掃呢頁CODE去手機

2020年11月9日 星期一

達明一派開騷重溫8964前創作歌曲 明哥籲智慧抗爭:撐得幾耐得幾耐 #張達明 #明哥 #達明一派 #黃耀明 #黄耀明

達明一派歷年來唱過不少諷刺社會時弊的歌曲。在自由言論不斷縮窄的環境下,經歷重重困難,曾令2017年的演唱會找不到贊助商,經過去年的社會運動,達明一派更 ...






達明一派歷年來唱過不少諷刺社會時弊的歌曲。在自由言論不斷縮窄的環境下,經歷重重困難,曾令2017年的演唱會找不到贊助商,經過去年的社會運動,達明一派更堅持自己作風,本月中舉行的演唱會,將重唱30年前專輯,為歌迷設立渠道宣洩鬱結。黃耀明揚言不能退:「限聚令下,我哋唔可以喺街頭connect,但我哋可以喺音樂上connect,保持一種士氣,保持團結,我哋要更加有智慧同更聰明,但唔可以收聲。」

原本打算在去年12月舉行演唱會的達明一派,曾因社會動盪而決定延期,後來碰上疫情再度改期,本月終於可以在伊館舉行。黃耀明接受《蘋果》專訪時表示,演唱會名為《Replay》,計劃最初是在一年內舉行兩季演唱會,從新演繹達明一派出道以來的8張大碟,因多次延期下,現選定主打的兩張專輯為《神經》及《意難平》,其他唱片的演出,明哥笑說:「後會有期。」

如今舊曲新唱,明哥透露將獻唱從未公開表演的歌曲,就像回顧自己以往經歷:「我覺得到呢個年紀,係懷舊或睇吓自己過去嘅歷史,同埋發覺做咗好多嘢但冇人理、冇人現場聽過、你從來冇表演過,我會覺得奇怪。我proud of我哋達明一派做過嘅,大部份作品再拎出嚟聽唔會難堪嘅。」同時明哥亦有新歌推出,讓樂迷驚喜。

一直以來,達明一派歌曲題材前衞,亦勇於在政治表態,1989年推出《意難平》時,社會氣氛和諧,仍未發生六四事件,他說:「潘源良第一次畀《四季交易會》嘅歌詞,其實好有趣,講北京民主牆,好多人貼出自己對社會、政治嘅訴求,你會覺得好奇怪,80年代喺北京仲可以做呢件事,有少少似我哋嘅連儂牆,但睇今日嘅北京乜都唔可以。當時我嘅音樂唔係要啲咁硬嘅,之後變咗而家嘅版本,講緊一個華人社會,或中華民族嘅民族性嗰種對理想唔執着,理想隨時可以買賣。」之後明哥更提到《愛在瘟疫蔓延時》,寫的是愛滋病:「填詞人周耀輝就想用呢個題目講世界上有好多恐懼,政治都係種恐懼。80年代後期,點解會有《我等着你回來》、《你還愛我嗎?》呢啲專輯,都係因為我哋對未來嘅恐懼。」

香港經歷了去年的社會運動,到今年相關人事被秋後算賬,達明一派在這個時期重唱充滿控訴的歌曲,也許令人更感沉重,明哥苦笑:「其實係好大諷刺,好似而家比嗰陣時體驗更深,更加真確,而1990年出嘅《神經》更恐怖,就好似預言30年後再發生,原來歷史係有一個循環。」

《天花亂墜》最尾一句歌詞「我諗,我應該收聲」,這句會否是明哥現時在困局下的心聲?他堅定的說:「唔會,冇得收聲。係驚,會驚好多,我哋要更加有智慧同更聰明,但唔可以收聲。」他形容社會狀態加上疫情提供了豐富的創作題材,但恐懼令創作路有如在踩鋼線:「以前都踩鋼線,但好似容易啲,寫呢啲歌大陸唔批,或者大陸版本會cut咗,但而家唔係,你寫咗隻歌唔知會唔會俾人拉喎,因為《國安法》係好任意、抽象,究竟你寫咗啲乜、唱咗啲乜會犯法?嗰樣令個個都驚,大家都知有個寒蟬效應。但喺咁嘅時候更要面對,如果一路退落去,香港所有做創作、文藝嘅人,只能服務嗰個政權。」

明哥形容以他們的個性和音樂路上方向,於這時候很難不回應這個時代:「其實過去十幾年,我都可以返中國大陸演出,大部份歌可以演出,除咗拎走咗嗰幾首,佢畀我錯覺以為中國大陸社會進步,點知突然一切嘢倒退。我覺得好奇怪,一個所謂強國,點解喺文化、藝術上,反而箝制住?我覺得係不能理解嘅事。」

1997年香港出現移民潮,近來香港人再次出走,明哥好友羅冠聰和林夕轉移基地:「好愛香港嘅人,要走係好慘,係我哋死都要留喺度。曾經喺反修例前,我諗過一把年紀時,如果我遲啲唔係好活躍工作時,所謂半退休時,要唔要喺香港生活呢?但反修例運動後,我唔到最後一步唔想走,除非係好惡劣,希望喺度繼續撐到幾耐得幾耐。」不過,「最後一步」會是甚麼程度,他卻說:「唔知,係咪要坐監就要走?唔知㗎﹗係咪坐一個星期監就唔走?一個月就走?唔敢應承自己或大家,我都係會驚,但我唔想走。大家唔好送頭,大家要鬥落去,要再有智慧啲。」

就算再不關心政治的香港人,去年也避不開看到直播新聞,每天看到熟悉的地方烽煙四起、不同程度的暴力,站於任何立場,也會不忍心去看,有很多人情緒難平,心有鬱結,明哥也慨嘆,反修例後加上疫情,衍生出來的限聚令,使香港不能上街表達訴求。而去年持續半年多的抗爭片段,每日上映,他惟有靠音樂發洩:「繼續唱歌、寫歌,中間有幾次開FB Live,因為頂唔順,無論香港人或者我嘅歌迷,都想有一啲渠道,抒發佢哋嘅鬱結、苦悶,我好想快啲有新歌或有演出,大家唔可以喺街頭connect,至少喺另一個方式,喺音樂上connect,我哋保持一種士氣、保持團結。」

撰文:王連連

攝影:仇志德

攝錄:沈健程、馮嘉銘

化妝: Kris Wong

髮型: Ivan Lee@headquarters

達明一派演唱會兩度延期後,本周五(13日)終於開到場,旨在重新演繹兩張舊專輯,包括8964前發行的《意難平》。(蘋果日報)


演唱會名為「Replay」,最初打算分兩季舉行唱8張大碟,如今只能主打兩張。(蘋果日報)


《四季交易會》第一版歌詞,曾講及北京民主牆,其後演變至現時版本講華人社會輕易出賣理想。(蘋果日報)


當年北京學運,掛大字報、有民主牆,明哥嘆謂:「今日嘅北京乜都唔可以。」(資料圖片)


去年香港再出現連儂牆,明哥說現時體驗比當年感受更深。(資料圖片)


明哥早已被大陸封殺,他說以前創作是踩鋼線,現時在新法例之下更易惹禍上身。(蘋果日報)


明哥不願噤聲,籲要以更聰明、更有智慧面對困境。(蘋果日報)


林夕等好友已轉移陣地,明哥在反修例運動前曾考慮離開,但現時會堅持至最後一刻:「撐到幾耐得幾耐。」(蘋果日報)


達明一派歌曲題材前衞,30年前已用歌曲唱出社會百態。(資料圖片)


-----------------------------

《蘋果》英文版免費試睇:了解更多

英文版已登錄《蘋果》App,立即下載/ 更新iOS/Android

-----------------------------

支持蘋果深度報道,深入社區,踢爆權貴,即Like蘋果專題及調查組FB專頁


鍾意就快D Share啦!