網頁

掃呢頁CODE去手機
請LIKE FACEBOOK“新專頁”THANKS!
鍾意我? D 熱爆文章嗎?
即刻“讚”接收更多熱爆?!
唔要再顯示

2020年10月31日 星期六

阮兆輝心痛世紀疫情同業失飯碗 號召33老倌義演籌過百萬自救重生 #阮兆輝

粵劇大老倌阮兆輝與太太鄧拱璧一生跟梨園結下不解緣,輝哥從藝66年,這一年卻經歷了前所未有的危機,一場無情的疫症,不僅奪走了很多人的生命,更摧毀了無數家 ...






粵劇大老倌阮兆輝與太太鄧拱璧一生跟梨園結下不解緣,輝哥從藝66年,這一年卻經歷了前所未有的危機,一場無情的疫症,不僅奪走了很多人的生命,更摧毀了無數家庭,因為政府對演藝界的資助不足,輝哥與太太想方法自救,誓要為粵劇界出分力!二人聯手舉辦《仝人同心抗疫重生》網上粵劇籌款演唱會,由33位大老倌義務演出,每日一曲籌款幫助同業,輝哥說:「個名係我諗嘅,重生?乜死咗咩?其實已經死咗一截,我哋真係需要『重生』,呢件事我哋應該做嘅。」

娛樂文化藝術工作陷於冰封時期,粵劇從業員也遇到難關重重,令他們大感心痛,璧姐說:「由1月28號到9月30號,全香港嘅騷唔夠5個,大家手停口停,冇得做即係冇飯食。唔單止心痛,心痛唔止係冇粵劇做,心痛大家生活搞到咁慘,心痛有識嘅人病咗,心痛冇嘢做喺屋企睇埋啲垃圾電視劇,今年係一個唔好嘅年。低層嘅業內工作者,我成日會同佢哋聯繫,我知道有一個住劏房嘅,搵兩萬多一個月,畀租都畀咗8,500蚊,仲要養個仔、食、畀交通、畀媽媽,點樣有積蓄呢?一閉館即係冇得開工,冇收入,即係冇得食,初時問朋友借,借借吓借唔到,有一日佢老婆要佢攞錢買餸,佢落街借得60蚊返嚟,佢太太嫌少,鬧佢做咗咁耐戲班得咁少錢!相嗌唔好口,繼而動武,跟住老婆拖埋個仔返四川。家庭破裂因為疫情、因為冇錢,你話破裂但解決到問題都話,但係問題係冇解決到,失業去到16年最高,成行都好淒涼,我哋要自救,唔係淨係等政府救濟,政府救濟唔到咁多人,我哋唔會坐喺度等死。」

香港經歷過戰亂,日本攻佔與六七暴動,每一次動盪也會令戲行流失慘重,不過卻不及這場疫情的驚人影響力,輝哥慨嘆說:「1967年後我哋冇咗三分一人,我哋見得太多,對我哋戲行好大打擊,今次嘅打擊仲大,而家希望可以拖慢佢嘅發生,惟有自救。成個粵劇界從來未試過,甚至乎喺戰爭時都未試過,我聽啲前輩講,抗戰時候,出面落緊炸彈,都有人睇,嗰時嘅心情係睇咗先算啦,都唔知幾時打到嚟,喺戰亂嘅時候都有戲做,反而而家突然間停晒!好心痛!」

「政府自己都講救濟唔足夠,而家都唔知個尾去到邊度,大家應該諗計,抗疫與民生攞到平衡,因為我哋有個最危險嘅地方,我哋嘅人係要訓練,好似我哋支持嘅其中一個係貨車,行內嘅搬運都係專業,佢哋知道啲箱係有特性,我哋有時用水路,要經過吊車吊上船,嗰個箱點樣打條纜、鈎邊度,佢亦要知道晒啲倉位置,佢哋保管住啲鎖匙,好有信用,全部都係專業,呢類人真係靠粵劇食飯,一停晒,喺邊度搵到一毫子返嚟?最危險嘅係基層嘅轉咗行未必會返嚟,咁就大件事,唔係幾個名演員就撐得住成行。而家入場話坐一半,其實只係得40幾巴仙,老人家嘅戲迷會流失,中年嘅唔睇開就唔睇,戲迷、戲行都流失,我哋喺好危險嘅邊緣。」

74歲的璧姐早前為籌辦這次演唱會勞心勞力,導致小中風,幸好及時發現求醫,現時有些微發音不準,平衡力也沒有之前好了,老伴輝哥感激太太的付出,出入也悉心照顧,但璧姐仍堅持親力親為:「日日都有人叫我唔好咁操勞,唔好食煙呀!做唔到㗎!既然成世都勞咗、成世食煙,夾硬唔勞、夾硬唔食煙唔開心多幾年,我就唔制囉!」身旁的輝哥也拿太太沒辦法,只好笑說:「嗯嗯嗯……呢個係佢嘅理論,唔係鼓勵大家食煙。我願望大家身體好啲,願望大家撐得過去,亦都願望世界上專家諗到平衡到嘅方法。」開心就是這樣簡單。

籌款成績相當理想,現時已有百萬善款,輝哥指不少海外的戲迷也紛紛支持,璧姐高呼:「齊心便是力量,香港精神!」

攝影:沈健程

攝錄:廖達燊

鄧拱璧與阮兆輝共同為戲行出力,舉辦網上義演籌款自救。(蘋果日報)


輝哥一生為藝術貢獻,2014年他更開始到世界各地演出《BACKSTAGE 戲裡戲外看戲班》,宣揚粵劇文化。(蘋果日報)


璧姐指輝哥經常畀人蝦也不會出聲,自己則不怕碰一鼻子灰,一凹一凸,相當合拍。(蘋果日報)


有小生王之稱的阮兆輝從藝66年,璧姐非常欣賞輝哥,指他連背部也會演戲。(受訪者提供相片)


璧姐號召33位大老倌為籌款演唱會義務演出,大家團結一心,發揮香港精神。(網上圖片)


-----------------------------

《蘋果》英文版免費試睇:了解更多

英文版已登錄《蘋果》App,立即下載/ 更新iOS/Android

-----------------------------

支持蘋果深度報道,深入社區,踢爆權貴,即Like蘋果專題及調查組FB專頁


鍾意就快D Share啦!