掃呢頁CODE去手機

2016年3月30日 星期三

藉着《 FACE》說再見 謝安琪小休前終極專訪:「唔介意係唔係天后!」 [FACE - 462 - 專訪] __,謝安琪,MF,

真人騷藉着《FACE》說再見 謝安琪小休前終極專訪:「唔介意係唔係天后!」來到最後一期,少不免帶着離愁別緒,尤其是終極號的主角遇上演唱會後即將暫別樂壇的謝安琪。《FACE》的最終回是逼不得已,謝安琪之所以要放這個悠長假期則是一種選擇:一切從山林道起步,也借着〈山林道〉這首歌來一個話別:所以我說,我最捨不得這個欄目的是,不論紅定奀、不論一線定六線,每次結束那兩三個小時的訪談,離開時我總會有些得着。這 ...


真人騷藉着說再見 謝安琪小休前終極專訪:「唔介意係唔係天后!」來到最後一期,少不免帶着離愁別緒,尤其是終極號的主角遇上演唱會後即將暫別樂壇的謝安琪。的最終回是逼不得已,謝安琪之所以要放這個悠長假期則是一種選擇:一切從山林道起步,也借着〈山林道〉這首歌來一個話別:所以我說,我最捨不得這個欄目的是,不論紅定奀、不論一線定六線,每次結束那兩三個小時的訪談,離開時我總會有些得着。這 ...


真人騷

藉着《 FACE》說再見 謝安琪小休前終極專訪:「唔介意係唔係天后!」

來到最後一期,少不免帶着離愁別緒,尤其是終極號的主角遇上演唱會後即將暫別樂壇的謝安琪。

《 FACE》的最終回是逼不得已,謝安琪之所以要放這個悠長假期則是一種選擇:

一切從山林道起步,也借着〈山林道〉這首歌來一個話別:

所以我說,我最捨不得這個欄目的是,不論紅定奀、不論一線定六線,每次結束那兩三個小時的訪談,離開時我總會有些得着。

這一停,還是天后嗎?還有人聽你唱嗎?歌迷還記得你嗎?價值還在嗎?疑問再多,其實答案只有一個,謝安琪說她用了好幾年才發現,雖然這個圈人人都是這麼做的、人人都在往上爬,其實重點是:「紅唔紅、賺幾多,原來我唔介意,我介意嘅係我嘅歌紀錄咗一啲嘢,而人哋無!」

謝謝《 FACE》,讓我在過去十年也紀錄了一些,而別人沒有。

謝謝謝安琪,和每一個曾經有緣相會的受訪者,原來那些得着袋落落就係自己嘅,別人搶也搶不走。

可能係全宇宙最短嘅演唱會 Tour!

人 tour佢 tour,叫得做 tour,去勻中港台美加澳紐閒閒哋唱返三五十場是常識吧?不過呢個係一直不太按樂壇常規出牌的謝安琪,小別樂壇小休前的最後一場演唱會,竟然係破紀錄嘅……短。從澳門拉開序幕,第二站香港已經係尾站。本來的十多場十多個城市內地站因為政治因素搞唔成,而香港站飛賣得再好,亦都冇諗過加場,因為:「呢個社會氣氛下,我哋冇辦法大鑼大鼓情緒高漲地宣傳演唱會、宣布加場!」

內地演唱會 hold起咗一共幾多場?個理由係乜嘢?

超過十場,牽涉超過十個城市……詳細嘅理由我就唔交代喇,因為好多原因……唔重要啦,總之就係 hold起咗……其實又唔係唔重要……以我呢個年紀嘅歌手嚟講,內地巡迴叫咗去得多去得遠,其中一站係哈爾濱咁遠。點聯絡出嚟呢?就係當年做過大學生義工活動,去咗好多二線城市。當時做活動、之後聯絡籌備演唱會,同工作人員同當地樂迷之間建立咗感情……我覺得可惜嘅。現在中港關係緊張,所有人去內地工作都要揹住包袱,都要揹住批評,俾人講到咁樣就係冇骨氣、就係賺人仔。某個層面你可以咁睇,但唔排除呢啲工作真係有佢意思。尤其係我,我啲歌都有好多文化價值喺裡面,我嘅歌迷好多係好奇、係 open係受過一定教育嘅大學生,有呢一班樂迷我係幾珍惜嘅,但係佢哋現在落了空……其實去內地工作唔係下下都講掘金㗎!

除咗內地搞唔成,你話香港演唱會市道都好差?

我唔係淨係睇自己銷情,反而我呢兩場演唱會賣飛叫做去幾快,點解咁樣都唔加場?係因為我哋唔想承受呢種壓力……就算我嘅演唱會唔係淨係歌舞昇平吃喝玩樂,都始終喺個氣氛下,做娛樂工作好多嘢影響心情,再大鑼大鼓宣傳賣飛宣傳演唱會,我哋情緒都唔會太高漲……雖然我哋本來就唔係大鑼大鼓嗰種人,本來辦一場演唱會都係想互相支持……

佔中打後,有冇計過自己收入實情少咗幾多?

我冇計過,我都冇介意過,老實講,反正呢個演唱會以後我都會休息……

會休息幾耐?

好耐㗎!唔係為咗生仔,可以生其實我又唔介意……其實我想休息好耐,但係要叫停自己工作實在太多嘢處理。幾年前爆肺時身體狀況最需要我停,我唔停唔係因為冇得停,係我選擇唔好停住。我嘅性格就係咁,愈係太壓力、愈係俾新聞針對時退下來,嗰個感覺似係我避走,如果咁樣去休息,心情都唔會好,再行出嚟信心都唔會高。你諗下?敗走匿埋喎!我好坦然,唔介意俾大家見到自己最真實一面,即係生完 BB時好肥都照出嚟唱歌,身體唔好都努力唱歌,即係別人口中嗰種好「貼地」嘅人,唔係要做 fantasy,係要話俾你哋知我都有困難,都有唔完美。其次仲有一樣嘢要計住,係我嘅小朋友嘅年紀,佢性格同價值觀嘅形成就係呢段日子,唔係淨係開心同唔開心,差唔多喇,係時候俾多啲注意力佢。我唔想到佢十二、三歲,已經唔需要我陪伴嘅時候先至走嚟後悔。

圖片

可能係唯一不怕失去光環的天后!

農曆年間,身形突然爆脹。宣傳演唱會,又突然宣布唱完就會小休最少一年。正常人都會咁諗,仲唔係有咗第二胎?我最喜歡謝安琪這種坦蕩蕩的受訪者:又唔係未生過,就算係去生仔,又有幾咁閒?被後起之秀取代?即管放馬過來!如果我唔志在做天后,你又奈得我咩何?

呢個行業,想停唔係身不由己咩?

以前我唔明,最近搞清楚一樣嘢,原來呢十年,我無愧我做過嘅歌。我知自己未必賺好多錢,未必係最受歡迎,但我希望我嘅唱片珍貴在佢紀錄咗一啲嘢,而人哋無。原來呢樣嘢對我最緊要,而唔係要紅、要高高在上、要喺樂壇爭一席位,所以我可以停,因為我終於搞清楚我並唔介意。

曾經呢,你介意過?

因為呢行人人都係咁做㗎嘛!呢行係咁樣界定成功㗎嘛!我知自己想點,但係唔係好似𠵱家咁清楚。當年就算〈囍帖街〉嘅成功我都計唔到㗎!我邊似得呢行啲人咁叻,推出一首歌會聞到錢味呢?

所以你係傳統媽媽?兒子成長自己不能放手?

又唔係,係我睇到自己比起我老公更適合……因為呢個時候我嘅小朋友開始自我,會開始介意人哋鍾唔鍾意佢、佢會諗人哋鍾意佢係唔係因為爸爸媽媽係演員歌手……佢有時會問我,人哋真係鍾意瞻瞻(張瞻)定鍾意我同張繼聰?呢樣嘢可以冇答案,我可以話「我點知啫」?但係我會答佢,佢本來就係一個 friendly嘅小朋友,無論朋友仔點解會行埋嚟,重要嘅係你點對待人,佢哋仲想唔想繼續做你朋友仔……

所以呢一刻真係未懷孕?咁有冇諗過生多過?

真係冇,雖然俾人傳過唔只廿次,雖然個個當我休息一年都係為咗生仔,但我真係唔係有咗。我冇所謂喎,又唔係未生過!我都係獨女,其實我又真係唔覺得一個小朋友成長有幾慘,起碼我嘅成長我唔慘。

好多人覺得生多個最大好處係當有起事上嚟有人陪伴。咁陪你嗰個人係邊個?

當然係張繼聰我喺好多時俾人感覺好硬淨,但係大家只係睇到我硬淨嘅一面,其實我都需要支持,而我嘅支持多數來自張繼聰。佢就係咁犀利……我哋結婚呢九年,佢成長得好快。我哋結婚時,我覺得佢思想細過我好多,但係我鍾意佢嘅正能量,佢份人好開心、佢有好多朋友、佢好好奇、睇好多書。識佢時我真係覺得佢好得意,點解佢啲朋友咩界別都有?個個都係當佢好兄弟、個個都有經歷?我冇諗過結婚後呢個人成長咁多,可以由一個陽光男孩子,因為同我結婚承受咁大壓力……

(網上圖片)

可能係香港地最幸福的女歌手!

訪問尾聲,謝安琪說不能不提新歌〈山林道〉,因為從錄第一首歌〈姿色份子〉開始,一切都源於這個山林道的小單位……問題來了,明知間公司細、明知自己係最賺錢一個,話停就停又算唔算係自私呢?謝安琪幸福在,唔只老公亦有老闆(周博賢及夏森美)支持退下來,呢樣嘢,其他天后恨都恨唔嚟!

你係話,最多新聞針對你兩公婆時張繼聰成長最快?

佢唔係變咗第二個人,而係由一個思想好年輕嘅人,變咗一個講嘢有份量、會得到我尊重嘅人。例如我今次想休息,佢俾咗一個 comment我,佢話一個人最叻唔係可以做到幾多嘢,而係佢有能力有眼光對幾多嘢 say no,只在真正值得嘅嘢上將自己能力發揮到最高。係㗎,我真係咁,啲嘢游埋嚟我就樣樣都想做,樣樣都見到佢意義,張繼聰比我高在佢睇得到,有啲嘢係好,不過唔係𠵱家。仲有一樣係佢情緒,以前張繼聰有火,會嬲到要掉爛電話,啲怒氣係要發出嚟。以前係人都知佢發人脾氣,但係呢九年佢一樣有睇法,但唔會嬲到要嚇死人要爆囉!

就算俾人寫得最衰時都唔會爆?

佢俾人寫到咁當然嬲,但係無人睇到佢嬲。因為佢覺得要專業,覺得做嘢唔應該帶住情緒。我覺得既幸福亦都傷心,佢收得好埋,冇俾我睇到佢當時撐得有幾辛苦……你同佢一齊生活,唔使去到喊出聲、唔使去到瑟縮一角,都會知佢狀態唔好。佢俾我睇到嘅只係唔好,實情佢係辛苦到試過寫遺書,趁住我瞓緊時,諗住一死了之……當時我都俾人攻擊緊自顧不暇,佢喺最差嘅時候自己都困擾嘅時候,都支持緊我開解緊我。

網上圖片

個遺書內容係?

老實講我冇細心睇,我淨係覺得好詫異,一個表面上好平靜嘅人,已經諗到呢一步……我以為係我頂唔到,原來佢比我更差,我淨係覺得好沉重。諗返轉頭好感恩,我哋一齊捱過咗最辛苦嗰段日子。我好感激,一覺瞓醒,佢留返條命成為一個更好嘅人,𠵱家望住佢,我嘅感受更複雜。

其實除咗學業,生命中遇到嘅難處一浪接一浪,你有冇信心,你哋嘅仔識得應對?跨唔跨得過呢?

我成日都諗呢樣嘢,我呢個年紀好多人朋友同我諗嘅一樣,當大人對人生對社會都冇信心時,到底點樣培育下一代去堅強去應付呢?唔好講到去戰勝,剩係應付已經好難,真係好難……係期望佢喺溫室成長,定俾佢跌下踫下呢?我不嬲都係,俾佢撞下板俾佢受下傷,放手俾佢行,我想佢自己磨練。媽媽都有壓力、都要頂,最重要都係預計到人生就係咁,其次呢,最緊要有人陪……冇人陪咪搵人陪囉!喺呢個世界就係要搵方法生存!

休息完,然後呢?

講真,我𠵱家有一份唔知邊度嚟嘅平和。然後係點我都唔會太擔心,搵少啲咪搵少啲囉,有第二啲女歌手跑出咪跑出囉,其實呢唔知邊度嚟嘅平和,我知,主要都係嚟自張繼聰。

後記有期

明知道在《 FACE》後會有期的機會應該不大,不過還是希望還有機會能寫,希望後記有期。

從知道《 FACE》終結到現在一共五期,謝謝每個受訪的藝人、謝謝每個細心讀到後記的讀者、謝謝每個告訴我不要放棄希望的人。

十年以來,學到的不能盡錄,其中一個最重要的,就是:不用怕,只要肯走、只要帶着希望,路就在前面!

撰文:朱小博

攝影:范仲良

化妝: KHAKI YAN

髮型: Eve Chiu@Queen’ s Private I

服裝: Lane Crawford、 JOURDEN

飾物: ATELIER SWAROVSKI


鍾意就快D Share啦!