掃呢頁CODE去手機

2022年6月20日 星期一

專訪|黃妍唔覺30歲係關口:人哋覺得要轉變嘅嘢,我不嬲都做緊 #黃妍

《輕盈》2.0「如明日太爛了/也要與微塵擁抱」上年推出的《輕盈》已經鼓勵讀者要以輕盈姿態應對世界上接踵而來的挑戰,Cath形容《歌唱》正好解釋如何實踐 ...






《輕盈》2.0

「如明日太爛了/也要與微塵擁抱」上年推出的《輕盈》已經鼓勵讀者要以輕盈姿態應對世界上接踵而來的挑戰,Cath形容《歌唱》正好解釋如何實踐《輕盈》帶出的精神:「之前講過即使世界上嘅事有幾咁唔容易面對,但係轉個角度,用一個輕盈啲嘅姿態應對,所有嘢都會容易啲過。但係《Little People》同《輕盈》都係喺心態上,呢首歌就係話畀你聽點樣將呢個心態落地實踐。今次畀咗一個建議大家,其實可以透過歌唱,當然除咗歌唱都仲有好多唔同做法。」這也是Cath在構思新歌預告片時的概念,出走、大吃一頓,這些都是香港人尋找快樂的方法。

Cath以《歌唱》回應《Little People》,面對世界上各種挑戰,人不應逆來順受,在困難中有拒絕承認自己脆弱、渺小的權利。(資料圖片)


同樣是教導樂迷如何應對世界上不同難題,《輕盈》從心態出發,嘗試轉換角度看待問題;《歌唱》則更貼地,提供一個實踐《輕盈》心境的方法。(資料圖片)


為新歌特意學肢體動作

不少樂迷視《歌唱》為Cath的另一突破,其中一點是在MV和現場演繹上,她願意加入更多肢體動作。在拍攝MV前,Cath特意再次向去年《dear you, dear me.》演唱會中合作過的排舞老師輝輝請教:「冇錯,排舞老師唔係幫我排舞,而係執我嘅肢體動作。佢話畀我聽我嘅身體可以點郁動,例如我隻手嘅伸展幅度其實可以比以前更加大,可能以前舉手永遠都唔會過眉毛,但係佢話畀我聽係可以過頭嘅,然後隻手可以點放得靚呢?確實有搵排舞老師執過要郁嘅部份,因為呢首歌太有節奏感,唔可以好似以前咁,淨係攞住支咪,企定定、合埋眼,好專心咁唱。但係我一郁,所有動作都好滑稽。其實係一啲好BB班嘅嘢,但係對我嚟講已經係一個幾大嘅突破。」至於會否繼演唱會中《消失的人》的表演後再嘗試跳舞,Cath笑稱希望大家要忘記這段表演,又說跳舞對自己而言難度太大。

Cath在上年的演唱會中特意安排舞蹈環節,不過她直言不敢再挑戰。(資料圖片)


加上肢體動作看似是件小事,但對Cath而言已經是個突破。(MV截圖)


學唱歌遇瓶頸

另一點在於Cath成功駕馭這種節奏感強,唱法帶點硬朗的作品,一切歸功於上唱歌課後的成果。她稱自小從來沒有學過唱歌,直至最近才下定決心上課,剛好師兄陳柏宇(Jason)也在同期決定學唱歌,因此Jason在學唱歌期間經歷過的事,她也感同身受。與Jason一樣,Cath在唱功上確實有進步,但她透露這段時間在唱歌上反而遇到樽頸,甚至因此萌生放棄學唱歌的念頭:「當你真係唱嘅時候,因為嗰啲聲都係啱啱開始學,未係練得好純熟。以前用嘅聲唱咗廿幾年,依家無端端開咗另一把聲,每次唱Live嘅時候變咗會諗多咗,亦唔太熟悉點控制嗰組肌肉,令我有一段時間唱歌唔係好穩。不過我最近都好返好多,而阿陳(陳柏宇)喺差唔多嘅時間都突然間好咗,真係可以突然之間好咗。其實去到中間曾經有諗過,點解唱歌會咁唔穩呢?我係咪應該要停止學習呢?用返以前最保險嘅方法係咪最好呢?但係呢個都係一個要衝過嘅關口,為咗之後要進步,我必須要接受依家唱歌嘅狀態係會咁浮動,事實證明捱過之後就會變得好好,依家係實正咗,用聲選擇多咗,可以唱到嘅歌都唔同咗,好慶幸當時捱過咗。」

Cath與陳柏宇幾乎同期學唱歌,因此Jason在唱歌方面從遇到困難到突飛猛進,她都感同身受。(資料圖片)


Cath自認在學習途中,唱歌上遇到瓶頸,但最後為求進步決定繼續學習。(陳順禎攝)


珍惜與真朋友相處

除了音樂,當「世界以痛吻Cath」,她第一時間想到:「我會食雪糕。(笑)我好鍾意食嘢,或者食甜嘅嘢都可以,但係食雪糕係最好嘅,可以暫時忘記一啲煩憂緊嘅嘢。」當然,遇到更頭痛的事,Cath除了寫歌、寫日記,也會與朋友傾訴。不過,Cath坦言過去曾遇到自以為是朋友的人,在網絡上散播針對她的不實指控,令她大吃一驚,問到往後會否在交友上更謹慎,她直言:「其實冇得小心。我相信吸引力法則,當你係一個善良嘅人,可以留喺你身邊做好朋友嘅人都係錫你,一樣咁善良嘅人,所以我會繼續做一個善良嘅人,亦因為咁,我會更加珍惜身邊真係對我好嘅真心朋友。」

Cath除了透過文字和音樂記錄心情,遇到煩惱,她就想吃雪糕。(陳順禎攝)


Cath自爆有朋友曾在網絡上作不實指控,當時她都不敢相信身邊出現一個變得無法交心的朋友。(陳順禎攝)


不過Cath決定相信吸引力法則,珍惜依然留在身邊的真正朋友。(陳順禎攝)


唔覺30歲係人生關口

對女生而言,30歲似乎是個人生關口,需要經歷身邊遇到的不同轉變,在事業和愛情上的目標也似乎要變得更清晰。Cath在4月也迎接「29+1」的關口,不過她卻認為只是一件小事:「我覺得30歲唔係一個大關口,但係身邊嘅人會覺得,女仔踏入30歲,有啲嘢係要唔同,所以我喺生日嗰段時間有好多人問我有咩新目標,有咩諗住轉變、有唔同。我覺得自己嘅靈魂好老,啲習慣都係好老,人哋覺得應該要轉變嘅嘢,其實我不嬲都做緊,所以冇太大感受。反而我覺得18歲同20歲嘅關口係比較大,可能我比較早經歷嗰啲關口,所以我覺得還好。」

大學勤力返兼職令後悔變無悔

問起30年人生自覺後悔的一件事,Cath想了很久,說起讀大學時的生活:「可能係大學嘅時候冇上莊?確實係少咗好多機會認識人,個人真係摺咗。但係每樣嘢都有佢嘅好與唔好,嗰陣大學就係冇上莊,冇玩,我係好專心咁返兼職搵錢,咁先可以買到結他,真係儲到錢同開始唱歌。確實嗰段時間係冇咁精彩,但係佢換返嚟嘅嗰樣嘢,我好喜歡。」至於令她最不後悔的,Cath即馬上說4年前決定入行追夢:「入咗行雖然係辛苦,因為你要一直保持不停進步,但係呢個真係一個完全無悔嘅決定。」

有意再啟動18區Busking

日前Cath出席中環海濱一個戶外演出,她直言有種回到最初街頭Busking的感覺:「因為都係喺戶外,以前都係咁。其實可以同觀眾面對面接觸,最正個位係睇到同聽到觀眾嘅反應,令你嘅演出都會有啲唔同,但係佢嘅距離都係比Busking遠咗少少。」經歷這個戶外演出,Cath也直言有再次遊走18區Busking:「其實係可以,真係好好玩,但係無奈嘅係,近年疫情都比較嚴峻,所以都不能夠實現。但係我好鍾意busking嗰種即時互動,例如佢想聽咩歌,我就即刻唱,如果有機會我都想搞多次。」

Cath出道前是一名Busker,她直言在街頭唱歌時與觀眾的感覺最直接。 (資料圖片)


相比Busking,在室內開演唱會雖然多了一份與樂手的互動,但Cath認為與觀眾互動似乎比Busking有難度。(資料圖片)


最近Cath出席一個戶外演出,她坦言在某程度上重拾busking的感覺。


近年出現不少沒有觀眾的直播演出,Cath認為正好把專注度放在舞台表現上。(資料圖片)



本文作轉載及備份之用 來源 source: http://www.hk01.com
鍾意就快D Share啦!