掃呢頁CODE去手機

2015年6月25日 星期四

為所欲為 陳奕迅 [壹週刊 - 1320] 陳奕迅,M1,



豪語錄

為所欲為 陳奕迅

在酒店大堂等候,鋼琴彈奏着《歲月如歌》,幾應景。廿分鐘後,我坐不住了,又輪到《最佳損友》,依稀之前還傳來《富士山下》——是雄霸武林到咁還是琴師知道 Eason光臨?但應該非關擦鞋,在香港,搞音樂的人對陳奕迅都有點想法,或支持或妒忌或羨慕,總之無法無想法。

樂隊 Mr.有首《如果我是陳奕迅》,你未必聽過(若人人聽過 Mr.早變陳奕迅了),歌詞中愛恨交纏恕不一一引錄,主旨其實環繞:如果我係呢條友,咁就乜都得

陳奕迅有幾乜都得,我亦不逐項由 show量銷量資產量詳述了,已不單只紅,一件事反映晒:他是唯一毋須節食操肌,而夠膽死赤膊登台的歌手。

肥陳這天笑笑口:「因為我沒計算,沒六嚿腹肌那種意料之內的驚喜,我係直頭令到大家吓,呆咗。」

題為《為所欲為》,幾鬼似他的歌名(當然不是),一如《天下無雙》、《無人之境》,口啓霸氣,拆穿了卻簡單而不容易——「做自己喜歡做的事。」陳奕迅說。

我都想係陳奕迅。

最後防線

你都得,你唔試啫。

唱片公司 email來新大碟文案,說什麼「睽違兩年」,從主題到每首歌的概念描述得感天動地。當事人坐在總統套房邊吃着燒肉邊笑說:「邊有咁多道理吖。」這才貼近現實,現實是,做 show已夠好賺,唱片疏得事隔兩年還需要理由嗎?

陳:早在○三年我就諗過唔再出,銷量跌咗,我驚人家蝕錢,反正我夠歌做 live singer,舊歌重編重唱也夠玩。然後,自己士氣起起跌跌,有時耷耷哋,有時勢頭不錯又想做多啲。

壹:因為大家睇你頭,連陳奕迅都出唔少,可見業界幾難捱。

陳:我曾經以為是履行對公司責任,但原來不是;又曾經自覺身為本地唱片的最後防線,原來亦不是。我只是真係鍾意做。

我喜歡台灣宣傳人員,他們會互相鼓勵:「環境不好,更加要加油!」香港文化慣咗講反話:「係咁㗎啦。」這種激將法行咗咁多年,不如轉轉——我係「娘」,但不怕「娘」,大家加油!

朋友都錫我, Eric Kwok(作曲人)未開碟便留定歌給我揀。

壹:像阿徐(陳妻徐濠縈是時裝精)問 Dior:「點解唔番番條裙俾我?」

陳:哈,你扮她的聲氣不似,但比喻得好好。

壹:今時今日,陳奕迅真係乜都得。

陳:我成日聽到呢句,我明你意思。李克勤同我講:「係你先得。」我話:「你都得,你唔試啫。」佢話:「唔係,係你先得。」再說下去,像飲茶爭埋單咁。

點解我得?因為我冇諗過後果。有人說,唯一解釋,是前世我做落很多好事。

壹:包括夠膽死冇操肌就台上除衫?

陳:熱係真嘅,底蘊是那刻我想扮黃家駒,攞住結他好型,唔做,下次未必有機會。

為什麼樂壇式微?因為太多無關的新聞,開 show就例牌事先張揚點減肥。我去內地巡迴,記者問:「會怎配合我們城市的特色?」我話:「我未熟悉這城市有咩特色喎。」原汁原味地堅持也很好啫,但總之冇乜人問我音樂。

好 fit的長跑徐與不太 fit的長氣陳。

沒有六嚿腹肌,他說:「練到十二嚿就話你叻!」

大屋種葱

關於音樂,我和陳奕迅主要匿埋廁所(總統套房廁所夠大)邊煲煙邊傾,正式訪問時自動 skip,陳奕迅諒解地說:「至少,你見證我有談過。」

壹:講開減肥——你睇我個樣幾八卦——徐濠縈說,你唔減肥戒煙就唔幫你生仔。

陳:我甚少留意娛樂新聞內容,只睇圖。係老豆(陳裘大)話番俾我聽,即晚我問老婆,她說:「唔知同記者講乜,就講呢啲,原本不是重點,寫出來變成重點。」

如果我要「強硬」地爭取再下一城,我可以很「強硬」的,但心態順其自然,女兒多個弟妹互相照應總是好事。

減肥係老婆為我好,很多病四十歲便嚟料,而佢又咁 fit, keep fit便應該多吃屋企飯。

壹:很少談家事,是不喜歡提,抑或根本參與得不多?

陳:並非埋怨,但我做不到正常家長,每次學校活動,我要問去唔去得㗎,怕 draw了人家 attention。個女小時候會介意我少接送她;大個了,她喜歡與同學出出入入,她們不想因為我而入鏡。

有次在將軍澳(女兒學校曾遷往該區)我發𤷪𤺧,只因為那天冇戴帽,髮型被大風吹成一九界,被記者影到,唔靚嘛。

壹:除了唱歌,買樓算不算最大嗜好?

陳:是被放大咗嚟寫,尤其唔鍾意睇樓,大家睇住我點入市,周街經紀派咭片給我,我又乜都 keep嘅。

件事大,因為金額大,咁,辛苦咗咁多年,貴貴都要有個安樂窩啫。手機時代,坐商務艙都被影到瞓覺樣,唯有屋企是私人空間。最緊要廚房大,招呼朋友食飯,種埋葱仲正,煮煮吓唔夠葱即刻摘。

並非埋怨被侵犯私隱,只不過頭髮亂了。

B餐謝安琪。

舐碟底

精神發洩更重要,諗完便冇事。

「乜都得」的陳奕迅,同時有很多「乜都唔得」,包括上述的接放學、睇樓,以至……

壹:近期最大變動是換了經理人?

陳:與 Katie(舊經理人陳家瑛)合作時自己仲細,她叫我做決定,但基於似阿媽角色,好自然聽晒佢話。 Lisa(新經理人甘菁菁)就似家姐多啲,有商有量一齊研究。現時我的演唱會仍歸 Katie搞,其他由 Lisa去開展。

壹:演唱會太好賺了,莫講唱片,電影等其他項目更少兼顧到,算不算遺憾?

陳:未至於遺憾,遺憾要留給生命結算。我咁扮嘢,怎會不愛演戲?但正如張家輝同我講:「唔好撈過界啦。」

我希望做好各方面,記招也舐碟底——我一定最遲走,盡量表達清楚。潮流興炒大圍,有次見陳慧琳上電視,我數過,一共四十幾個咪牌,成串頸鏈咁圍住塊面,著咩衫都睇唔到——點解唔 selective啲、做好啲?

裙下 Eason

陳奕迅是否認叻自大?應該不是。他說:「有 fans話聽咗我首《今日》考四次會考終於合格。『抬頭吧,相信愛你便能飛……』」他真影響了一代人,忍不住和他對唱。

壹:你的歌對我最勵志的是《裙下之臣》。

陳:吓?

壹:「熱血在騰問哪裡有人一生只愛一個女人」「理智制止我衝動地行近」,同為有家室的男人,你會明白,諗吓好嘞,唔好嚟真,歌詞警惕到我。

陳:又係喎。音樂可以幫手發洩,不一定肉體發洩,精神發洩更重要,諗完便冇事。所以我好怕娛樂新聞所謂揭露真相,真相不一定是 ABC……

壹:即係 A餐定 B餐?嗱,你講先㗎咋。

陳:那件事(指專欄作家葉朗晴拿徐濠縈和謝安琪比較),我在餐廳廁所遇過葉朗晴,他問我:「 You are Eason Chan?」我見他講英文怪怪哋,便有戒心地用英文回敬:「 Yes, may be.」寫出來卻話我飲醉酒講「 yeah baby.」其實,是他醉了聽錯,哪有真相可言?

If I were not

訪問陳奕迅有點壓力, Eason時而「吹神」時而自閉,參閱本刊《吟一吟》紀錄,他往往與街坊途人談得更投契。今次會否淡如水?按此推斷,這天,我寧願自己唔係記者。

「我同街坊途人傾的都是閒偈,講吓打羽毛球,你交唔到差嘅。」

對,如果我不是記者則訪問精彩——命題之邏輯謬誤在於,一旦訪問開始,身份便是記者了。英語句法 If I were not,假設性的事,要靠過去式和眾數式。

例如我問:「如果你不是陳奕迅,最想做什麼?」他答:「最想起間屋。」

出於記者本能,我首先諗起當事人深受供豪宅壓力,遂自給自足,甚至索性進軍地產界。陳奕迅聽到笑出眼淚。

其次諗起明星捐建希望小學之類。陳奕迅認真道:「咁反而容易,亦是應該的。但我想嘅係落手落腳同朋友在偏遠地方砌磚批盪,自己會得到啟發,也啟發到人。」

這便要回歸過去式(想像不做歌手的他其實幾似地盤佬)和融入眾數式,而群眾會告訴陳奕迅:唱支歌籌款實際啲。

鍾意就快D Share啦!