掃呢頁CODE去手機

2021年1月29日 星期五

許廷鏗躋身人生勝利組風光背後隱藏恐慌 曾被彈得個樣永記冷言冷語 #許廷鏗

許廷鏗在樂壇過了第一個十年,由TVB的巨聲幫起步,捱過了「公園事件」的考驗,踏上紅館舉行演唱會,離開大台後被「娘家」封殺,到今年元旦在叱咤頒獎禮首奪男 ...






許廷鏗在樂壇過了第一個十年,由TVB的巨聲幫起步,捱過了「公園事件」的考驗,踏上紅館舉行演唱會,離開大台後被「娘家」封殺,到今年元旦在叱咤頒獎禮首奪男歌手金獎。因為靚仔、唱功好、牙醫、叱咤金的外在條件,被網民封為「人生勝利組」,然而,看似一帆風順的背後,許廷鏗的內心卻埋藏着恐慌!

去年,香港是難過的一年,時代變壞,城市和人都病了,「經過2020年,疫症面前人人平等,靚仔可以抗疫咩?我曾經覺得做藝人有特權,但嗰啲特權有附帶條件,有堆人唔明白,點解你會得到咁多人錫,可能許廷鏗唔係你第一個諗起要幫助支持嘅人,好似感覺上有更多人值得幫,『佢自己乜都搞得掂,又有錢又剩。』我唔係去呻,但我只係話畀大家知,外在條件你睇到有幾好,都會有啲缺憾嘅位置。有啲人斷六親去賺錢,冇愛情冇親情,可能最後佢寧願賺少啲錢而有番親情呢?內心得失每人把尺唔同,歌手有機會以自己方式講想講嘅嘢,已經係福氣,唔係有條件任性先做咁多嘢,係睇你有幾硬淨地堅持自己相信做緊嘅嘢。」

許廷鏗因靚仔、唱功好、牙醫、叱咤金的外在條件,被網民封為「人生勝利組」。


許廷鏗於2019年舉行首個紅館演唱會。(網上圖片)


出道1年後,許廷鏗橫掃四台新人獎,之後順風順水,但風光背後,卻聽盡冷言冷語,「『得個樣嘅』、『吓,佢多曝光啫,劇集歌嘛,多人識』、『真係唱得好好咩?我聽佢唱歌好辛苦喎!』不能盡錄,我記得唔係因為我小器,係不斷推向前畀自己更加叻嘅動力。我以前會避開唔睇,因為好影響自己情緒,曾經有個階段,我嘅作品喺YouTube係dislike多過like,我嗰時不明所以,而家聽番隻歌,自己只係做樣投入,又係用番嗰把聲chok住,以為自己唱得好好聽,就好似我喺《全民造星》講嗰啲,冇infect冇影響力,作品完全冇感覺,我而家就明,當時以為呃到人,原來有啲嘢係呃唔到。」

那段時間,就是他離開星夢前的最後兩張大碟,「自己都知有個階段想蒙混過去,有次錄咗三個字(15分鐘),監製話出去食tea,坐低叫嘢食後,『做乜?聽到你唔想唱喎!』我仲扮嘢:『冇呀,你覺得我唔想唱?我而家返去錄都得。』若干年後,同樂迷面對面交談,佢話我初出道時好鍾意我,一直追隨我,去到某個階段,佢冇再聽我啲歌,因為佢覺得我唔鍾意做緊嘅嘢,佢一講我忍唔住喊咗出嚟,跟住我就同自己講要洗心革面,入得錄音室唔好嘥呢啲機會。講真我初出道,就算喺牙科學院朝九晚六做完實習醫生,喺學校洗手間化妝整頭去做嘢,嗰陣時係做得好開心,入錄音室係人生最大娛樂,但後期點解要諗住扮混沌過去,我覺得呢個係警號,我唔忍心見到樂迷一個個流失。」

許廷鏗出道1年橫掃四台新人獎,卻聽盡冷言冷語。


許廷鏗曾經有段時期發福,被指跟張如城撞臉。(網上截圖)


因為對自己狀態唔滿意,又搵營養師又做瑜伽。(網上圖片)


2017年,許廷鏗離開星夢逃離大台,一切重新開始,去年出新碟《Negative》,請林夕寫出他內心的恐懼——《慌》,「我嘅驚,係驚自己喺人哋心目中嘅形象,今日着呢套衫精唔精神?唔gel頭得唔得?隻眼係咪有啲腫呢?當我踏出去面對人,會好在意大家點睇自己,人哋可能一句慰問:『今日係咪有啲攰?』但我會諗個樣係咪唔夠精神呢?瞪大對眼先。我睇營養師,希望每日起身照鏡,望住自己係自在嘅,營養師覺得好奇怪,你個人咁虛,講吓自己想落幾多磅,我同佢解釋唔關肥瘦事,係對自己狀態嘅滿唔滿意,我做素人時冇乜所謂,但娛樂圈肥瘦關人事,歌手係販賣自己情感,夕爺將佢變歌詞,當你乜嘢都驚,其實有乜嘢需要驚!」曾經有段時期,許廷鏗因為發福了,被fans指跟張如城撞臉,連網絡紅人瓊姐都開post:「許廷鏗發福驚變張如城?」他轉發瓊姐的貼文,留言:「收到喇!我會痛心減肥!」

許廷鏗感激林夕為他寫詞,寫出他的心迹。(網上圖片)


當林夕在大陸變「佚名」,許廷鏗依然請夕爺作詞,「從來我都係以小學生身份跟佢學嘢,有日佢打嚟同我講天南地北,其中兩個字我好深刻,係『感激』呢兩個字,心領神會,我都同佢講番感激,我人生第三隻碟,《愛到透明》佢已經幫我,自己都諗乜嘢新鮮蘿蔔皮,能夠得到夕爺呢隻歌詞,再後期《我的志願》、《恐怖情人》,佢一直教緊我某啲嘢。好記得《我》經歷緊同父母喺我事業諗法上唔相符,我send咗張圖畀夕爺,父母攞鉸剪剪咗囝囝對翼,本身歌名《誰剪斷了我的翅膀》,我記得睇到份詞嗰日係3月2日,我睇到一半喊咗出嚟,佢好似用歌詞話我知,爸爸媽媽角度係咁,其實係為我好,剪斷我的翅膀,佢哋點會唔痛呢?佢哋唔想我行冤枉路,多謝夕爺咁多年繼續用佢支筆寫我心迹。」

許廷鏗曾將這幅圖畫傳給夕爺,結果寫了《我的志願》這首歌。(網上圖片)


許廷鏗收到夕爺歌詞,喊了出來。


許廷鏗的父親是香港腎臟基金會副主席許義鏞,從事貿易生意,有指手持過億物業,哥哥許永鏗曾是執業律師,現轉行做banker,兩個家姐分別是醫生和banker,許家一門四傑,雙親對孻仔寄望甚殷,許廷鏗卻半隻腳入娛樂圈,十年努力得過唔少獎,今年首奪叱咤男金,父母對他唱歌的態度有否轉變?「如果佢哋因為呢個獎而有變化,我諗我唔會咁尊重佢哋,從day 1開始,佢哋一方面戥我高興,但同一時間又為我擔心,佢哋唔係星爸星媽呢種人,呢個獎話畀兩老知道,個仔一直努力緊,得到認可辛苦都值得,作為仔女最開心莫過於見到爸爸媽媽為自己覺得驕傲同埋少啲擔心。」

許媽媽有冇因兒子獲獎而開心到喊?他笑說:「冇吖,我媽好冷血,哈哈哈,講笑,我媽媽好內斂,朋友畀驚喜我,搵爸爸媽媽拍咗條片,我阿爸係一個好老正人:『恭喜你,得到呢個殊榮,爸爸都為你感到好驕傲,繼續努力都冇估過你得到呢啲獎項嘉許,大家都好認可你今時今日成就,作為爸爸都感到好安慰。』我媽媽係冇講過嘢,喺隔鄰撞爸爸,『夠啦,講好長。』佢哋好唔慣做呢啲,我喊住睇,笑住喊,百感交集。」

許廷鏗獲叱咤男歌手金獎,爸爸拍了條片恭賀他。(網上圖片)


許廷鏗指媽媽好內斂,許家一門四傑,當初父母都不想兒子入娛樂圈。(網上圖片)


金牛座的許廷鏗,性格硬頸,「自己對音樂追求,簡單嚟講我係冇貪心,喺一個電視台但冇拍過劇,可能都係一個小遺憾,但嗰陣時更加着意做好音樂,呢種金牛嘅硬頸,近年歌手身份獲大家認知:許廷鏗,好鍾意唱歌囉,儍儍更更,唔拍劇喎!係,我真係選擇唱歌。」

在踏上成功的路上,許廷鏗亦走過滿途荊棘,別人一個眼神可以擊敗他!當年初出道發生「公園事件」,因醉酒與男友人行為親暱爆斷背疑雲,對他打擊甚大,「嗰陣時我會諗公司係咪會放棄我,嗰時去到一個眼神都可以擊敗自己,被定義咗某啲身份取態,我嗰陣時用咗好多方法同自己講,冇你想像中諗得咁大件事;去到《全民造星III》有幕我嘅說話被曲解,有個男仔着高踭鞋着裙唱歌跳舞,然後我喺評判席上講咗句『just be yourself』。」

當日,B組的NY(鍾諾言)穿裙及高踭鞋唱跳,擔任評判的許廷鏗說:「我知道對高踭鞋差啲難倒你,不過值得嘅,just be yourself,自己鍾意做咩就做咩,做自己覺得最舒服嘅嘢」之後組員問NY為何不平反,許廷鏗被指誤會了NY的性向。原來許廷鏗一直將此事放在心中,認為自己的說話被曲解了,「其實我冇定義佢嘅任何取態,甚至所謂易服,之後無啦啦變成一件需要平反嘅事情;我嗰句『just be yourself』意思唔係咁,好純粹地你覺得係啱係最有型最靚咪去做囉,2021,大家有乜未見過,你孤陋寡聞定係你唔夠多見識,世界變咗,嚟緊可能LGBT係一個主流,唔需要再用呢啲字眼定義。如果亂噏:我真係易服!我當我自己係,我睇到呢個演出,我覺得好正,但事後如果係需要平反,我真係諗,係咪我有問題需要平反?」

NY穿裙及高踭鞋唱跳,擔任評判的許廷鏗說了句:「just be yourself.」(電視截圖)


許廷鏗指大家曲解了他的意思。(電視截圖)


許廷鏗和欣宜關係是友達以上,戀人已滿。(網上圖片)


32歲的許廷鏗,這刻對愛情沒有熱烈追求,「我想搵一個我愛佢,佢亦都愛我嘅人。如果我而家有個伴,咁點?出街食飯book間房,保持社交距離,呢樣對於對方都好唔公平。唔係冇諗過,但一諗到呢啲嘢,都唔係拍緊拖,點解要開展一段咁難經營嘅關係呢?當然啦,如果有一日,有個伴都幾好,但呢個moment對我嚟講,冇亦唔係咁大缺失。」

雖然未搵到人生伴侶,但卻已得一知己,就是鄭欣宜,「佢係我好少數喺行入面可以肆無忌憚講真話嘅朋友,咁多朋友入面,嘈交最多都係佢,我甚至唔明點解會發展到咁嘅關係,友達以上,戀人未滿,我哋係戀人過咗,然後變成親人,所以我哋以異父異母低能巨孖寶自居。」

人生有幾多個十年?許廷鏗在圈中的第一個十年已過去,再十年後希望自己怎樣呢?「十年後,我40幾歲啦,希望內心仍然係澄明,對於自己嘅所作所為行事,仍然係覺得對得人拜得神。」

撰文:余燕儀

攝影:add攝影組

髮型:Derek Li@Xenter

化妝:Khaki Yan

場地:SKYE Roofbar and Dining

32歲的許廷鏗對愛情沒有熱烈追求。


許廷鏗希望十年後的自己內心仍然澄明。


-----------------------------

《蘋果》英文版免費試睇:了解更多

英文版已登錄《蘋果》App,立即下載/ 更新iOS/Android

-----------------------------

支持蘋果深度報道,深入社區,踢爆權貴,即Like蘋果專題及調查組FB專頁


鍾意就快D Share啦!