掃呢頁CODE去手機

2020年11月9日 星期一

娛樂人物:不甘創作自由被箝制 用音樂connect歌迷 明哥斥國安法抽象「驚,但唔可以收聲」 #明哥 #黃耀明 #黄耀明

黃耀明(明哥)和劉以達組成的樂隊達明一派,出道三十多年唱過不少諷刺社會時弊的歌曲,雖然經過去年的社會運動,自由言論不斷縮窄,他們卻仍堅持自己的作風。明 ...






黃耀明(明哥)和劉以達組成的樂隊達明一派,出道三十多年唱過不少諷刺社會時弊的歌曲,雖然經過去年的社會運動,自由言論不斷縮窄,他們卻仍堅持自己的作風。明哥更斥國安法任意、抽象,恐懼令創作者有如踩鋼線,箝制創作自由,不過他明言:「係驚,但唔可以收聲。」更希望以音樂connect香港,保持士氣、團結。

■達明一派月中開騷,將會翻唱1989年推出的《意難平》及翌年推出的《神經》,明哥形容近年在港的體驗比當時更加真確。 攝影:仇志德


達明一派原打算在去年12月舉行演唱會,可惜因社會動盪而延期,後來碰上疫情又再改期,演唱會延至本月13至19日在伊館舉行六場。黃耀明日前受《蘋果》專訪,他表示演唱會名「Replay」,本來計劃在一年內舉行兩季演唱會,重新演繹達明一派出道以來的八張大碟,今次暫時選定主打唱1989年六四事件前後推出的專輯《意難平》及《神經》的歌曲,至於其他唱片,明哥笑說:「後會有期。」

如今舊曲新唱,明哥透露將獻唱從未公開表演的歌曲:「我覺得到呢個年紀,係懷舊或者睇吓自己過去嘅歷史。同埋發覺做咗好多嘢但冇人理、冇人現場聽過、你從來冇表演過,我會覺得奇怪。我proud of我哋達明一派做過嘅,大部份作品再拎出嚟聽唔會難堪嘅。」同時明哥亦有新歌推出,讓樂迷驚喜。



達明一派歌曲題材一向前衞、勇於在政治表態,《意難平》1989年5月面世,當時仍未發生六四天安門事件。明哥說:「潘源良第一次畀《四季交易會》嘅歌詞好有趣,講北京民主牆,好多人貼出自己對社會、政治嘅訴求。你會覺得好奇怪,80年代喺北京仲可以做呢件事,有少少似連儂牆,但今日嘅北京乜都唔可以。當時我嘅音樂唔係要啲咁硬嘅,之後變咗𠵱家嘅版本,講緊一個華人社會,或中華民族嘅民族性,對理想唔執着,隨時可以買賣。」明哥又提到《意難平》中的歌曲《愛在瘟疫蔓延時》,寫的是愛滋病:「填詞人周耀輝就想用呢個題目講世界上有好多恐懼,政治都係種恐懼。」

香港經歷了去年的社會運動,到今年相關人事被秋後算賬,達明一派在這個時期重唱充滿控訴的歌曲,也許令人更感沉重,明哥苦笑說:「其實係好大諷刺,𠵱家比嗰陣時體驗更深,更加真確。1990年出嘅《神經》仲恐怖,好似預言30年後再發生,歷史係有一個循環。」《神經》收錄多首八九學運有關的歌曲,如《排名不分先後左右忠奸》、《十個救火的少年》及《天問》等,《天問》更被內地列為禁歌。

■去年社會運動期間,明哥多次上街抗爭。資料圖片


在《意難平》中的名曲《天花亂墜》,最尾一句歌詞是「我諗,我應該收聲」,這句會否是明哥現時的心聲?他堅定的說:「唔會,冇得收聲。係驚,會驚好多,我地要更加有智慧同更聰明,但唔可以收聲。」他形容社會狀態加上疫情,提供了豐富的創作題材,但恐懼令創作路有如在踩鋼線:「以前都踩鋼線,但好似容易啲,寫呢啲歌大陸唔批,或者大陸版會cut咗,但𠵱家唔係,你寫咗隻歌唔知會唔會俾人拉喎,因為國安法係好任意、抽象。大家都知有寒蟬效應,但喺咁嘅時候更要面對,如果一路退落去,香港所有做創作、文藝嘅人,只能服務嗰個政權。」

明哥形容以他的個性和音樂路上方向,於這時候很難不回應這個時代:「其實過去十幾年,我都可以返中國大陸演出,大部份歌可以演出,除咗拎走咗嗰幾首,佢畀我錯覺以為中國大陸社會進步,點知突然一切嘢倒退。我覺得好奇怪,一個所謂強國,點解喺文化、藝術上,反而箝制住?我覺得係不能理解嘅事。」明哥更希望盡快推出新歌及上台演出:「大家唔可以喺街頭connect,至少喺另一個方式,喺音樂上connect,我哋保持一種士氣、保持團結。」

化妝: Kris Wong

髮型: Ivan Lee of headquarters

■達明一派以往能到內地開騷,不過去年開始,歌曲已在多個內地音樂平台下架。資料圖片



鍾意就快D Share啦!