會咁樣囉!」

跟繼父感情,他說:「佢幾乎等於養大我,感情好好,我都跟咗佢好多年,但而家已經離開咗喇。我跟同母異父嘅妹妹一樣好好感情,佢變咗我媽一樣,好關心我。」

姜皓文出世前(左一),生父已拋棄家庭離家,母親(中)改嫁後患重病去逝,外婆(右一)曾經照顧他,但姜皓文其後入住兒童院與外婆失聯,重逢時外婆已患腦退化,不太認得他。

《鐵探》一幕洋蔥戲,勾起他的童年往事。

安德尊歐錦棠曾叫他跳槽



自小只求糊口生存,安安穩穩,不想冒險搵機會更上一層。

「以前就算幾辛苦都只係隨遇而安,我又無咩大想頭,無咩大諗法,以前都係餐搵餐食餐餐清,無諗過將來會點樣。直至認識老婆之後,先開始有諗將來。就算喺亞視時,好多同事跳槽無綫,或者跳到更高層次嘅工作,我都唔會好恨跟住去做,我覺得喺亞視已經好好,一個月搵幾個月人工,因為爆騷得好緊要,當時好多節目都會搵我。

當時安德尊跳槽後有搵我,歐錦棠又有搵我,但只係佢哋搵我啫!無綫係從來無搵過我嘛,所以我亦唔會主動去敲門。」

今日他是最後一個亞視要員,轉拍大台劇,結果如角色名字。

「Bingo嘛,中㗎喇!最近十年我覺得好攰,但同時我開心嘅,搵番好多嘢,追番以前錯失嘅機會、走漏眼嘅嘢,工作上而家的確好順利。」

86年參加亞視先生選舉,他得亞軍(右),孫興( 中)是冠軍。

在亞視時,扮嘢功夫不錯的他,是綜藝節目的愛將,經常爆騷。

返兒童院鼓勵人



近年他常返兒童院,以過來人身份,跟面對家庭問題的小孩及青少年,分享環境如何差勁,路還是要堅持行得正確。

「而家都會去番以前住過嘅宿舍團體,同佢哋傾偈,分享下。畀佢哋知道,我以前都係喺宿舍長大,我好榮幸可以話俾佢哋聽,由呢間宿舍行出去,而家我可以變成咁樣(有成就),希望俾佢哋好似打支強心針一樣,我好明白喺宿舍長大,冇咁有自信,亦好似俾人排斥或者睇唔起,佢哋可能會有咁嘅感覺,因為以前我會有咁嘅感覺,所以當年每有大哥哥返嚟分享打氣,整個人嘅信心都會增強好多。」

採訪:Sukey Lo

攝錄:黃志明

場地:台北‧寬巷子

服裝:速寫@JNBY

髮型:Jove Shek@La Mod Salon

化妝:Herrylaiming Make-up

首次拍大台劇《鐵探》,憑「Bingo」一角入晒屋。

立即下載APP,精彩內容壹手掌握

下載連結: http://bit.ly/Next29App

如對會員訂閱制有預到任何問題或意見,你可以致電 2623 9985,或電郵聯絡客戶服務主任cs@nextdigital.com.hk,我們定當盡力協助!


鍾意就快D Share啦!