掃呢頁CODE去手機

2020年8月25日 星期二

【曾經窮到無床瞓】日兼三職21歲買樓 億萬富婆顧紀筠講辛酸爆喊:朝四起身做到晚十捱足六年 #顧紀筠

現年57歲的顧紀筠,人稱她為「顧老闆」,近年淡出幕前主理珠寶生意業務,手持過億物業,單是中半山嘉慧園連車位的中層單位,11年以8千萬買入,現已升至市值 ...






現年57歲的顧紀筠,人稱她為「顧老闆」,近年淡出幕前主理珠寶生意業務,手持過億物業,單是中半山嘉慧園連車位的中層單位,11年以8千萬買入,現已升至市值1億7千萬。顧紀筠投資有道,優雅富泰的風光背後,原來有段奮鬥辛酸史。



不做工廠妹

出身木屋區的顧紀筠,出世當日遇上超級颱風「溫黛」,她說:「因為颱風溫黛襲港,媽媽生完我出院後,間木屋已經爛咗。後來因為咁樣,獲安排入住八層高,天台有學校嗰種徙置區。」現在這一代,很難想像徙置區環境,一層樓住戶齊享用公用廁所,沖涼洗衫要離開住所,她說:「當時居住環境治安同環境比較差,每次去廁所都要屋企人陪住,因為發生過非禮案,喺呢種環境下,就算住喺屋企都會好恐懼同憂慮,所以自小已經有一種想法,好希望可以搬走。」徙置區長大,一家五口住在狹窄百呎居所,顧紀筠說,自從最小的弟弟出世,她的睡床就是由兩張櫈組合而成,到她長高超過兩張櫈的長度,每晚便要「打地鋪」,成長環境令她早已有「買樓」目標,立志脫貧!

一家齊心為家庭打拼,顧媽媽唔識字,也決定隻身赴澳洲打工,在當地醫院做洗熨清潔。當時不過是12歲的顧紀筠,要擔起母親職責,照顧比她年幼8年的弟弟:「當年佢喺香港工作月薪大約千六元,而喺澳洲工作就有四千元,就算扣除當地生活費,都可以寄幾千元返嚟。佢真係好厲害,唔識英文,又唔係好識字,所以甚少寄信,但會寄卡式(錄音)帶返嚟,我好記得當時聽佢寄返嚟嘅卡式帶,半個鐘時間,我諗有一半時間係喊嘅,即係無嘢講,只係飲泣,因為覺得好辛酸同難受。」,爸爸在姑丈的工廠打工,為幫補家計,自小出入不同工廠的顧紀筠說,當時跟自己講,將來不要做「工廠妹」,努力上進改變命運。「我好唔想做工廠,唔係睇唔起人哋,不過我會覺得,希望自己有更好出路,自己就積極搵工。」她解釋。

凌晨4點起身返工

環境磨練驕人意志,會考結束後翌日,她立即去搵工。

顧紀筠很幸運,遇上人生第一個伯樂 – 胡楓(修哥),她回憶:「修哥嘅發行公司聘請文員,我記得當時自己連打字都唔識,修哥問我識唔識?我話唔識,不過會努力學習。我諗修哥請我嘅其中一個原因,應該唔係牙尖嘴利,而係說話有紋有路,覺得放喺公司都唔會失禮人嘅。」在修哥公司工作了三個月,顧紀筠有日在街上被星探發掘,電視台找她參加《慧眼識新星》,當時胡楓加薪力挽:「其實我甚少發明星夢,因為知道自己係咩嘢材料,總之就係唔夠料。做文員工作時,月薪八百元,我記得三個月後,修哥加薪到八百五十元。但去電視台受訓,月薪已經有一千二百元,所以我覺得無論如何,都係賺多幾百元。修哥好好,畀我去嘗試,同埋唔需要辭職,所以我有兩份人工,當時二千元已經係好多。」當年19歲的顧紀筠思想成熟,她自言從不發明星夢,認為無錢就不應繼續做藝人。

於是,向來喜歡設計工作的她,由朋友介紹更成功珠寶櫥窗設計。

當時亞視前身的「麗的電視」賣盤商人邱德根,老闆的兒子找她回巢,因她在麗的年代做過兩年「表現不錯兼有少少知名度」,但當時已有一份設計正職,於是電視台給她負責週末及週日的節目。她說有六年時間,過着日打三份工,機械人式生活!

「每個星期六、日主持體育節目,朝早做早晨節目,朝九晚五嗰段時間就做珠寶工作。然後自己又經營一門生意,售賣custom jewelry,喺百貨公司有自家專櫃。所以每日都係不停工作,由瞓醒擘大眼,直至五點鐘收工後,再去百貨公司專櫃,百貨公司十點半關門,返到屋企十一點幾,就要即刻瞓覺,因為四點幾又要起身。」

猶太好友教路

一星期做足七日,完全無時間使錢,加上顧紀筠是個愛儲錢的人,便將儲起的錢開始買樓,買第一層樓的時候,只有廿一歲。「如果無記錯,應該係三十八萬五千,賣出時好似係四十六萬,位置係中環Soho一個好細嘅單位,我記得由出lift,第一步開始計算,十二步就已經坐喺自己張床上面,我係連公共走廊空間都計埋,走出lift門,行十二步已經坐喺自己張床,你話間屋大得幾緊要呢?」

當年做珠寶認識不少猶太人,眾所周知猶太人計數叻,有位跟她分析指顧紀筠計錯數,無可能將一半以上的收入用來供樓;又指她這樣生活,沒能維持多久,很快便會崩潰。原來當時為慳錢,她上下班都選擇行路,又以麥皮代替正餐,間中才會加點煉奶。她說:「我話因為覺得供樓好重要,凌駕於所有飲食開支,當時我其實係行路返工,我會食麥皮,無論如何,我就捱咗第一層樓返嚟。之後因為自己都算搏命,搵咗好多份工作,開始買太古城,曾經喺太古城買過幾層樓,即係逐層逐層買,當我賺到少少錢,就再申請按揭買多層,需要供樓嗰啲單位又會放租。」如是者,顧紀筠由太古城轉攻半山區,她指自己不是個精於投資的人,可以樓換樓,是拜生在經濟起飛的七、八十年代!「好似而家咁,叫我上樓都好困難,我覺得自己幸運嘅係,我哋喺嗰個年代仲可以上車,而又肯捱。當時我真係好肯捱,本身好捱得,我覺得自己嗰種生活好似修煉一樣,甚少使錢。」

母女相對無言

無論是打拚回來獲得的財富,還是因為嫁得好而無憂。生活安穩多年的顧老闆,總會有些時候,在夜闌人靜為當日的辛酸歲月流淚:「我只會報喜不報憂,好少同媽媽傾訴,而家講起都想喊,我好少會同媽媽講唔開心嘅事,就算喺外面捱幾多苦都好。」她很記得當年一幕,她發燒不適很想回家,回家後,媽媽為她煮了一碗米粉。強如顧紀筠,現在說起來也忍不住飲泣:「當時坐喺度望住碗米粉,眼淚不停滴落嚟,媽媽連一句發生咩嘢事都唔敢過問。自己發燒好唔舒服,覺得捱得咁辛苦為咩呢?我覺得有時候好多事情,人生就係咁樣。而家回想就好似笑話,但當時覺得咁樣嘅歲月仲有幾長要捱呢?」顧紀筠的奮鬥人生笑中有淚,正如歌仔都有得唱,「懷緬過去常陶醉,一半樂事一半令人流淚,夢如人生快樂永記取,悲苦深刻藏骨髓…」採訪、撰文:肥A 攝錄:千平

----------------------------

守住新聞自由 和你撐計劃每月$300起撐《壹》仔

按此了解更多

壹呼百應 號召有心人 請香港人睇壹週刊

按此了解更多

-----------------------------

【昔日紙本檔案庫】

30年壹仔經典 壹壹重現!


鍾意就快D Share啦!