掃呢頁CODE去手機

2021年5月30日 星期日

吳鎮宇感社會氣氛變差 代露宿者發聲:香港把X #吳鎮宇

由李駿碩編導,吳鎮宇、李麗珍、謝君豪主演的新戲《濁水漂流》將於下月3日(周四)上映,電影改編自2012年深水埗通州街的清場行動中的真人真事,描述一班在 ...






由李駿碩編導,吳鎮宇、李麗珍、謝君豪主演的新戲《濁水漂流》將於下月3日(周四)上映,電影改編自2012年深水埗通州街的清場行動中的真人真事,描述一班在天橋下聚居的露宿者面對社會忽視及政府無情的苦況。

飾演剛出獄有毒癮露宿者「輝哥」的吳鎮宇受訪時笑指,最開心每日開工都不用化妝:「正呀!唔使化妝,本來我諗住唔洗頭,但又好痕,頂唔順去洗頭,但冇咗嗰個feel囉!」

鎮宇在戲中先後爆粗講「香港把X」、「政府做X錯嘢就要道歉呀!」、「老同(道友)係咪好X好恰先?」等對白,他笑謂:「我拍過嘅電影都冇乜講粗口,我做親都係上等人,就算我演『𡃁坤』(《古惑仔》系列角色)都冇講粗口,𡃁坤只不過話畀你聽出嚟行要講信用。」談到《濁》片已被評為III級,會否擔心影響票房?鎮宇認為在戲中講粗口是無可厚非,是比較貼地的演繹。

提到鎮宇的對白,被喻為港人心聲,他說:「首先我冇政治立場,但我都覺得氣氛越嚟越唔好,同埋啲樓我唔知起嚟做乜囉!唉,真係唔明!講我嘅角色,好似突然被遺棄,又冇親人,咁咪瞓街囉,喺執法過程明明係錯,你肯賠錢,但冇講聲對唔住,佢條氣咪唔順;佢犯法佢坐監,但佢哋做錯嘢又唔認,我從呢個人嘅角度出發,講咗句『香港把X』,對於佢嚟講,佢所有嘢都係用體力去做,你諗吓香港點嚟?係咪大學生嘅建設?嗰啲官讀過咩大學咩大學嘅,就係可以成為好嘅香港?冇呢啲人去起樓,你攞100億出嚟,咁點起呀?唉,呢啲人真係好慘!」

拍攝前有沒有親到深水埗實地考察?鎮宇說:「基本上我係深水埗人,因為有幾年喺呢區打暑期工,我跟爸爸做點心,所以每條街賣緊乜、有咩美食,我都知道晒。有日我收工自己行一行,已經變咗鳥語花香嘅高級地方,有名校,如果你企喺中間,右邊係籠屋,左邊就係賣幾萬蚊一呎嘅地方,好似兩個世界。」

鎮宇指街坊街里的感覺最令他留下深刻印象,他在片中說過「深水埗係窮人住嘅地方」、「對面啲豪宅起完,梗係要趕我哋走」,難怪鎮宇不禁反問:「如果冇咗深水埗,香港會點呢?冇晒啲cheap人,全部都係中環、銅鑼灣靚人。」這的確是令人反思的問題。

談及鎮宇所演繹「輝哥」一直堅持自己的信念,這跟鎮宇本人會否相似?他笑指現時已經沒有這個想法,「因為有啲堅持,我唔知點講,堅持未必係好事,因為你堅持嗰樣嘢係咪百分之百係一件絕對啱嘅事,係冇人會知道。但係呢個角色嘅堅持,都賠咗錢,但都冇一聲道歉,呢樣嘢嘅對錯已經存在。」

鎮宇提到有句對白「老同係咪好X好恰先?」十分精警,續說:「我哋被你標籤為『老同』,係咪好好恰先?就唔使理我哋先?第二句先係我最想講,就係『我哋呢啲瞓街係咪好好恰先?攞綜援係咪一定要跪喺地先?係咪因為你哋施捨綜援畀我哋,我哋就係咁樣先?』呢句就係我最想幫佢哋發聲,有頭髮邊個想做癩痢呢?」

電影拍攝期間,正值2019年香港發生社運,導演李駿碩曾經透露每天開工都會上網留意這場「戰役」,問到鎮宇當時是否拍得好急趕?他說:「我好想佢拍到突然有好多衝鋒車經過,咁樣好有型!係一個歷史嘅紀念,但係冇遇到。我哋喺天橋底拍,都冇乜影響到我哋,只不過化妝師同服裝返屋企就比較論盡啲,因為要解釋點解有咁多鉸剪、噴髮膠,難搞啲。同埋有時聚結地點,無論群聚同警方嘅火氣都好大,我哋就繞去第二度,不過拍攝都順利,因為成班演員因為呢個題材,大家都有個社會良心同責任,想去做得好啲,想觀眾感受多啲。」



鎮宇稱戲中有不少對白,都是為低下層人士發聲。


鎮宇指拍《濁》片,最正是不用化妝,難忍頭痕,才未能做到連頭都不洗。(劇照)


-----------------------------

蘋果App大升級 更簡潔更就手!了解更多立即下載體驗


鍾意就快D Share啦!