掃呢頁CODE去手機

2021年6月10日 星期四

專訪丨劉允「鬥雞眼」撈影圈月賺10萬 曾棍傷李小龍被整蠱 #李小龍

Chok樣不是姜濤一班靚仔偶像的專利,72歲的資深演員劉允,亦善此道。入行半世紀,前年他獲香港電影金像獎頒發「專業精神獎」。早前劉允接受《蘋果》訪問, ...






Chok樣不是姜濤一班靚仔偶像的專利,72歲的資深演員劉允,亦善此道。入行半世紀,前年他獲香港電影金像獎頒發「專業精神獎」。早前劉允接受《蘋果》訪問,侃侃而談圈中經歷,原本「相安無事」的過程,一到拍照他就很自然交戲,chok出招牌「鬥雞眼」表情。這招獨沽一味,80年代香港電影黃金期,幫他月入搵過16萬元,足夠買樓付首期有餘。

劉允沒想過從事電影工作大半生,臨老都有座金像獎,遲到好過冇到,難怪他在台上高呼「我愛香港電影」。有網民話感言誠懇,但大會沒給足夠時間,為此他澄清絕無此事︰「其實大會有畀夠時間我,亦都冇圈我催我。」他回想當日上台,腦中一片空白,寫好的講稿已拋上九霄︰「嗰時諗到乜講乜,我真係好多謝香港電影,養咗我咁多年。」

他笑言「出事」反而是胞兄白彪,他贏TVB最佳男配角獎時太開心,得意忘形講足3分鐘,場務狂撩,最後要鄭裕玲出手將他請走。劉允入行都是多得這位大佬帶挈,將他由製衣廠帶到片場︰「我大佬白彪有日突然話『阿允聽日介紹你做龍虎武師』,我話龍虎武師我唔熟喎。」白彪當時已是圈中人,拍心口話沒問題。第二日劉允就傻傻戇戇,去到國泰片場開工做武師,殊不知第一場戲就出事撞暈,好在年輕力壯好快就沒事,因為捱得所以繼續有工開,「仲因為大佬關係,人哋得50、60蚊日,我就有100蚊」。

講到花名「魚頭允」由來,是有次拍陳觀泰主演的電影,劇情講述眾多武師被打落河,劉允笑笑口講起當年趣事︰「導演話阿允你潛落去,攞住十幾廿個血包,一有人掉落嚟你就瀄啦,唔叫cut唔好上水呀。」他瀄了5分鐘有多,仍未收到指示,最終憋不住氣,浮上水一刻,現場足有40多人,有人忽然大喊「乜成個魚頭咁嘅」,自此「魚頭允」成了他行走片場的外號。

當時香港電影正值起飛,劉允由武師升做演員,導演有場戲要求他望鏡,拍大頭特寫。因為鬥雞眼,他望極都滿足不到攝影師要求,以為他「玩嘢」,他說︰「攝影係咁叫『呢邊、呢邊呀』,嗰時佢哋唔知我鬥雞眼,所以成日話唔係嗰邊,其實我明明已經望咗『嗰邊』,最後全個片場啲人都笑。」想不到一「鬥」成名,有他出場的戲份大受歡迎,隻眼越鬥雞觀眾笑得越開心。片酬隨之水漲船高,由500蚊一日戲叫價,不足一個月跳到5,000蚊一日,依然應接不暇,一日兩、三組戲是等閒事。

有趟拍外景,他穿上功夫長襪準備開工,忽然被導演叫住,劉允笑說︰「導演問我做乜隻腳咁腫,係咪整親。我話成對襪都係錢,咪咁腫囉。」原來電影行都是現金出糧,日日清,當時面額最大只有500元紙幣。劉允平時身上閒閒地都有幾萬元現金,堆起來最安全就是貼身收藏。他說試過好景,一個月收入就有16萬元,足夠支付荃灣海濱花園一個單位首期有餘︰「都買過一個單位,不過賭輸埋。」

劉允(左3)在《龍爭虎鬥》同李小龍合作被整蠱。(網上圖片)


劉允當年拍《龍爭虎鬥》,用棍誤傷李小龍。


劉允在影圈大半世,最榮幸是替李小龍撈龍虎武師。拍的是《龍爭虎鬥》,一去到片場龍哥就話「你新來㗎,叫咩名?」跟手就遞一支維他奶過來,他說︰「龍哥最鍾意飲維他奶,跟住同我度招,叫我第一下,打。第二下亦由頭上面打落嚟啦,話佢會咁擋。」正式拍攝時劉允照吩咐,第一棍沒事,到第二棍李小龍擋不到,「卟」一聲中招搓着頭很痛的樣子。

回想當時情形,劉允說龍哥沒開鬧,只是走到一旁開了瓶維他奶飲。之後李小龍再交代一遍,一切依舊,只是結尾改了少少︰「佢叫我打完一棍之後,反轉瞓喺地我話龍哥應該係躺卧喎,佢話『得啦,你照做』。再拍嘅時候,完晒所有動作,佢突然走到我身邊一腳踩喺我手掌上,再捽幾下,成隻手掌損晒。」停機之後,劉允傻更更走去問李小龍「有冇搞錯,踩到我損晒,流血喎」。李小龍只係笑笑口行開,走去又開了一支維他奶。

劉允雖然被李小龍整蠱,但仍無改變李小龍在他心目中巨星地位︰「佢對我哋龍虎武師好好,好願意教我哋嘢。就算你做錯事,佢都只係教你,冇鬧。」另一位敬重的就是大哥大洪金寶,劉允當時已是演員,跟了洪金寶幾部戲,大哥大對他非常好,從來沒鬧。不過洪家班的成員見到大哥大就震,就算現場多嘈,洪金寶一出現,全場立刻靜下來。

搵到錢收工就身痕,劉允話收工就被朋友拉去澳門賭,最高紀錄5小時內,輸光一個月搵的10幾萬。錢賺得容易,心諗「賺得返」,輸了就算。因為好賭又得了另一個花名「隔夜茶」,他解釋話︰「啲人話飲隔夜茶冇益,所以要點呀?一起身就要倒(賭)囉。」除了賭癮,另一心癮就是蒲夜總會,一晚幫襯三間,人均消費約700元一晚,當時一般打工仔月入約4,000、5,000元左右。

好景不常,香港電影步入衰退,餐搵餐食的劉允試過一年半沒工開,他說︰「嗰時李小龍過身,外面好靜,試過轉過行一排。最後轉咗做幕後,做拉威也同放火。」他笑言沒少看拉威也這職業,要夠大隻、手瓜起腱才有說服力︰「俾人吊到上7樓咁高,你都會望吓邊個拉你。我哋呢啲去到,咁大隻,俾你吊嗰個都定好多啦。」他還拿牌撈「放火」,不過TVB減少自家製作,電影又多用CG後,放火工作減少,所以為省錢,已經沒再續牌。

劉允目前算是半退休,得閒去游水或者健身,但因為疫情海灘及健身院封了一段日子沒開。做開運動的劉允,最後去做緩步跑,豈料一跑就出事,觸傷舊患休養大半年,他說︰「如果我平時有游水就冇事,咁多年都係游水鬆弛。」他透露雖然沒結婚,但都有另一半,又自爆一直以來都甚有女性緣,劉允自豪地說︰「就算我咁嘅樣,都好多女仔鍾意。因為我溫柔又識講嘢𠱁人。其實做工廠時,已經拍拖仲差唔多結婚,後嚟入咗行就慘,花花世界識咗好多女仔、靚女,最後都結唔成。」到現在人到老年,身邊有個伴可以分享生活瑣碎事已經足夠。

招牌鬥雞眼替劉允月入10多萬元,一組戲收5,000 元。


劉允在《摩登保鑣》中已成為演員。(網上圖片)


劉允同紅姑1984年合作《我愛神仙遮》。(網上圖片)


早前觸傷舊患,令劉允休養了半年。


劉允前年獲金像獎頒發專業精神獎。(資料圖片)


入行時拍過不少邵氏出品。


劉允同成龍合作過多部作品如《師弟出馬》、《龍少爺》、《A計劃》。(網上圖片)


劉允演出過《福星》系列,同曾志偉合作。


(左起)劉允、麥德羅及牛咁眼陳國權拍《洪拳大師》。(網上圖片)


劉允曾經幫TVB做放火工。


劉允大細眼杜少明同大細眼宋金來曾合作演出《谷爆》,杜少明目前在內地從事音響工作。(網上圖片)


大細眼宋金來。(網上圖片)


劉允表示右眼視力差不多完全失去視力。


少年時因病弄致鬥雞,缺憾反成為劉允拍戲賣點。


《谷爆》(網上圖片)


《洪拳大師》(網上圖片)


《俾鬼捉》(網上圖片)


劉允1991年在電視劇《卡拉屋企》演出。(資料圖片)


----------------------------

蘋果App大升級 更簡潔更就手!了解更多立即下載體驗


鍾意就快D Share啦!