掃呢頁CODE去手機

2015年11月22日 星期日

創富:職業炒家唔易做 歐洲股神傳授心得 :),股神,

歐洲股神安東尼波頓(圖右上)及幾位職業炒家,同大家分享投資心得。 next 1/1 pre 全職炒家 Pasu。 next 1/1 pre next 1/1 pre next 1/1 pre next 1/1 pre next ...


歐洲股神安東尼波頓(圖右上)及幾位職業炒家,同大家分享投資心得。

next 1/1 pre

全職炒家 Pasu。

next 1/1 pre
next 1/1 pre
next 1/1 pre
next 1/1 pre
next 1/1 pre

歐洲股神安東尼波頓

next 1/1 pre

香港全民皆股,散戶一街都係,股友有冇幻想過自己有成為職業炒家嘅一日?着住睡衣喺屋企輕鬆賺幾球?孖妹蒲盡港九、新界魚缸,發現由普通散戶升呢做職業炒家嘅股友都有一啲共通點,首要係跌過、痛過都要唔怕死!繼續發掘獨門炒股術,不如睇吓以下三位職業炒家是如何煉成的?仲有歐洲股神安東尼波頓同大家現身說法,講吓股神點樣做投資。

P:全職炒家 Pasu

彩兒:你98年讀預科開始上堂撳股票機,仲用利是錢炒股,炒股之路一直一帆風順?

P:最初只係識上網睇新聞,靠自己同家人貼士揀股,完全唔識股票升跌原理,輸唔少利是錢!大學畢業後入咗銀行做前線Sales,接觸多咗投資產品,開始睇基金經理前瞻、銀行分析報告等。到06年買咗隻A股基金,翌年撞正大時代高位沽貨,持貨不足一年賺兩倍,其後辭工去考CFA(特許金融分析師)資歷同讀財務碩士。進修時試過迷信股王中移(00941),喺130元接貨,去到90元先肯沽,最終輸咗100萬元,令我深明止蝕嘅重要性。

09年繼承父業返內地做廠,親身體驗內地製造業市道,熟悉國情,而且自己多咗用手機炒股,用App監測股票,令自己對股票嘅觸覺提升唔少,亦開始衝出港股市場,炒埋美股,睇埋股票以外嘅投資工具,如債券及外匯。

Kitty:你今年內炒股回報有1.1倍,當中有血有淚?

P:我年初起全職炒股,現時投資組合係30%美股、25%歐股、25%港股,另A股、日股及澳股共佔20%,由於係專業投資者,只要係幫到交易嘅都會不惜工本,早兩個月送咗份生日禮物畀自己,就係Bloomberg機,連同一啲訂閱,兩年使費近50萬元;為加快網上交易速度、一旦連線有故障都有後備,又特意安裝兩間公司嘅寬頻線。股海學無止境,我會自製持續專業進修計劃,例如參加投資講座及工作坊,不時仲網購外國投資書自學。

近月主打運用Beta投資法,環球股市8月大跌市後反彈,我當時先沽空後撈底,主力靠蘋果公司(AAPL)同Tesla(TSLA)認沽期權食胡,一隻期權賺幅動輒八倍,現時主力持有facebook(FB)及阿里巴巴(BABA)正股;早前趁福士(德股:VOW)傳出醜聞於104歐元撈底,此役賺幅21%,淨賺約80萬元,近期因應歐洲難民潮及量寬政策,預計當地建築及發展商將率先受惠,所以10月初喺78歐元買入Hochtief(德股:HOT),帳面賺逾一成。因應港股投資氣氛薄弱,內地一時間太多政策出台,令投資者麻木,所以歐美股對我嚟講好幫到手。

梁:專業投資者 梁帥聰(Clement)

Kitty:以我所知,你初入股壇交唔少學費喎。

梁:我大學畢業後係做電子商貿公司嘅市場推廣,只係聽同事講就買入股票純粹等升,完全冇股市機制概念,試過持貨兩日淨賺八千,以當時一萬蚊左右嘅人工嚟講已經好滿足,2000年愈炒愈大膽,用大半副身家喺16元高追中國聯通(00762),跌到15元朋友叫我止蝕,但眼白白睇住佢跌到3元,最終坐足8年貨,好彩令我了解到股壇遊戲本質。

當時開始不斷睇書自學技術分析,幾乎書局最普遍有嘅入門書都睇勻晒,幫到自己掌控股價去向,亦開始報讀投資班了解人哋炒股取態,同時學睇上市公司年報,撞過好多次板之後發覺,業務賺唔賺錢反而唔難睇到,數字並非重點,而公司發展前景先重要。例如要睇:主席講嘅發展路向、公司虧損收窄或由虧轉盈主因係咪一次過的收益、會唔會簽咗重要訂單令增長有保證,令公司擺脫陰霾。

彩兒:我知你最叻就係從上市公司通告中「搵飯食」,究竟係點搵投資主題?

梁:我主要篩選自己大興趣板塊嘅通告睇,例如係互聯網+、電商、中港券商,跨太平洋戰略經濟夥伴關係協議(TTP)相關板塊嘅通告,亦會特別留意半新股上市後首份業績,如果上市費用冇對公司造成大影響,就會較睇好。此外,會揀預示公司動作、盈利預告、收購合併等反映契機嘅通告睇。

我目前投資組合包括60%港股、40%A股,港股核心持倉有網龍(00777)、香港寬頻(01310)及科通芯城(00400);A股主要持有恒生電子(600570.SH)及用友(600588.SH),今年較滿意一役係7月以數十萬元於13元買入網龍,之後喺24.25元沽貨,賺幅近九成。

●曾:元朗股神 曾錦安

彩兒:你有30年股齡,有乜風浪你未見過丫?

曾:最初炒股乜都唔識,只係向證券行散戶學習,喺87年膽粗粗用兩萬幾蚊按金學人玩期指,點知撞正股災,當時傻到以為只會輸光兩萬幾蚊本金,點知係要輸凸,一日之間輸晒十幾萬老婆本!遇過呢一劫學精咗,九十年代初鑽研當時係新產品嘅期權,不過當然係不斷交學費先有今日嘅炒功啦,期權亦係我依家嘅好幫手!

2000年科網熱,我曾辭工全職炒股9個月,當年1月份,我喺一個朝早一次過買入80隻細價股,每隻注碼1.5萬元,炒股戶口喺大升市每日都升值十幾萬,可惜細價股股災一嚟,完全出唔切貨,好彩最終打個和,執番身彩。

Kitty:我知道你每逢期指結算就會落證券行,不如分享吓期權炒技?

曾:今年經常外遊,錯失多次入市機會,尤其係大時代!期指結算落行係因為間中可以執死雞或感受市場氣氛,我試過一次買入原值150元嘅看好恒指末日期權,點知大市爆升400點,令期權價值勁升99倍!目前我持倉主要係20隻創業板股,大多係08年持貨至今,普遍累升5至6倍,希望博大浪來臨時走貨。

我心目中「靚」嘅創業板股係要業績差、負債纍纍、官司纏身、主席走佬、有負面新聞,最好係貨源歸邊先易炒,但就要有耐性度過震倉。

睇完香港幾位全職炒家嘅心得,不如轉過頭睇睇有「歐洲股神」之稱的安東尼波頓(Anthony Bolton)喺漫長嘅25年投資生涯中,有乜嘢投資心法。安東尼波頓指出,投資最重要的是能夠抽離,不隨波逐流。

已退休的安東尼波頓最擅長投資歐洲市場,他從1979年至2007年擔任富達特殊情況基金經理,該基金28年間每年平均增長19.5%,累積回報高達約140倍。

他表示,隨着科技發達、資訊愈來愈流通,投資變得比從前困難得多,但成功的要素萬變不離其中,首要的就是能好好控制情緒,免受市場影響。

他又指,成功的投資者須能敢於與其他人持相反意見,熱衷分析,以及有足夠的常識,並忠於自己的直覺。「我認為你要忠於自己,若太情緒化,受潮流影響,不投資也罷。」

對於近年愈見盛行的股東維權,即透過行使股東權利向公司管理層施壓的投資策略,他指這整體來說是好事,但現時不少參與這種行動的基金經理都很短視,並喜歡利用媒體的影響力,讓這些基金主導公司的決定,這令他不太高興。

另外,ETF(交易所買賣基金)等被動式投資工具的普及,令不少人開始質疑基金經理的價值,但他相信愈多資金作被動式投資,反而只會使主動式投資回報更好。他被問及對市場走勢的預測時表示,現時已不會預測市場短期的走勢,但對歐元能否長遠存在,則有所懷疑。

他表示,多年投資生涯中較深刻的事,包括1989年華爾街大跌市,以及2000年科網股泡沫爆破。歐洲市場方面,他指自己有幸見證到蘇聯解體及歐元誕生。「能夠在蘇聯解體時管理一個歐洲股票基金,我感到非常幸運,因為這件事帶來很大轉變,令很多全新的市場出現可供投資。」

他透露,現時遠離了每日忙於檢閱電郵的生活,有更多時間投入在古典音樂的興趣上,早前更灌錄了自己首次創作的管弦樂曲。

安東尼波頓曾主理中國特殊情況基金,惜基金表現一般。他於13年退任該基金經理,並於去年退休,但仍保持富達國際董事兼高級顧問一職。

─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─

又到交稅季節,點先可以輕輕鬆鬆,安享悠閒「稅」月?想要着數即刻入嚟睇http://bit.ly/20ToU3P

鍾意就快D Share啦!