掃呢頁CODE去手機

2021年6月18日 星期五

烏蠅哥配音鄧榮銾聲演半世紀 兒子Bosco繼承衣鉢:想同佢貼近啲 #Bosco #黃宗澤

「食屎啦你!(吔屎啦你)」如果要選港產片經典對白,張學友在電影《旺角卡門》中演的烏蠅哥,所說的這句,三甲應該走唔甩。烏蠅哥成為網上出名的潛力圖,但若然 ...






「食屎啦你!(吔屎啦你)」如果要選港產片經典對白,張學友在電影《旺角卡門》中演的烏蠅哥,所說的這句,三甲應該走唔甩。烏蠅哥成為網上出名的潛力圖,但若然沒有背後的配音員「助攻」,相信未能成就經典,而這位幕後配音員,便是入行超過半世紀的鄧榮銾(鄧Sir)。

日前鄧榮銾和同樣從事配音員的兒子鄧肇基(Bosco),趁着父親節接受《蘋果》訪問,今年步入70歲的鄧Sir,說話時聲音嘹亮清晰,雄渾有勁,至於兒子Bosco則顯得溫和細膩。鄧Sir除了配學友烏蠅哥外,亦是成龍指定電影角色配音員,配演過《蛇形刁手》、《A計劃》和《警察故事》等電影作品。對於成為御用成龍配音員,鄧Sir感激伯樂吳思遠。「當初領班丁羽話我擔唔到戲,叫咗另一個人去配成龍,不過吳思遠就話我先配到初出茅廬小子嗰種滑稽古惑聲音,最後套戲大收,吳思遠仲私人醒咗2千蚊利是畀我,嗰時我配套戲都只係收2,500蚊,即係差唔多double pay咁滯。」由於成龍剛出道不久,觀眾未認清他的聲音,當他成名後,外界就順利成章把鄧Sir的聲音當成是他了。

在配音行業超過半世紀的鄧Sir,聲演過多位經典電影和卡通人物,兒子Bosco亦繼承爸爸靚聲入行。


雖然今年步入70歲,但鄧Sir的聲線依然嘹亮清晰。


學友飾演的烏蠅哥,背後配音正是鄧Sir。(電影《旺角卡門》劇照)


鄧Sir亦是成龍在電影中的御用配音員。(電影《警察故事》圖片)


對於在配音界的成就,鄧Sir坦言:「我人生有80%都貢獻喺呢份工作,而家睇返都冇後悔入呢行,亦可以同觀眾講,自己當時已經配到最好,都冇乜遺憾喇!」鄧Sir笑言當初成龍見配音好玩,亦曾想過自己做返配音,結果一入錄音室就變得失暈落魄、錯漏百出。「佢一嚟就話『冚唪唥』唔好郁,等我嚟,點知一出聲,一係入得慢,一係最尾嗰個音又收快咗,配極都配唔到,最後佢話『阿銾,抵畀呢嚿錢你賺』。」

鄧Sir在配音界享負盛名,兒子Bosco童年亦受爸爸薰陶,6歲便首次聲演迪士尼卡通《小魚仙》中的小胖。Bosco說:「佢哋見我唔怕醜,又識自己埋咪唸對白,所以一試就OK咗,爸爸當時冇話教我乜嘢技巧,不過平時聽埋聽埋學唔少,記得我配《Winnie the Pooh》嘅Christopher Robin時,爸爸就配跳跳虎,嗰時最開心,可以日日見到爸爸。」

Bosco配過不少迪士尼的卡通。


Bosco自小受到爸爸薰陶。(受訪者提供圖片)


Bosco小時候已和爸爸一齊在錄音室中工作。(受訪者提供圖片)


Bosco之所以這樣說,是由於過往配音員的工作時間,比起現時大台藝人的返工時間還要長,可謂有返工時間冇收工時間,鄧Sir指自己經常一組接一組配音,24小時都要待在錄音室,變相和家人見面時間少,關係亦變得疏離。事實是Bosco踏入青春期時,鄧Sir和太太婚姻破裂,Bosco亦隨媽媽移民加拿大,直至完成學業回港,而在整個訪問中,每當說起父子相處點滴時,他們總帶點面面相覷,言談間隱隱透出相敬如賓的感覺,似朋友多過似父子。直接問他們家庭狀況,Bosco推波給爸爸說:「你講」鄧Sir簡單道:「我有兩個仔,兩個仔有兩個阿媽,講完!」

對於上一代的感情瓜葛,Bosco沒有詳談,不過他畢業回港後,繼續投身配音行業,或多或少是因為爸爸。Bosco說:「主要係想知爸爸做緊乜,諗緊乜,想同佢貼近啲,所以先入行,我知佢做配音,但唔清楚佢嘅運作,入咗行,至少知佢做緊乜嘢,因為有時佢講嘢好高深,某程度上係一個挑戰,我有見過佢失敗作品,如果入咗行,睇吓我會唔會做得好過佢,或者有朝一日可以幫到佢。」

Bosco印象最深是童年時爸爸帶他到歡樂天地玩。(受訪者提供圖片)


可是由於父母離異,Bosco隨媽媽移居加拿大,父子一度分隔異地。(受訪者提供圖片)


Bosco所提到爸爸「失敗作品」,是當年鄧Sir投資拍電影時曾經損手爛腳,問鄧Sir蝕了多少錢?他笑言:「『high』到見血啦,搵得多,使得多,所有嘢都付諸東海。」蝕咗過百萬?「點止呀,我係當年配音組第一個買樓嘅人,1978年買廣播道嘉翠園樓花係19萬幾,首期都只係畀3、4千蚊,我喺丁羽砸住條數都有2萬幾蚊啦,嗰時Lisa姐(汪明荃)係住A座,我就住B座……。」此時Bosco插嘴說:「我細個都係住廣播道,如果爸爸唔係投資電影,層樓就唔使賣。」鄧Sir:「唔投資,就唔止幾叠樓收租啦,按樓、借錢、貸款、問朋友借,冇計,嗰時個個都有一個電影夢。」

據鄧Sir所講,老一輩的配音員,受人尊重,可是幾十年過去,卻沒有新人肯願意入行,歸根究柢,是配音員的付出和收入,往往不成正比。「追夢一件事,糊口一件事,今時今日,呢一行無論薪水、質素乜都保持幾十年之前,有乜辦法吸引到人入行?」Bosco亦贊同爸爸說法。「由我返香港個show rate到而家都係保持一個30分鐘嘅show收150蚊,新人再低啲,無論做主角好、配角好,能力有幾好,都係公價,好難fight for more,配音員係大老闆最唔想掟錢嘅幕後,咁點會有heart?點樣培育新人呢?」為了不想讓行業式微,有心有力的鄧Sir,不但開設訓練班培育接班人,舉辦配音比賽招募新人,還期望業界可以成立公會,希望藉此維護配音員的權益。

Bosco在加拿大讀書,返港後繼續當配音員,他笑言是希望了解和貼近爸爸多一些。


不擅向兒子表達情感的鄧Sir,坦言兒子至今未有伴,希望他快些找個伴組織家庭。


鄧Sir經常開配音班和舉辦比賽,目的是希望能培育更多年輕人投身配音行業。(受訪者提供圖片)


(受訪者提供圖片)


鄧Sir以自身經歷,鼓勵一眾年輕配音員,薪火相傳。(受訪者提供圖片)


-----------------------------

蘋果App大升級 更簡潔更就手!了解更多立即下載體驗


鍾意就快D Share啦!