網頁

掃呢頁CODE去手機
請LIKE FACEBOOK“新專頁”THANKS!
鍾意我? D 熱爆文章嗎?
即刻“讚”接收更多熱爆?!
唔要再顯示

2020年5月19日 星期二

【贖罪比死難】香港電影由工業變成興趣班 鄭保瑞:係我哋離棄咗觀眾 #鄭保瑞

每個年代,「香港電影」四個字都代表着不一樣的慨念。有人說香港電影已死,亦有人說香港電影近年不乏優良作品,仍有希望。曾執導《意外》、《殺破狼2》、及甄子 ...






每個年代,「香港電影」四個字都代表着不一樣的慨念。有人說香港電影已死,亦有人說香港電影近年不乏優良作品,仍有希望。曾執導《意外》、《殺破狼2》、及甄子丹主演的《西遊記》系列資深導演鄭保瑞最近接受澳門廣播電視訪問,說出自己在電影業30年來的感受及看法。

見識過電影業的輝煌、體會過行業的寒冬,鄭保瑞也曾試過在電影上感到迷茫,當年他憑《熱血青年》獲金像新晉導演獎後有感自己的不足,輾轉下到杜琪峯旗下籌備《意外》,卻在創作遇上關口,當時杜琪峯是該戲監製,鄭保瑞說:「佢搵過我出去食飯問我搞成點,我好開宗明義咁講『我諗緊你諗乜,諗緊你覺得邊樣嘢啱』,佢就話『搵你返嚟係拍你嘅嘢,唔係拍我嘅嘢。點解一路Ban橋?唔係話我鍾唔鍾意,而係未做到你自己口中所講嗰樣嘢,鍾唔鍾意有乜所謂,我自己啲戲我自己都唔鍾意』」如是者,杜琪峯為鄭保瑞擋住了各種商業壓力,只要對電影有好處,一切任由鄭保瑞發揮。

說到港產片,鄭保瑞表示:「香港電影曾經出過好多好戲,但係已經掩蓋唔到其他我哋犯嘅錯。一切都係因果,真係有做得唔好而令到人哋覺得『係你哋背棄咗觀眾』,當你想做好嘅時候,其實未必咁易。你哋覺得票房收過千萬好似幾好,其實蝕到死。哪怕係低成本嘅戲,我諗都係得《淪落人》係賺錢,因為撳到個成本得200萬拍,而佢真係拍得好好,我相信陳小娟第2部戲,班工作人員都未必會肯收同樣價錢拍,但係你唔可能每次都咁樣求人幫忙,咁唔係一個工業,而係一個興趣班,大家要咁樣搲咁樣揼心口,即係你話畀我聽個工業玩完。」

鄭保瑞說:「而家你拎住3,000萬都根本唔夠,拍部文戲都仲得。成本點都唔會平得到,你靠香港票房根本回唔到本,假設你用3,000萬成本拍咗套戲,你要喺香港收幾多先賺得返?1億。你收1億票房先收得返3,000萬本返嚟,香港有幾多套有1億?有嘅,《復仇者聯盟》囉,人哋拎咗幾十億美金拍先收到你香港1億嘅錢,有時唔係唔試,而係試嘅成本好貴,係咪真係要大家賣樓賣車咁去做?咁樣唔係一個健康嘅工業,一樣都係興趣班。」

鄭保瑞將大陸的影業市場與香港比較,道:「當年大陸咪就係興趣班,但係而家佢個市場真係變咗工業,因為人哋大家係可以討論拍咩類型、討論搵咩人再去搏,『你要4億拍?唔緊要,我搏到15億返嚟!』都係賭博嚟㗎!有機會乜都冇晒㗎,但係都有得搏吖嘛,好過香港冇得搏,你逼到老細一次,你好唔好意思逼第二次?你逼到個老細拎5,000萬出嚟拍商業片,香港拎返3,000萬咁又點?咪拎得返1,000萬返嚟,仲有嗰4,000萬邊個畀返佢?4,000萬喎!我不如拎去買豪宅,做乜要畀你拍電影?」

直白地道出香港電影圈情況後,鄭保瑞嚴肅地強調:「而家喺香港開戲嘅老闆,係真係熱愛電影或者根本係佢本業嚟佢哋先做落去,如果你喺投資角度去諗,根本5年之前就已經唔玩。你唔會見到李家誠嚟投資電影,因為件事冇得做。」

那麼近年公司積極開拍港產片,自己密密拍電影的古天樂呢?鄭保瑞說:「《逆流大叔》都蝕㗎,佢(古天樂)冇得唔做大陸戲,唔係邊有錢畀你哋拍香港戲?大家反而怪佢拍大陸戲,但又唔去睇呢啲(港產片),咁邊個畀錢你呢?生出嚟咩!你真係要人哋部部戲啲片酬拎嚟拍香港電影呀?咁其實又係興趣班,冇生意做。」

鄭保瑞強調不是責怪觀眾,而是道出事實的無奈:「觀眾係冇需要理解電影行業,觀眾咪純粹睇戲,但係我哋自己圈內人好少會出嚟講呢啲嘢,好少人講個真相出嚟。個真相觀眾可能都係未必會理解。」

那麼,拍攝過《西遊記》系列商業大片的鄭保瑞是否離棄香港?他說:「我係想返嚟香港拍,但點解令到老闆覺得有生意做之餘,我哋都希望有新題材去吸引觀眾,我覺得唔係冇機會,但係我哋要認命就係我哋市場真係細,我哋得700萬人,當年得係因為我哋有輸出,當日養起香港電影圈嘅唔係香港觀眾,而係外埠全亞洲都睇緊香港電影,呢啲先係一個真正嘅工業,塘水滾塘魚係好難養得大,當年係全世界唐人街都做緊香港電影,今日,邊個睇?」

最後,鄭保瑞說:「香港電影冇進步係真嘅,我哋要承認呢件事,係我哋做錯嘢而離棄咗香港觀眾,呢個係我哋(電影業)要承認嘅事,但係而家要修補的話,喺呢個情況下係難上加難,我成日都話你做錯事係要贖罪,就係由一個地獄跳去另一個地獄,贖罪嘅過程係比死更難受,香港電影而家就係比死更難受。」

-----------------------------

App內1-Click訂閱《蘋果動新聞》

按此了解更多


鍾意就快D Share啦!