網頁

掃呢頁CODE去手機
請LIKE FACEBOOK“新專頁”THANKS!
鍾意我? D 熱爆文章嗎?
即刻“讚”接收更多熱爆?!
唔要再顯示

2020年2月27日 星期四

疫市下生意跌七成 搵業主減租唔覆吳啟明餐廳存亡睇埋3月 #吳啟明

武漢肺炎疫情肆虐下,市民減少外出,餐飲業首當其衝,吳啟明在上環開設的餐廳「慢煮兩餐」在疫情下生意大跌七成。為了救亡,他曾嘗試聯絡業主商討減租,但業主連 ...






武漢肺炎疫情肆虐下,市民減少外出,餐飲業首當其衝,吳啟明在上環開設的餐廳「慢煮兩餐」在疫情下生意大跌七成。為了救亡,他曾嘗試聯絡業主商討減租,但業主連一句回覆都沒有,吳啟明惟有為自己的餐廳存亡劃下「死線」,他說:「睇埋3月先,除非業主企硬話唔減,就會逼我走。」

吳啟明前年在上環開設餐廳「慢煮兩餐」近日受疫情影響生意大跌,日前他接受《蘋果》訪問,當日下午約1時,可以容納約28位的店中坐滿八成客,生意看來不錯。不過,吳啟明卻說:「之前我哋午巿係一條長龍排到街尾,全店坐滿客人,仲會做到三轉,相比𠵱家得八成客,係少咗七成生意。」

吳啟明指農曆新年假後,見晚上沒客人幫襯,已索性暫停晚巿,他說:「員工全晚呆企4個鐘佢哋都悶,不如返去唞吓,又可以慳返燈油火蠟。」疫情一度令巿面出現搶米,吳啟明說:「食材我哋一向有存量,不過我哋啲飯係用唔同地方三種米混合煮,其中東北米冇晒貨,我𠵱家試緊另一款米代替,都少少頭痕㗎!」

吳啟明位於中環的餐廳近日生意大跌,早前已只做午市,減少開支。


吳啟明指為客人食得安心,已經做足衞生措施,侍應上班一律要戴帽和口罩。


吳啟明表示店內侍應會為每個客人遞上紙巾,方便存放口罩。


為保員工唔斬纜

店中樓面連廚房共有四名員工,縮短半天工作,薪金是否要減半?吳啟明坦言:「我一直唔想剝削員工薪金。」他寧願自己諗計「計掂條數」,他說:「我算好彩,中環夜晚生意向來唔係特別好,我最初開店都主打做午巿。」幸好吳啟明對食物質素有要求,獲大機構向他每日訂餐,「嗰間大機構以前一直幫襯快餐店,之後發現我哋嘅食物質素高啲,嚟試餐後就轉向我哋訂餐,全盛時期一日訂到最多500份,我就搞埋工場出餐,雖然近來訂餐數量少咗,但最差都有50份。」以每份餐60元計,每日定額有50份,做足30日未計堂食月收9萬元,但餐廳月租要8萬元,加上店員薪金,收支「掹掹緊」。吳啟明表示有想過變陣,「午巿受影響,生意額cover唔到舖租,喺生意角度,係要cut咗蝕錢部份,盡快斬纜。」曾想過把員工全調到工場開工,然後把餐廳摺埋,但他說:「最終呢步唔諗住,唔想員工忽然冇嘢做,有啲啲人情味就唔想斬住。」

嘗試過聯絡業主商討減租,不過吳啟明說:「呢幾日係咁搵業主都搵唔到,我留咗言,叫佢回覆都冇覆。」問到他想減租多少?他說:「想減幾多唔係我決定,大家近日都睇到報道,各大商場向租戶減一半租,又話2月份唔收租,我都係朝住呢啲方向。其實去年6月開始社會運動,我過去半年都頂住咗,到去年底近11月時,業主先話每月減我5,000元,𠵱家咁嘅時勢,仲停留兩年半前租金,真係好唔公平。」吳啟明會給自己和業主限期嗎?他續說:「睇埋3月先,除非業主企硬話千祈咪再減,佢只係減5,000元係會逼我走。」

前年餐廳開幕,吳啟明特意讓劇集《大時代》丁蟹父子聚首一堂,擔任開幕嘉賓。資料圖片


全店消毒吸客源

吳啟明指為讓客人食得安心,每日開店前都會清潔消毒全店,「自從開店以嚟,侍應送餐一直都戴手套,𠵱家要戴埋口罩。」侍應更會為客人遞上紙巾,方便存放口罩,各式套餐已大部份換上即棄餐具,吳啟明說:「疫情前都轉用咗㗎喇,主要唔想加重洗碗員工嘅工作量。」

採訪:比華利

攝影:陳慧安


鍾意就快D Share啦!