掃呢頁CODE去手機

2015年10月1日 星期四

土砲闊佬落注「黑米」 [壹週刊 - 1334 - 財經] M1,



今年八十六歲的呂志和,早年搞石礦場、建築、地產及美國酒店業,至十年前投資澳門賭業進身為一線富豪,上週成立「呂志和獎」,邀得前美國國務卿賴斯出席典禮,認真威威,搞到純官(下左)、水哥(下中)和李家傑(下右)也牙癢癢。 (徐柏然攝)

中環人語

土砲闊佬落注「黑米」

新賭王掟廿億成立「呂志和獎」,搞到班土砲闊佬牙癢癢;最巴閉係呂志和獎搵到國際級人馬擔任獎項理事會成員,最搶眼梗係粒「黑米」——前美國國務卿賴斯 Condoleezza Rice;呢位高人在美國民主及共和兩黨皆吃得開,喺丹佛大學修讀博士時,佢師傅係美國史上第一個女國務卿、民主黨嘅奧爾布賴特個老豆 Josef Korbel;前、後兩個國務卿同出一門。

賴斯現潛伏史丹福大學胡佛學院任教;此學院為美國公共政策智囊; distinguished fellows就係列根年代國務卿舒爾茲( George Shultz),呢位共和黨元老級人馬,小布殊上台任總統都要得佢老人家首肯,之後仲「醒」咗個愛將賴斯俾小布殊出任首位黑人女國務卿;呢粒咁有政治能量嘅「黑米」,已經吸引到華資地產商落注;唔單只呂志和識貨,連恒基李家傑、郭炳湘同埋新世界純官都四出搵路數,捐吓錢俾賴斯任教嘅史丹福大學,出年美國大選,叫做「落定注」先。

金融逍遙客:頭等艙歎淋浴間

游走於中港台併購、私募投資的金融多棲動物,現為多間上市公司主要股東及董事

畢菲特說過,他從不考慮投資航空公司,可見買航空股風險有多高。美國自 1978年開放航空公司競爭後,業內累積虧損已超過六百億美金,歷年破產的航空公司比航空公司總數還多一間,因為泛美航空前後破產過兩次!看見機場泊滿一架又一架以億元計嘅飛機好大陣仗,但航空公司固定成本高,不只要睇油價食飯,由於大部分飛機都要借盡按揭,利息稍加一啲都唔易頂。今年各大航空公司搵到啖食全靠油價向下,加上利息多年偏低,並非行業出現基本變化。論好睇唔好食行業,航空公司認第二,都冇乜其他行業敢認第一。

環顧全球,亞洲的國泰同新加坡都算異數,年年賺錢之外又長年佔據最受歡迎航空公司頭幾位。逍遙客一年飛行時間應不少於任何一個空姐,作為消費者有唔少體會,總結出來,也是一句放諸任何行業皆準的觀察:成功非僥幸,失敗有原因。歐美航空飛機雖然不乏又新又大的 A380、波音 777,但服務膳食真係不敢恭維,經常在頭等艙啃佢哋又凍又硬嘅麵包,而且,成架飛機想搵個 50歲樓下空姐都難!論飛機,國泰都算慳皮,至今 30幾年機齡人稱「 grandpa」的三架 747,仍然飛緊,一架 A380都冇!反觀新加坡航空架架新機,平均機齡全行最新,肯投資又能有可觀盈利,真係管理有道。做得好嘅航空公司都各有必殺技,例如近年中東的阿聯酋、 Qatar異軍崛起,不惜工本添置新機,阿聯酋頭等艙內更首設淋浴間,算是一大突破。總部休息室亦足足成個候機樓咁大,逍遙客有次在杜拜轉機,在五星級睡眠區做咗個甜夢而幾乎錯過航班。逍遙客有時寧願捱貴幾萬蚊票價,都會選擇國泰,全為咗那份香噴噴的空中煲仔飯。呢方面鬼佬航空公司點都唔會明!

中環寸嘴:$1,600坐勞斯萊斯

工廈大王楊耀松長子,是各大有名食肆之 VIP,喜歡研究城中有錢佬對食之要求,透過美酒佳餚,察看人生百態,讓讀者「嗒」落有味。

Rolls Royce嘅商標 Spirit of Ecstasy可以伸縮,就叫個司機示範吓。

呢啲時候仲肯「撢」荷包捐廿億整個「呂志和獎」,我都唔執輸過大海,住佢銀河旗下嘅 Ritz Carlton,沾吓啲旺氣嘛;坐去氹仔嘅金光飛航,吖,美國佬 manage嘅真係好啲,個廁所企理過唐人管理嘅 Turbo Jet好多;一落船去到酒店上 51樓 check-in,聽職員講開咗百幾間房咋,梗係啦,冇客開足二百幾間都幾重皮;唉,我第一時間走去 book ESPA,真係慢一步都俾人 book咗,兩粒鐘包埋 facial、按摩兩千銀;試過啲好嘢,唔係返唔到轉頭,係唔想返轉頭呀!

我一入酒店 lobby就瞄到兩部勞斯萊斯,心有靈犀,就租部車上去掟個靚彎拜吓媽祖廟,聽講好多賭場老細、大佬都拜㗎,識車嘅人都知,唔夠殺氣唔好坐呢部車;嘩,我坐埋架「轆死老鼠」去見媽祖仲唔有氣勢,一粒鐘都係千六蚊啫,搞到酒店個大姐大著埋件旗袍親自送上車;個司機又醒目,識得兜我行大運,我老友話「超時」咗十幾分鐘喎,呢個世界最緊要係「有冇錢吖?」;我醒個司機多多貼士咪路路暢通咯!不過坐「轆死老鼠」都有痛苦之處,坐開突然唔坐,人哋會問你係咪勞衰咗!所以話,坐又死,唔坐又死。

呢位 Ritz Carlton服務員,話佢側面酷似馬賽,逗得佢幾開心。

法式下午茶甜到漏,最過癮都係個鐵盒仔。

長毛大發現

股壇長毛中秋節大發現,從英國國家檔案館查到 1956年 12月 28日,船王董浩雲偕妻子顧麗真,從修咸頓乘坐 SS United States往紐約,乘客記錄顯示董浩雲生於 1911年 10月 10日;長毛對中國歷史頗有認知,此日既為國民黨爆發武昌起義,後來以雙十為中華民國嘅國慶日;小宗翻查《董浩雲日記》卻記錄他生於 1912年 8月 18日;訃文亦沒透露出生日子,董浩雲當時與國民黨關係密切;做航運生意,懂得「看風使舵」,生日撞正國民黨大日子,唔使擦鞋都受晒;咁董建華生日係咪應該修改至 10月 1日呢?

董浩雲(右)與國民黨關係密切, 1964年與蔣介石在台北合照。(《董浩雲日記》圖片)

1956年 12月 28日由修咸頓往紐約的乘客名單。

本週戀殖

唔好以為行會成員、 689御用重砲手張志剛國家前國家後,完全去晒殖咁嘅款,但成條街任得佢擺,咪一樣揀番個靚位等契媽射住。

撰文:宗菁華

centralman@nextmedia.com

鍾意就快D Share啦!