掃呢頁CODE去手機

2020年5月8日 星期五

【自君去後●專題】鄧麗君管家黯然重返赤柱故居:我當佢去咗旅行 #鄧麗君

2020年5月8日是一代歌后鄧麗君(Teresa)逝世25周年,世界各地的歌迷籌備眾多紀念活動,包括前往台北金寶山鄧麗君墓園拜祭,其中既是歌迷,亦是鄧 ...






2020年5月8日是一代歌后鄧麗君(Teresa)逝世25周年,世界各地的歌迷籌備眾多紀念活動,包括前往台北金寶山鄧麗君墓園拜祭,其中既是歌迷,亦是鄧麗君的私人廚師兼管家的張金美,貼身侍候偶像多年,兩人的感情特別深厚,每年都會親身前往金寶山探望Teresa。可惜今年遇着武漢肺炎疫情影響,一切原定的活動均要取消,對張金美和所有歌迷而言是相當失落和無奈。

雖然無法親身前往台灣探望,但張金美日前就應《蘋果》邀請重回Teresa生前居住的赤柱,回味當年偶像在這地方的生活點滴。張表示Teresa在1987年搬到赤柱,當時仍未算熱門遊客區,環境相當清靜,Teresa更經常會到赤柱市場,即現在的赤柱大街買花和飲咖啡。

花店老闆:次次揀粉色玫瑰

十年人事幾番新,何況已經25年?大街上的店舖已面目全非,惟獨位於街頭Teresa以前經常光顧的花店依然不變,畢竟是認識多年的舊街坊,老闆羅先生甫見張金美即熟悉地互相寒暄一番,即使已事隔多年,但老闆對Teresa的記憶仍然深刻︰「鄧小姐喺屋企鍾意插花,每隔幾日最多一個禮拜就會落嚟一次,每次都會揀玫瑰,特別係粉紅色。」老闆又憶述Teresa為人隨和無架子︰「佢把聲好溫柔,好有禮貌,每次見面都會問候吓我,大家閒話家常,我有同佢講鍾意聽佢嘅歌,鄧小姐好開心咁話『多謝』。」

走到赤柱海邊,張金美憶述Teresa愛望海,以前會沿海邊漫步到赤柱海灘游水︰「以前呢度好少人,卜公碼頭同美利樓都未搬嚟,啱晒鄧小姐佢鍾意清靜。」沿海的一排餐廳中,張金美指着一間海邊的餐廳表示︰「呢間餐廳以前係粉紅色外牆,鄧小姐最鍾意粉紅色,所以每次都嚟呢間,最鍾意坐一樓近窗邊嘅位置,有時約咗朋友見面傾偈一坐就兩、三個鐘。」眼前的餐廳已變成黃色外牆,張金美語帶欷歔地稱︰「呢間舖轉過好多手,都過咗廿幾年,咩都唔同晒」轉入赤柱內街,售賣紀念品及飾物的舖頭成行成市,張金美表示Teresa間中都會在這裏買飾物︰「佢對生活好有要求好有品味,特別鍾意中式嘅物品,有時喺度見到啲枱布、餐具,佢都會買返屋企。」

為偶像信守承諾看管大宅

Teresa的故居位於佳美道18號,為一幢兩層高建於50年代充滿歐陸風情的大宅,居高臨下飽覽整個赤柱海景,張金美憶述自己由1991年開始為大宅任管家,直到1995年Teresa離世後,仍然留守至2004年大宅地皮轉手才遷出,她坦言︰「我住喺度嘅日子仲多過鄧小姐,佢走咗之後,所有嘢都係佢屋企人打理,佢哋兄弟姊妹對我好好,畀我一路繼續喺度住。」張金美表示Teresa愛寧靜,平日最愛坐在花園邊嘆茶邊賞花,相當寫意,不過眼見Teresa的故居被拆卸重建變成獨立屋,張金美看到此景不勝唏噓,指着旁邊的位置說︰「全部嘢都唔同晒囉,25年唯一冇變就得番側邊呢幅牆同呢棵樹。」留守偶像舊居十多年,張金美表示最重要是因為一個跟Teresa的承諾,她說︰「鄧小姐臨去泰國前同我講:『金美,你要幫我睇住間屋,而家啲人信唔過,其他人我唔會講,我淨係相信你一個。』」段段回憶湧上心頭,張金美的淚水亦徐徐落下。然而,其家人終決定在2004年將物業轉手,對張金美而言總算不負Teresa所託︰「我當時覺得終於完成任務,其實佢屋企人都曾經想我去幫佢哋手,但係我覺得已經遵守咗鄧小姐嘅承諾,好好睇住間屋,既然而家決定賣,咁我都可以光榮引退。」

誤打誤撞加入歌迷會

今年60歲的張金美是緬甸華僑,跟絕大部份人一樣,早已接觸過鄧麗君的歌曲,之後來港,誤打誤撞下和妹妹一同加入歌迷會,張金美形容是鄧麗君影響了她一生︰「本來我淨係鍾意聽佢啲歌,冇諗住參加咩活動,當時我個妹年紀細,我唔放心佢自己出去於是就跟住佢,可能係緣份,慢慢就同歌迷會會長熟絡咗。」那些年的偶像非但未有高高在上,反而經常相約歌迷私下聚會︰「我記得有一年鄧小姐話要去法國進修三個月,想搵識煮嘢食嘅人照顧佢飲食,可能我一向都好靜唔出聲,歌迷會會長覺得適合就介紹咗我,當時我媽咪都好贊成。」

張金美直言自己是芸芸歌迷中最幸運的一人,在三個月的法國之旅中,Teresa更像一位姐姐般照顧她︰「佢成日同我講,做女人要識儲錢,一定要識照顧自己。」回港後Teresa索性邀請張金美擔任管家,負責打點她的起居飲食︰「我呢世人最開心就係喺佢身邊嘅日子,佢成日同我傾偈,教識我好多嘢,試過教我包餃子,佢話女人一定要學識包,否則就嫁唔出。」憶起這些點滴,張金美面上不期然流露出開心的笑容。雖然物換星移,但對張金美來說,Teresa從來未有離開︰「我當佢去咗旅行,事實上我全屋都係佢嘅相,日日聽住佢嘅歌,佢一路都陪住我。」

採訪︰曹家誠

攝影︰沈健程、陳慧安(右)


張金美曾擔任鄧麗君的管家,負責打點她的起居飲食。


鄧麗君以前經常光顧的花店老闆羅先生甫見張金美即熟悉地互相寒暄一番。


那些年的偶像非但未有高高在上,反而更會經常相約歌迷私下聚會。


張金美形容當初加入歌迷會影響了她的一生。


鄧麗君故居(資料圖片)


11年前,張金美亦曾接受《蘋果》訪問,說到感觸時不敢悲從中來。(資料圖片)


對於偶像的唱碟,張金美如數家珍。(資料圖片)


張金美指自己能夠成為鄧麗君的fans,之後更成為偶像的管家,感到十分幸運。(資料圖片)


林青霞和鄧麗君年青時曾相約到沙灘暢泳。(網上圖片)


鄧麗君雖然已離世25年,但相信仍有不少人懷念她。(網上圖片)



鍾意就快D Share啦!