掃呢頁CODE去手機

2020年7月15日 星期三

【移民過來人】莫可欣擁瑞士國籍回流 道出文化差異:晚上十點後唔可以沖涼同洗衫 好多規矩 #莫可欣

11歲移民瑞士7月1日,「港區國安法」正式落實,不少港人因而計劃離開,是繼97年後,香港出現的另一個「移民潮」。不過,有人要走,也有人決定回流。199 ...






11歲移民瑞士

7月1日,「港區國安法」正式落實,不少港人因而計劃離開,是繼97年後,香港出現的另一個「移民潮」。

不過,有人要走,也有人決定回流。1993年香港小姐冠軍莫可欣,透露移民瑞士多年的莫媽媽決定回港定居,而她也從沒有想過要移民任何地方,就算是被評為全球最高生活水平及最好福利的瑞士,也不在考慮。

11歲隨父母移民的莫可欣,在瑞士居住了十一年,22歲回港,她說當年愛玩又覺得香港充滿機會,所以在香港工作一年便參加選美。

「我過去瑞士時唔識德文,當地有關部門安排我入讀德文學校,一年之後,就分去local school,所以好快融入嗰度生活,其實入籍瑞士,都好睇重你嘅融入度。」她說。

莫可欣精通德文、法文以及英文,擁有免疫與分子生物學學士,工商管理碩士,但沒有計劃送女兒到瑞士升學:「之前見好多朋友都話送仔女去外國讀書,自己都睇過好多資料,但了解後,我覺得香港讀書環境唔係咁差,最主要係我哋兩個都唔捨得嗰女離開。如果佢要喺瑞士升學,都要識德文或者法文,如果唔係好難喺嗰邊讀書。不過自己心儀英國文化,覺得英國讀書比較正統,如果要去外地讀書,都會揀英國。」

瑞士富有但生活不方便

96年,莫可欣跟方中信開始拍拖。08年結婚,同年誕下女兒符迦晴。

婚後全心全意照顧家庭,莫可欣沒想過一家三口會返瑞士生活,她說:「我都喺外國返嚟,我冇諗過移民喎!So far香港都ok,我唔覺得外國嘅月亮特別圓,我自己喺外國住咗咁耐都返嚟。」不過她強調在當地生活開心,更早已融入當地生活:「我喺瑞士過得好開心,所有嘢都好好,瑞士係好有錢國家,但好多嘢都唔方便。」

雖擁瑞士籍,問她在當地生活有否遇過種族歧視,她說:「我啱啱去嘅時候,好多人都以為香港喺日本或者喺泰國,見你係亞洲人,就覺得全部都係一樣,歧視就冇,但就會覺得你唔係自己人囉。」

言下之意,黃皮膚人種被視為二等公民,她直認:「雖然冇正式寫到明,但係唔多唔少都有嘅。你一有比較,就真係爭啲,你冇比較尤自可,如果我喺嗰度出世,冇响香港住過,都會覺得嗰度係我嘅地方,但有比較,就真係有分別喺度,呢個係當事人先會感受到。」

她更有感而發:「身邊好多朋友話而家香港笠笠亂要移民,我成日都同佢哋講,其實香港先係自己地方喎,你去到外國,環境係好,但其實外國都有好多問題。每個地方都有佢嘅問題,所以我覺得香港始終係自己地方,香港是我家。

媽媽回流香港

就如莫媽媽在當地生活數十年,去年回流香港定居。

「媽咪所以返嚟,因為佢喺嗰邊睇醫生,好多時醫生咁啱都放假,唔似香港咁方便,周圍都有診所同醫院。仲有落街就可以買到嘢,唔似瑞士,好多商舖到五、六點就閂門。」她說。

一直強調香港生活比外地方便,莫可欣憶述在瑞士生活日子:「瑞士係一個好適合退休嘅地方,好take care人民嘅國家,但講方便,就唔及香港。好似佢哋有個不成文嘅規矩,十點後唔可以沖涼。如果住喺apartment,大家會好自律,禮拜六、日,唔會喺大廈設有嘅公共洗衣房洗衫,要確保環境寧靜,因為洗衣機聲音,佢哋會覺得為噪音,唔守的話會被鄰居投訴。」每個地方的文化及生活差異,都需要尊重,當日融入瑞士生活的她,跟著當地人的生活守則。

方中信自動報告行蹤

老公方中信入行三十多年,大部份時候都在內地拍劇,外表花弗卻幾乎零緋聞,他直言莫可欣是最大支持,因她完全信任從沒問工作行程,反令他自動報告行蹤,更愈來愈懂得欣賞這位身邊人。方中信曾表示:「我有家庭有女兒,入行咁多年,好珍惜而家擁有嘅嘢,所以唔會亂嚟。」

事實,方中信言行合一,十分愛錫太太,夫妻倆聯名持有接近7000萬物業,包括04年以680萬購入的西貢匡湖居獨立屋,16年來升了四倍,現在巿值2800萬。另一個貝沙灣南岸單位,近年亦升值至3900萬。

----------------------------

無懼白色恐怖 黎智英劉細良開講抗港版国安法

立即收看ChannelNEXT《人民學堂》

----------------------------

全新「和你撐計劃」 專享獨家禮遇 實際行動支持按此了解更多

壹呼百應 號召有心人 請香港人睇壹週刊按此了解更多

-----------------------------

【昔日紙本檔案庫】

30年壹仔經典 壹壹重現!


鍾意就快D Share啦!