掃呢頁CODE去手機

2019年11月26日 星期二

【失業不棄患癌妻】林子博苦撐爆煲 太太:冇事冇幹睇唔到份情咁真 __,林子博,癌,

「從今以後,無論是順境或是逆境、富裕或貧窮、健康或疾病、快樂或憂愁,我將永遠愛著您。」堅守婚姻誓詞,從考驗中得到認証。10月前,仍是無綫新聞娛樂台主播 ...






「從今以後,無論是順境或是逆境、富裕或貧窮、健康或疾病、快樂或憂愁,我將永遠愛著您。」堅守婚姻誓詞,從考驗中得到認証。

10月前,仍是無綫新聞娛樂台主播的林子博,面對太太Shirley患上罕見癌症(平滑肌肉廇(腹腔)第4期,並有擴散跡象。邊工作邊照顧一對子女及患病妻,身心皆疲,十月又接到效力11年的TVB無情雞,雪上加霜。2019香港人經歷不一樣下半年,同樣也是林子博夫婦共患難開始。

不獲大台續約,心煩的他首要顧慮,是患病Shirley的感受。:「其實同佢講嗰一刻真係要交戲,我已經諗定「唔使擔心㗎……」之後嘅對白,例如話已經有人搵我做freelance。」想好的安慰台詞,用得著嗎?

林子博:「用唔着!點會用得着?你諗吓,佢九月無咗份工,我十月無咗份工。佢已經無糧出,然後輪到我話俾佢聽無收入,佢作為一個病人,仲要唔係普通病,面對好多不同嘅醫療開支,我哋仲要唔係自置居所,一家只係租樓住,有好多嘢需要即刻去諗、去面對。所以嗰刻我講咩都無用,佢都唔會聽入耳,喊得好厲害。」

太太Shirley:「實在好突然,因為唔會諗到呢個咁困難嘅時候(患病),仲會出現更差嘅情況,我覺得唔會咁絕啩! 所以情緒有點崩潰。覺得點解要咁樣對我哋?點解咁無情?」

作為一家之主,林子博無暇嗟怨,只著眼如何解決當前難題。「我覺得人生低潮就係太太患病,無嘢比呢件事更差,我都未諗到(失業)係咪最低潮,淨係諗點樣處理屋企情況,先至係我嘅最大問題。」

由確診、到情緒崩潰、冷靜下來的Shirley,要由一個女強人的獨立性情,學習接受依靠。「最初確診時,仲傻到問醫生可唔可以繼續返工?因為做完化療之後,仲覺得自己撐得住,一直覺得自己會好番,唔會倒下,因為我係一個事業心比較重嘅人,經常覺得自己只會贏唔會輸,但當過多一兩個月,因為見到副作用,信心開始下滑。當時成日覺得好唔抵,因為確診前啱啱升職,三月升職,四月就確診,覺得人生點解會咁樣?上天好似玩緊自己。不過依家學到接受現實,想唔接受都唔得啦,因為更大嘅事情都可以發生喺自己身上。我淨係覺得2019年係好難過嘅一年,只想快啲過咗呢一年,唔好再有咁大起伏。」

從前由家中經濟到照料孩子,兩公婆一起分擔,如今萬事獨力撐起。林子博:「因為太太化療副作用好厲害,首先唔可以落街買餸,唔可以接觸太多人,佢好虛弱,行兩步已經好易攰,所以所有家務由我處理。每日兼顧工作,然後買餸煮飯、洗碗,掃地拖地、安排小朋友沖涼,然後就瞓覺。其實都唔係瞓得好好,每日嘅精神狀態都係發呆。當我可以停落嚟嘅時候,除咗身體疲倦之外,精神狀態都好攰。」 丈夫的付出,改變Shirley的不安感。「我以前好傻,會諗如果自己有事,老公會走咗去唔理自己,成日覺得如果有事嘅話,會變成一個負累,對家庭係一個負累。如今連家務都要依靠老公,我仲可以點樣?

呢段日子睇到佢就算幾疲倦,返到屋企對住我哋仍然充滿正能量。」

「其實我有冧過。」太太眼中的正能量,林子博說。

患難當前,性格如何樂觀,都有撐不住的時候。林子博:「有一次幫老婆準備注射升白針,準備嘅時候,老婆發現我喺度發呆,問我係咪覺得佢好煩,佢當時係喊住咁問,嗰刻我好似俾佢問醒咗咁,我話:『唔係,只係突然有啲嘢諗啫。』嗰一刻開始,我要話俾自己聽,我要保持自己精神狀態,唔好將負能量帶返屋企,影響太太。」 女強人倒下,自尊使然,甚麼都變得敏感。「係,對身邊人嘅反應,都變得好敏感,我知道佢其實好驚,唔敢對我有咩投訴,我知道佢有時會好激氣,有時我係試緊佢嘅心態,睇吓佢嘅底線去到邊,因為我內心其實好想佢將情緒表達出嚟,唔好隱藏。」

Shirley:「係,因為我好怕帶俾人麻煩,唔想帶俾老公麻煩。」 林子博:「其實佢有心痛我,佢睇到我所做嘅一切,只係佢控制唔到自己脾氣,因為畢竟佢係一個病人。

我曾經試過喺屋企喊,原因係對住佢發咗脾氣,我好後悔。當時反而係佢入嚟廚房同我講對唔住,嗰一刻我鬧自己,然後忍唔住喊,怪責自己點解唔可以好好控制情緒,怪責自己點解為好少嘅事就嗌交,例如我全力照顧太太嘅時候,無人照顧小朋友,當然就要買一啲即食食物,食完可以即刻返學,我就唔需要好大工程,去煮一個早餐、午餐或者晚飯。當時我買咗啲廚師腸、火腿、燒賣、餃子同埋肉丸,但嗰啲食物對一個病患者嚟講,會覺得係好唔健康。我買咗好多返屋企,然後佢就話知唔知好唔健康,又不停鬧我。喺我最攰,為屋企做最多嘢,精神狀態最差嘅時候,我感到自己嘅付出好似係白費,於是我發脾氣鬧翻佢。」

夫妻關係,在這一課堂突破。Shirley:「有時我會諗,自己嘅麻煩程度究竟去到邊呢?究竟佢嘅接受程度有幾多呢?因為我唔想帶俾佢麻煩。

嗰日可能已經係佢嘅底線,佢已經頂唔住,到嗰個位我知道唔可以再係咁樣,因為再落去真係佢真係會爆煲,所以我都同佢講sorry。亦希望佢諒解我,要承受心靈同身體嘅痛苦,真係好辛苦。嗰啲副作用令我身體又痛,頸至肩膊皮膚潰爛,仲有便秘之餘又食唔到嘢,同時又好擔心自己體重不斷下降,因為一個月跌咗七磅,跟住就好驚下個月會唔會又跌七磅,好恐怖。」 她,也在意對方能否接納自己的病容。「我覺得自己好肉酸,因為化療令我頭髮、眼眉同眼捷毛都甩晒,如果我無畫眉嘅話,就會好似睇電影嗰啲癌症病人咁樣。」但丈夫從無嫌棄,這點其實Shirley知道。

「過往好多人眼中,都覺得我老公好愛我,但喺我心目中,都係有我自己嘅憂慮,成日都會諗,會唔會大難臨頭各自飛?到而家我就覺得唔會囉!」

林子博聽罷,好大反應:「其實我都係咁樣諗,即係如果病嗰個係我,,我都會好擔心,我會比你更擔心。」因他眼中,太太是悲觀者,如遇問題,不懂向好的方向安慰自己,安慰人。

這場病,反而拆掉Shirley不安的牆垣。「覺得今次真係令我睇真咗好多,原來我哋之間嘅關係好穩陣,係咪呀老公!」 擺在眼前,還有另一難關。

Shirley:「另一個困擾嘅就係經濟問題,因為最初三個月我係睇私家醫生,當緊急出現問題時,醫生叫你做咩都會照做,唔會睇錢,嗰段時間淨係覺得延續生命為重。但唔睇錢嘅話,經濟又未必應付到。最初個幾月,我已經入咗四次醫院,嗰段時間加埋醫療費使咗廿幾年,當保險未索償到,但又要不斷使錢,人開始擔心,個幾月已經使咗廿幾萬,再過多個幾月咪要五十萬,再落去就負擔唔到,當時政府醫院又未收我,咁點算!」

病,睇到人情冷暖。

Shirley續說:「有病嘅時候,其實睇到好多真實嘅事情,睇清楚人情冷暖,邊個對自己最好睇得最清楚。我試過搵朋友幫手,但原來平日話好姊妹,會點樣幫你嘅朋友,到嗰個時候竟然係會離棄你,原來病咗之後會變成咁樣,嗰個打擊對我非常大。」

反而丈夫在無情的公司,遇上有情的圈中人。

林子博:「太太經常同我講,佢喺呢個時候先至睇到人性,知道咩嘢人先至係對佢好,佢話無諗過絕大部分係嚟自我呢一邊。

如汪阿姐特登攞盒月餅嚟慰問我,家燕姐又主動搵我,話小朋友如果想學嘢,等佢哋唔好唔開心,就嚟佢學校(家燕媽媽),佢贊助佢哋。張慧儀亦問我有咩可以幫手,到最後搵咗獅子會,佢以中間人身份介紹,希望幫我太太籌款。

演藝人協會亦好快聯絡我,話古生(古天樂)叫我聯絡你,睇吓有咩可以幫助,其實已經覺得好好。」送暖的還有劉德華介紹醫生、張衛健 鄭秀文慰問、梁漢人送上靈芝、高皓正介紹工作,部分的圈中人,其實過往跟他只是點頭之 家庭生變,一對分別14歲的女兒及10歲兒子,一夜間變得成熟懂事。成年人也有深切領悟。林子博說:「做人要有居安思危,意思唔係要做一個好有計劃嘅人,因為就算有幾好計劃都無用,任何情況都可以破壞你嘅計劃。只係當有突如其來嘅事情發生時,心態上有最壞打算,應該退到邊一步,令自己可以好過啲,你知唔知我係有諗過,甚至唔單只諗過,直情有同老婆講,而家連工作都無埋,仲可以做咩嘢兼職,如果連兼職都冇,到最後大不了咪申請綜援,呢個香港有綜援㗎嘛!

我成日覺得人生係一個遊戲,只不過遊戲過程會遇到好多高高低低同挫折,有贏有輸嘅情況,睇你喺遊戲中點樣享受過程,包括就算有病都好,都去感受吓身邊事物,感受吓有冇人去愛你,有咩得失,人生根本就係一個歷煉,我覺得自己可以敲經念佛,好似好厲害,但呢個都係事實。」 至於Shirley,在重擔中學了看輕。「最初三個月係自己人生最低潮,因為我唔想見人,只係困喺屋企,淨係識得上網搵自己個病嘅資料,睇吓自己仲有幾耐命?仲有冇得醫?但當你搵咗幾個月,發覺咩嘢資料都無,想搵個同路人都無,然後就諗究竟仲有幾耐命?下個月仲喺唔喺度呢?仲可以相處幾耐?開始珍惜一齊嘅時候,其他感覺都放下,唔再重要。」 柳暗花明,Shirley近日獲轉介,到公立醫院診治;子博的工作機會接踵而來。

Shirle:「九月檢查完,醫生話腫瘤無變大亦無變細,喺佢哋嘅角度代表已經受控制,因為我呢個病唔會醫得好,腫瘤唔會消失,我只係希望佢乖乖哋,同佢共存。

我真係好多謝佢(丈夫),多謝佢嘅愛,感恩遇到佢,因為無事無幹係睇唔到任何嘢,我覺得自己已經好幸福,喺人海中搵到一個咁愛自己嘅人係好困難,所以我要努力為呢個家生存。」此刻,Shirley落流。

不離不棄,因為婚姻就是一個承諾,林子博:「喺呢件事,佢(太太)覺得我好愛佢,其實一個家庭就應該係咁樣,由認識第一天,直至結婚都已經預咗,宣誓時有講過㗎嘛,要照顧對方一生一世,無論生老病死、疾病痛苦。」

採訪:Sukey

攝錄:黃志明

場地:Café Zense -----------------------------

【2019 區議會專題】

最齊全區議會入閘名單 互動民調

11.24 用選票重奪區議會

-----------------------------

【升級壹會員登記站 為你解疑難!】

沙田、旺角、荃灣、觀塘、銅鑼灣5區為你服務

詳情地址


鍾意就快D Share啦!